Oletko ulkomailla ollut rannalla jossa nousu ja laskuvesi
Kommentit (22)
En, mutta tuttava kertoi aikoinaan autonavaimen ruostuneen uimahousuissa Atlantin rannikolla samantien.
Kyllä, Keniassa. Olin varannut rantahotellin. Ihmetys oli suuri, kun hotelliin tullessa merestä ei ollut tietoakaan, koska oli laskuveden aika.
Eihän sitä kovin kauas tarvitse mennä. Atlantin rannikolle esim. Ranskassa. Normandiassa ja Bretagnessa on upeat vuorovesirannikot.
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin, miten on? MITEN ON VASTATKAA SAATANA!!!!
juu, kanarialla. Puerto de la cruz. Mercadonasta pullo sangriaa, hieman tisumisua, anteeksi, tiramisua ja kirja. Merta on kiva seurailla siinä samalla. Ja toisin kuin suomessa ulkona istuvaa lukijaa ei häiritä parin minuutin välein.
On kuulemma suomenlahdellakin, millimetriluokkaa tosin.
Norjassa majoituspaikassa vuorovesi.
Vierailija kirjoitti:
juu, kanarialla. Puerto de la cruz. Mercadonasta pullo sangriaa, hieman tisumisua, anteeksi, tiramisua ja kirja. Merta on kiva seurailla siinä samalla. Ja toisin kuin suomessa ulkona istuvaa lukijaa ei häiritä parin minuutin välein.
Niin mutta MITEN ON!?
Dublinissa ainakin, Liffey-jokiko se nyt oli
Jerseyn saarella Englannin kanaalissa. Vuoroveden vaihtelu n. 12 m.
Olen ollut Kanarilla.
Siten on, että olen siellä käynyt. Vuorovesi taas on siten, kun tuo kuu vaikuttaa noihin vesimassojen liikkeisiin.
No eipä tarvitse muuta kun lähteä Tallinnaan. Vuorovesi on hyvinkin selkeä, riippuen kuun vaiheista.
Välillä meri vetäytyy useampia metrejä, välillä sitten vähemmän.
Suomessakin on vuorovesi mutta heikko sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kovin kauas tarvitse mennä. Atlantin rannikolle esim. Ranskassa. Normandiassa ja Bretagnessa on upeat vuorovesirannikot.
Bretagnessa minäkin olen vuorovesiä ihmettelemässä.
Olen Malediiveilla.