Ahdistaa kun mieheni on oikeasti tyhmä
Olen tajunnut että mieheni on oikeasti todella yksinkertainen.
Tänään on esimerkiksi moneen kertaan toistellut, miten lapselle pitäisi ostaa kokoa isommat kengät (siis jos koko on selvästi 30 niin pitäisi ostaa 31 tai 32), ettei tarvitsisi kahteen vuoteen ostaa uusia.
Sitten kun yritän selittää että liian iso kenkä lonksuu jalassa, hiertää eikä sen kanssa voi kunnolla juosta tai leikkiä, niin inttää ja jankuttaa vaan edelleen kuinka kannattaa aina ostaa liian isot jotta menevät vielä vuoden päästäkin.
Ja tällaista on siis useita kertoja kuukaudessa, aivan uskomattomia aivopieruja.
Joskus kun yritän jotain asiaa selittääkin, niin ei vaan kykene katsomaan monelta kantilta vaan itsepäisesti jankkaa samaa asiaa maailman tappiin.
Joudun siis myöntämään että mies on oikeasti vaan todella TYHMÄ. Ja itsehän olen hänet valinnut joten hävettää :D
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki miehet tosiaan ovat umpityhmiä, niin mistä kaikki tähänastinen tiede ja taide tulla tupsahtivat?
Kaikki tekijät oikeasti mieheksi tekeytyneitä naisia vai?
Onko sinusta esim. Helene Schjerfbeck mies?
No suurin osa, oikeastaan aika tyhmää sekin että mokoma pitää erikseen mainita.
Vai väärän kokoiset kengät. Huh. Ei se ole ap varmaan itsekään mensan jäsen tai tuplamaisteri. Aika hemmetin huono esimerkki mukamas toisen älykkyydestä. Suorastaan lapsellinen sellainen. Sanoisin että pidä vaan kuule miehestä kiinni. Olette mitä todennäköisimmin ihan samalla levelillä. Jos olisit älykkäämpi, tajuaisit miksi. Uppiniskaisuus, itsepäisyys, arjen hölmöilyt ja vastaavat eivät kerro älykkyydestä. Mutta tätä on turha itse asiassa alkaa enempää avaamaan, koska et sitä kuitenkaan tajuaisi. Sanon vain selväkielisesti, että pidä vaan miehestä kiinni.
Mies on vähän fiksumpi kuin sinä, mutta tietenkään ei silti vain yhtä kokoa isompaa. Perustelu: Todella moni ostaa lapselleen kengät "just sopivina" eli valmiiksi ainakin numeroa liian pienenä. Kysykää vaikka kenkäkauppiaalta tai päikyn tädiltä, jos ette usko.
Jos olette sattumalta ostaneet asialliset kengät, joissa on pohjallinen, koon voi testata itsekin. Pohjallinen pois kengästä ja lapsi astuu pohjallisen päälle. Varpaat saattavat tulla puolitoistakin varpaanmittaa yli, vaikka kanta olisi paikallaan. Kengät ovat silloin monta numeroa liian pienet.
Mies on vain vähän vaimoaan fiksumpi, koska eihan ne kengät lapsella vuottakaan sopivana kestä.
Vierailija kirjoitti:
Jopa joo, vanha sanonta "vakka kantensa valitsee"
Kumpikaan ei tajua samankaltaisuuttaan, ei vakka eikä kansi, koska tyhmät ihmiset ovat melkein poikkeuksetta omahyväisiä ja riidanhaluisia.
Melkein olen samalla kannalla kuin ap:n ukko. Useimmat suomalaiset kulkevat edelleen lian pienissä kengissä, niin lapset kuin aikuisetkin. Ei tietenkään kannata ostaa liian isoja jalkineita, mutta numeron verran isommat voi valita. Kun valitsee nauhalliset kengät, niin nauhoilla voi kiristää kengät niin, että ne eivät lonksu ja pohjallisen voi myös laittaa kenkään.
Itsehän minä ne kengät toki lapselle ja sopivan kokoiset. Mutta kuulemma olisi pitänyt ostaa kokoa tai paria liian isot jotta olisi sitten kengät myös kesälle 2025 :D
En tiedä miten sitten aivan liian isoilla kengillä juoksisi tuolla pihalla saati kävelisi pidempiä matkoja. Kuulemma rahakysymys miehelle.
Ja siis nii-in. Itseäni tästä toki saan syyttää. Mies on kyllä taitava korjaamaan kaikkea, on käytännönälyä ja huumoria. Mutta luuli esimerkiksi että jugurtissa on 8 KILOA sokeria kun merkintä oli 8,2 g. Kovaan ääneen päivitteli miten sokeria voi olla kilokaupalla. Tämmöistä kaikkea kummaa..:D
Pääsi sisällä asuva persujen komentokeskus lähetti aivosäteilyä.