Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivittelevätkö teidänkin vanhuksenne muiden huonoutta?

Vierailija
31.03.2024 |

Usein sitä saa kuulla samoja päivittelyjä samoista ihmisistä säännöllisin väliajoin. Sukulaisista, tutuista.

Sain taas kuulla pääsiäispäivittelyt. Olin kuullut samat asiat jo aiemmin.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin nää vauvakeskustelut on valitusta työkavereista, ystävistä, sukulaisista.

Tuntematyomien puolijulkkisten sairaudet ja ulkonäkö puhuttaa satoja kommentteja.

Kirjoittajat kai sitte kaikki rajoittuneita  vanhuksia?

Vierailija
42/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja omaa fiksuutta kehutaan. Muut on tyhmiä, esim julkkikset, sukulaiset, naapurit jne.

Mikähän siinä on, että ei voida vain neutraalisti tarkastella asioita, vaan siihen liittyy aina tämä että kertoja itse on parempi? Ap

Huono itsetunto/alemmuuskompleksi, jota pitää pönkittää alentamalla muita.

Miksi omat ja yleensä vanhukset esitetään itseään  huonompina aina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelevät ja ihmettelevät muiden huonoa kuntoa tai muistia.Sitten kehuvat itseään,kuinka ovat niiin terveitä ja fiksuja.

Vierailija
44/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja omaa fiksuutta kehutaan. Muut on tyhmiä, esim julkkikset, sukulaiset, naapurit jne.

Mikähän siinä on, että ei voida vain neutraalisti tarkastella asioita, vaan siihen liittyy aina tämä että kertoja itse on parempi? Ap

Peittää sillä omaa huonoa itsetuntoaan.

Vierailija
45/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittelevät ja ihmettelevät muiden huonoa kuntoa tai muistia.Sitten kehuvat itseään,kuinka ovat niiin terveitä ja fiksuja.

Jaa, nuoremmat ei kehu hoikkuuttaan, kuntoaan , terveyttään, elämäntapojaan samalla  verraten, se niina tai mika on niin lihava ja syö väärin.  Rupeis käymään kuntosalilla ja hiihtämään.

Mutta se on ERI ASIA.

Vierailija
46/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mieheni vanhemmat jaksaa aina korostaa omaa terveyttään ja kuntoaan. Kuinka hiihtävät ja syövät terveellisesti. Joka ikinen kerta muistavat moittia jos nuoriso juo colajuomia. Ja samoin päivitellään ja haukutaan kaikki mahdollinen tutuissa ja tuntemattomissa. Äärimmäisen raskasta seuraa ovat. Omat vanhemmat on vielä raskaampia, ikävä kyllä, heitä en viitsi nähdä ollenkaan.

Vierailija
47/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mieltä lämmittää kiitollisuudella kun itse samassa iässä pystyy hoitamaan asiansa.

Miten se sinua nyppii jos 80 v kehuu/kiittelee terveyttään?   Pitäiskö olla vainaa?

Vierailija
48/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peittää sillä omaa huonoa itsetuntoaan.

Kovin on sitten kirjoittajilla huono itsetunto kun pitää sitä kohottaa vanhoja eläkeläisiä haukkumalla.

Vierailija
49/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhus, en puhu kenellekään sukulaiselle, jotta en päädy päiviteltäväksi tälle palstalle. Lisäksi minua inhottaa nuorempien valitus siitä, miten leveästi eläkeläiset elävät ja heillä toimeentulotuki ei kata kuluja. Menisivät töihin, niin me eläkeläisetkin teemme.

Menisivät töihin, minne  (:  Hymyilen, kysyn minne(riippuu se asia työnantajastakin)

50/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat eivät päivittele. He tykkäävät puhua itsestään, omasta elämästään ja siitä, mitä milloinkin ovat puuhailleet. Hyvin vähän heidän juuttuihinsa liittyy muita ihmisiä. Nyt vähän enemmän, kun siellä käy kotihoito sekä siivousfirma. Isä saattaa kertoa, mitä ovat milloinkin siellä tehneet, mutta eivät näistä ihmisistä itsestään oikeastaan mitään. Pari kertaa isä on maininnut, että ovat oikein mukavia ja tulevat muistisairaan äitini kanssa hyvin toimeen. Muiden ihmisten kuulumisistakaan he eivät mulle kerro, kun siskoani lukuunottamatta kaikki, joiden kuulumisista he olisivat voineet ylipäätään olla tietoisia, ovat jo kuolleet. Joskus saattaa tulla menneitä muistellessa puheeksi joku edesmennyt sukulainen tai joku isän työkaveri vuodelta miekka ja kirves, mutta ei koskaan negatiivisella tavalla. 

Molemmat vanhempani ovat pikkupaikkakunnilta kotoisin ja erityisesti äitini inhosi sitä, että kaikki kyläläiset tiesivät toistensa asiat ja jopa paremmin kuin asianomainen itse. Helsinkiin muutettuaan äitini ei koskaan halunnut millään tavalla tutustua naapureihinsa. Tervehti kyllä porraskäytävässä, mutta ei ikinä jäänyt juttelemaan mitään sen enempää. Isä taas oli niin keskittynyt omaan työuraansa, ettei hänkään naapureiden kanssa pahemmin jutustellut. Vasta tässä nykyisessä taloyhtiössä, jossa isä oli aikoinaan hallituksessa mukana, mutta silloinkin naapureihin liittyvät jutut liittyivät taloyhtiön asioihin eikä naapuriin henkilönä. 

Vierailija
51/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeät vanhukset puhuvat selän takana pahaa jopa omista lapsistaan

Vierailija
52/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on aivan naurettavan täydellinen vauvapalstalle. "Päivittelevätkö teidän vanhuksenne muiden huonoutta?". Täällä ei juuri muuta tehdäkään, paitsi että päivittelijät ovat nuorempaa ikäluokkaa, keski-ikäisiä valtaosin. Laitapa mikä tahansa aloitus vaikka pyykinpesusta, siivouksesta tai lastenkasvatuksesta,  heti tulee valtava arvostelutulva  muiden huonoudesta ja todistelua omasta paremmuudesta. 

Vierailija
53/53 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät puhu pahaa ihmisistä.

Tai päivittele.

Isä jauhaa urheilua ja politiikkaa ja äiti jotain muita juttuja; mitä on tehnyt, mikä on vointi mitä on katsonut telkkarista etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän