"Englannista virallinen kieli Suomessa, Ilmarisen toimitusjohtaja ehdottaa"
Huh, näitä suomen kielen vihaajia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3a88f8f3-0618-4254-823a-e7441b8800a7
Kommentit (40)
Monessa yrityksessä organisaation kieleksi on saatettu ilmoittaa englanti. Toimipisteiden arjessa se sitten on ihan muuta.
Itse pidän perusperiaatteena sitä, että maassa, jossa asuu pitää puhua myös maan kieltä edes jonkun verran. Ei ole paljon vaadittu henkilöltä, joka on palkkaamisen arvoinen.
Jos sen jälkeen suomenkieliselle pakollinen "toinen kotimainen" voi olla ruotsin sijaan englanti, niin sitten tuo on ok.
Päinvastoin - Ruotsin virallinen asema pitäisi poistaa. Virallinen kieli tuo aina lisää kustannuksia.
Suomen kieli on varsin rehellinen ja totuuden mukainen.
Ilmarisen "puhuva pää" ilmeisesti vihaa asioiden sanomista suoraan.
oikein ja se pitäs olla ameriikan englantia ei sitä homolespojen fancy-british-englantia!
Ellei opi edes kieltä, mikä se muu osaamisen taso lienee.
Ehdotan myös että Ilmarinen vapautetaan vahinkokorvauksista kokonaan ja kaikki pakotetaan sen asiakkaaksi.
Minä puolestani ehdotan, että kaikkien englanninkielisten maiden ainoaksi viralliseksi kieleksi tulee suomi.
Kertoo että Suomi kaipaa mmuuttajia. Tässä tyylinäyte Italiasta.
Voiko eläkevakuutusyhtiötä vaihtaa?
Jes, saadaan kolmikieliset katukyltit. Kylttitehtaat kiittävät.
Ilkantie
Ilkkavägen
Ilkkaroad
Jaa no juuri englanninkielinen kollega yritti selvittää puhelimitse Ilmarisen kansaa yhtä eläkevakuutusasiaa, niin ei lopulta onnistunut, ja pyysi minua hoitamaan sen suomeksi...
Olen todella huolissani oman kotimaani nykyisestä tilanteesta johtajineen.
Jos tuo ehdotus toteutuisi, Suomi taitaisi olla ensimmäinen valtio, jossa englanti olisi virallinen kieli ilman minkäänlaista siirtomaataustaa Englannin/Ison-Britannian alaisuudessa.
Tulisi maksamaan miljardeja vuodessa, kun kaikki asiakirjat palvelut, katujen nimet jne, pitäisi olla myös englanniksi.
Ei voi olla totta. Saamen kieli sopisi paremmin, on sentään alkuperäisväestön kieli.