Nykyajan deittailu jos toinen katoaa, onko väärin haikailla perääm?
Ja joo kokematon täällä kyselee. 2 kk viestittelyä takana miehen kanssa, nyt se sitten otti ja suuttui jostain sanomastani (en edes loukannut häntä, ja vaikea ymmärtää miksi suuttui), eikä enää vastaa viesteihin.
kertokaa kokeneemmat täti-ikäiselle mitä nyt pitää tehdä. Saatoin jo tehdä erheen että laitoin muutaman viestin missä ikävöin.
Onko nyt siis niin että heti suhde poikki vaan jos toinen ghostaa? Juuri oli sovittu tapaaminen, ja aloin miettiä että menikö toisella pupu pöksyyn.
nuoriso, auttakaa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ekaa tapaamistako nyt vasta suunnittelitte?
Vai ootteko aiemmin jo nähneet?
Jos ekaa, tuli ghostatuksi. Siirry siis eteenpäin ja unohda mies.
Välimatkaa oli 1500km eli siksi ei tätä ennen ole tavattu. Ap
Mitä pidempi etäisyys, sitä matalampi kynnys lopettaa koko juttu jos tulee pieninkin epäilys siitä että ei. Ette olleet edes tavanneet. Älä jää vellomaan. Unohda.
Hitto, en pysty. Tuollaisia tulee vastaan kerran sadassa vuodessa. Tätäkö tämä nykyajan meno siis on? Taidan lopettaa koko homman tähän . Ap
Hänet nappasi luultavasti joku muu, etkä sinä sille valitettavasti mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten moni HYVÄKSYY ghostaamisen. Ennen sentään oli käytöstavat ja joku vastuu omasta toiminnasta. Vähintä mitä voi tehdä on laittaa en ole kiinnostunut viestin, ettei toisen tarvitse hätääntyneenä pähkäillä että mitä tässä kävi ja miksi toinen ei vastaa.
Kun ei vastaa viestiin, se tarkoittaa 'en ole kiinnostunut jatkamaan tätä'.
Jos olisi kyse lapsesta(!), voisin ymmärtää hätääntymisen. Aikuisen suhteen ei tarvi hätääntyä. Vai hätäänytkö itsesi takia?
Pointti: Sama pettymys seuraa, jos toinen vain lopettaa yhteydenpidon vs. ilmoittaa, ettei jatka.
Meinasitko muuten vielä vastatakin siihen toivomaasi dumppausviestiin? (🤦🏻🤦🏻)
Itse en näe asiaa ollenkaan noin. Haluaisin suoraselkäisen, rehellisen ja avoimen tiedon. Niin toimisin itsekin. Iljettää millaiseksi tämä maailma on mennyt. Ihmiset on niin selkärangattomia, huonotapaisia ja itsekkäitä.
Olit turvaverkko sille miehelle ja piti alun alkaenkin välimatkaa liian pitkänä. Löysi toisen naisen tai oli jotain ihan muuta mitä väitti. Normaali seuraa etsivä mies ei noin toimi, fiksu ainakaan vaan paha valuvika päässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan perus. Ja sitä tehdään pitkänkin suhteen jälkeen. Tyyliin 2 v yhdessä ja sit yhtäkkiä täysi ghostaus vaikka luulit olevasi vakiintuneessa suhteessa.
Ei todellakaan ole perus. Ihmeellisiä jännämiehiä osaatte etsiä.
Miehet ovat selkärangattomia vätyksiä ja pelkureita. Tämä on minun mielipiteeni asiasta. Saa toki alapeukuttaa. Minutkin on ghostattu ja vaikka kuinka sanoin miehelle, että arvostaisin tuhat kertaa enemmän suoraa puhetta ja rehellisyyttä, niin sitä en saanut. Tästäkin varmaan joku miesasiamies vetää herneen kauniiseen nenäänsä.
Saa haikailla. Usein se on aika turhaa, koska toinen olikin jotain muuta kuin ajatteli. Kuori pettää ja vaikutelma. Tai ei ollut yhteensopivat, ei tarkoita että olisi huono, voi olla hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ekaa tapaamistako nyt vasta suunnittelitte?
Vai ootteko aiemmin jo nähneet?
Jos ekaa, tuli ghostatuksi. Siirry siis eteenpäin ja unohda mies.
Välimatkaa oli 1500km eli siksi ei tätä ennen ole tavattu. Ap
Hohhoijaa. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on tosi huonoa käytöstä enkä ymmärrä, miten siitä on voinut tulla laajalti hyväksytty toimintatapa. En toimisi itse näin enkä hyväksy sitä keneltäkään muultakaan. Raukkamaista ja todella itsekästä toimintaa.
Ja joo, kieltämättä myös mun on vaikea päästä yli siitä, jos toinen vaan yhtäkkiä lakkaa vastaamasta pitkän viestittelyn jälkeen ilman minkäänlaista "ei tästä nyt taida tulla mitään, hyvää jatkoa" viestiä. Sitä jää vaan miettimään, tapahtuiko toiselle jotain, tuliko joku väärinkäsitys vai mitä ihmettä.
Mutta jos olet kerran jo yrittänyt lähettää muutaman viestin perään, olet tainnut tehdä kaiken voitavan :(. Jotkut vaan toimivat näin. Jos tapaamisesta oli kerran juuri sovittu, epäilen että tyyppi ei oikeasti ole vapaa ja voi tavata vaan oli vaan pitämässä hauskaa ja testaamassa markkina-arvoaan.
Huonot käytöstavat leviävät. Vannoin myös itse jossain vaiheessa etten ikinä alentuisi noin surkeaan ja selkärangattomaan käytökseen. Tästä muutama vuosi eteenpäin ja minut on ghostattu toistakymmentä kertaa, ja jopa useamman kerran sovitulle treffipaikalle. On hyvin raskasta suunnitella sujuvia ja hauskoja treffejä vain todetakseen, että kukaan ei ole tulossa paikalle ja sinut on vainvihkaa poistettu matcheista kokonaan.
Pikku hiljaa olen nyt alkanut itsekin kohtelemaan muita ihmisiä kertakäyytöhyödykkeinä joiden tunteilla ei ole mitään merkitystä. Koitan hokea itselleni, että vain minä itse olen tärkeä ja vain minun tunteillani on merkitystä.
Toistaiseksi poden vielä ajoittaista huonoa omatuntoa ghostaamisesta, mutta kerta kerran jälkeen se onnistuu yhä helpommin ja helpommin. If you can't beat them, join them.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ghoustaamisesta. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka klassisesti Tinder. Sulla on siellä 10 keskustelua meneillään, mitkä on sellaisessa tunnusteluvaiheessa. Sitten tärähtää sen tuntuinen tyyppi kohdalle treffeillä, että päätät että tämä kortti pitää katsoa nyt loppuun saakka. Jos et ole pelimies tai pelinainen, niin silloinhan sä pistät oman tunnukset telakalle. Eli keskityt nyt vain siihen yhteen joka aivan tosissaan kolahti, eikö vaan?
Alatko sä sitten niille yhdeksälle muulle laittamaan läjäpäin viestejä, että sori, sori, mun nyt pitää vaan lopettaa? Varmaan hienoa jos jaksat yhdeksän sellaista keskustelua käydä. Mutta kun asiaa ei varsinaisesti ole, niin mä ainakin olen vain laittanut tunnarit hyllylle sen enempää selittelemättä. Eli ghoustannut sitten.
Jos ollaan ehditty treffeille asti, mä laittaisin kaikille yhdeksälle muulle statuspäivityksen eli haluan keskittyä tähän yhteen ja voidaan palata, jos suhde ei lähdekään lentoon ja jos vaan on toiselle ok. Toinen tietää, missä mennään ja voi tehdä omat johtopäätökset. Penkittäminen (tai sen pimittäminen) ei kuulu hyviin tapoihin.
Ghostaaminen kertoo henkisen kasvun keskeneräisyydestä, eikä sellaisen kanssa mitään suhdetta kannata väsätä. Kun tulee ensimmäinen ryppy, voit olla varma, että toinen katoaa heti takavasemalle jälkiä jättämättä. Ei sellaisiin pelkureihin voi luottaa. Heille ihmissuhteet ovat kertakäyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ghoustaamisesta. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka klassisesti Tinder. Sulla on siellä 10 keskustelua meneillään, mitkä on sellaisessa tunnusteluvaiheessa. Sitten tärähtää sen tuntuinen tyyppi kohdalle treffeillä, että päätät että tämä kortti pitää katsoa nyt loppuun saakka. Jos et ole pelimies tai pelinainen, niin silloinhan sä pistät oman tunnukset telakalle. Eli keskityt nyt vain siihen yhteen joka aivan tosissaan kolahti, eikö vaan?
Alatko sä sitten niille yhdeksälle muulle laittamaan läjäpäin viestejä, että sori, sori, mun nyt pitää vaan lopettaa? Varmaan hienoa jos jaksat yhdeksän sellaista keskustelua käydä. Mutta kun asiaa ei varsinaisesti ole, niin mä ainakin olen vain laittanut tunnarit hyllylle sen enempää selittelemättä. Eli ghoustannut sitten.
Käytän varmasti tinderiä ihan väärin, kun keskityn vain yhteen ihmiseen ja keskusteluun kerrallaan. En edes ymmärrä miten syvempiä tunteita voisi syntyä kenenkään välille, jos kierrossa on samaan aikaan useampia ihmisiä..
En ole ikinä ghostannut ketään, mutta minut on kyllä ghostattu monta kertaa.
Naisten vastaukset ovat usein.
"Kiva"
"Juu"
"Ei"
Mitään oikeasti pidempää vastausta tai lausetta saada aikaiseksi. Siinä sitten saa ihmetellä kun mies lopettaa sen viestittelyn tuosta vain. Joskus edes osuman saatua ei edes jaksa aloittaa keskustelua kun kuitenkin koko keskustelu näivettyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan perus. Ja sitä tehdään pitkänkin suhteen jälkeen. Tyyliin 2 v yhdessä ja sit yhtäkkiä täysi ghostaus vaikka luulit olevasi vakiintuneessa suhteessa.
😳😑
M i k ä i h m i s i ä va i v a a ? !
Voisiko kyseessä olla suomalaisille tyypillinen ilmiö. Liittyy ehkä samaan käyttäytymistapaan kuin se, että suomalaiset eivät osaa small talkia.
Juntit eivät HALUA pehmentää käytöstään. Kyse ei niinkään ole taidosta eli osaamisesta. Juntit eivät ole diplomaattisia, myötäeläviä persoonia. Juntti voi olla herkkäkin, eikä oysty kohtaamaan sen paremmin omia kuin toisenkaan tunteita. Siksi juntti yksinkertaisesti katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän varmasti tinderiä ihan väärin, kun keskityn vain yhteen ihmiseen ja keskusteluun kerral
No niin kyllä käytät. Ihmisiä on tarkoitus kilpailuttaa keskenään kunnes saat seulottua heistä parhaimman esille. Tämä on se tie elämän pituiseen tosirakkauteen
Vierailija kirjoitti:
Minut ghostasi kuusikymppinen mies, että osaavat sitä vanhemmatkin. Jotenkin luulin, että kuusikymppisellä olisi jo vähän enemmän järkeä päässä ja kypsyyttä, mutta turha luulo. Itse olen 41- vuotias nainen.
Sama! Olen itsekin jo 6-kymppinen, ja ajattelin että ikä senf teki. Mutta "kiva" kuulla, että kohdistuu nuorempiinkin. (Not!)
Olin jopa ehtinyt ajatella, että me sovimme toisillemme kuin vakka ja kansi. Siis piitkästä aikaa koin, että tämä (ei täydellinen) mies on kuin vastinkappaleeni ja minä hänen. Ehdimme tavatakin muutaman kerran, ja nimenomaan live-kokemus oli se, joka vahvisti käsitystäni. Tähän ihmiseen haluan tutustua. Kumpikaan ei ollut seksin vaan ihmissuhteen perässä.
Kunnes - ei mitään
Minulle on joitakin kertoja käynyt niin että nainen lopettaa kaiken kommunikoinnin yhtäkkiä, ilman mitään selitystä. Näihin ei liity mitään riitaa tms. Ghostaamista ennen ollaan viestitelty muutamia viikkoja, ja sovittu jo treffeistäkin.
En tiedä miksi ihmiset käyttäytyvät tuolla tavoin. Kai he ovat vain henkisesti sairaita. Todennäköisesti AP väistit luodin.
M40
Vierailija kirjoitti:
Naisten vastaukset ovat usein.
"Kiva"
"Juu"
"Ei"
Mitään oikeasti pidempää vastausta tai lausetta saada aikaiseksi. Siinä sitten saa ihmetellä kun mies lopettaa sen viestittelyn tuosta vain. Joskus edes osuman saatua ei edes jaksa aloittaa keskustelua kun kuitenkin koko keskustelu näivettyy.
Jos mätsisi vastailevat sinulle noin, et vaan ole riittävän hyvännäköinen. Olet ns. "väliinputoaja": ulkonäkösi riittää siihen että saat joitain tykkäyksiä, mutta ei siihen että olisit koskaan kenenkään sen hetken kiinnostavin mätsi.
Siksi he eivät panosta yhtään sinun kanssasi viestittelyyn. Heillä on jonossa paremman näköisiäkin mätsejä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat selkärangattomia vätyksiä ja pelkureita. Tämä on minun mielipiteeni asiasta. Saa toki alapeukuttaa. Minutkin on ghostattu ja vaikka kuinka sanoin miehelle, että arvostaisin tuhat kertaa enemmän suoraa puhetta ja rehellisyyttä, niin sitä en saanut. Tästäkin varmaan joku miesasiamies vetää herneen kauniiseen nenäänsä.
Miksi suutuit miehelle? Hän ei siis lopulta kadonnut pimeään, vaan sait vielä pauhattua hänelle sanattomista pakeista? Vai lähetitkö viestin/viestejä tuuleen?
Ymmärrän hyvin, että häipyvä osapuoli haluaa välttää draaman. Ghostaaminen ei ole epärehellistä. Se olisi epärehellistä, että jatkaa viesteilyä ylläpitäen toivoa ja kiinnostusta toisessa.
Arvostaisit suoraa puhetta? Mikä on sen suorempaa kuin katoaminen? Se ei jätä selittelylle sijaa.
Olen nainen mutta autismin kirjolla, ja ymmärrän hyvin miksi miehet ghostaavat. En minäkään viitsisi raapustaa jotain tekokohteliasta (sinussa ei ole vikaa - no onhan, kun en kelpuuttanut!) ja toivotella iloista kevättä. Sehän kuulostaa suorastaan rienaukselta.
Ja todennäköisesti alkaisi tulla yhteydenottoja, miksimiksimiksi.
Lyhyestä virsi kaunis. Selittelemättä paras.
No siis jos se mies ei enää vastaa viesteihin, niin kai se homma on jo lähtökohtaisesti kuopattu. Ei ketään voi treffeille pakottaa.
Minut ghostasi kuusikymppinen mies, että osaavat sitä vanhemmatkin. Jotenkin luulin, että kuusikymppisellä olisi jo vähän enemmän järkeä päässä ja kypsyyttä, mutta turha luulo. Itse olen 41- vuotias nainen.