Mistä rahat vuokravakuuteen?
Pitäisi muuttaa halvempaan asuntoon, mutta en ole toimeentulotukiasiakas enkä saa pankkilainaakaan. Ideoita?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vanhempia, sisaruksia tai ystäviä, joilta voisit lainata. Eikö ole luotollista visa-korttia. Miten suuresta summasta on kysymys.
Ei ole ketään keltä lainata eikä visan luottoraja riitä tuohon summaan. 1300 euroa.
Ap
Kelalle ensin hakemus. Jos ei myönnetä niin sosiaalitoimisto myöntää. Vakuus ei tule omalle tilille, vaan myönnetään maksusitoumuksena vuokranantajalle. Sosiaalitoimisto vaatii, että ensin on haettu Kelalta. Kaikki liitteet mukaan. Vakuus voidaan myöntää, vaikka ei saa toimeentulotukea.
Asuntoja saa 300e , luulis ton summan saavan ainaki säästöön kahdessa kuukaudessa...
Välillä huvittaa nämä jotka aina muistuttavat että aina pitää olla säästöjä pahan päivän varalle. Jotkut vaan lähtevät kotoa tyhjin käsin nuorena ja vie aikansa ennen kuin säästöjä saa. Sitten voi käydä niin, että se paha päivä tulee. Itselle ei tullut vain yksi asia, vaan monta yhtä aikaa: lapsi joutui viikoksi sairalaan, olin vähän aiemmin menettänyt työpaikkani konkurssissa, äiti kuoli ja jouduin maksamaan hoitotuesta kahden kuukauden tuloja vastaavat perintöverot, kuolinpesää ei voitu jakaa kun isälle jäi lesken asumisoikeus ja talo oli suurin omaisuus, mistä se vero tuli. Äiti oli ennen kuolemaansa muutaman kuukauden sairaalassa ja isä ei voinut olla avuksi, tuli kaikenlaisia laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella vastuullisella aikuisella pitää oll sen verran puskuria.
Montako päivää ajattelit tällä kertaa juopotella?
Vierailija kirjoitti:
Asuntoja saa 300e , luulis ton summan saavan ainaki säästöön kahdessa kuukaudessa...
Ap lla pitää olla luksusasunto, ei kelpaa
Vierailija kirjoitti:
On kuule hieman vaikeaa antaa neuvoa ihmiselle, jota ei tunne eikä hänen taustojaan tiedä. Pitäisikö sinun esimerkiksi vaikka säästää, lotota tai soittaa mandoliinia torilla?
Lässyn lässyn.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta keiton ottaminen ja pössyttely
En käytä alkoholia ja kannabiksen polttamista en taatusti lopeta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Saat nykyisen asunnon vuokravakuuden kun muutat pois. Ongelma on siinä ettet saa vanhaa vakuutta ennen kuin tarvitset rahaa uuden vakuuteen.
Niin, juuri tästä syystä pitää olla puskuria.
Jos luottotiedot kunnossa niin asuntoja voi saada ilman vakuuttakin
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kaikkialla.
Miten saat silmälaseihin menemään tonnin?Nissenillä jatkuvasti tarjouksia, optikko 0€, kahdet silmälasit alk.59, jne......itse juuri hankin sieltä kahdet lukulasit 29, ja yhdet kaukolasit 99, yhteensä siis alle 130,- kolmet rillit.....
Vierailija kirjoitti:
vuokravakuuteen saa tukea kelalta myös muutkin kuin t-t asiakkat ,jos pienituloinen. sulkutili pankkiin, jolloin vuoranantajasi ei näe kelan salasspidettvää asiakkuutta maksusitoumuksen muodossa.
Kelan maksusitoumusta ei voi laittaa sulkutilille. Sulkutilille voi laittaa vain rahaa. Kela ei anna rahaa vaan vain maksusitoumuksia.
Maksusitoumuksetkin tosin riittää isoille vuokrafirmoille, joilla on varaa kattaa luottotappiot.
Kai sieltä sossusta saa kun kerran ei ole rahaa. Sinnehän ne muutkin ovat matkalla kun tulot tippuvat leikkausten takia.
Vierailija kirjoitti:
Miten saat silmälaseihin menemään tonnin?Nissenillä jatkuvasti tarjouksia, optikko 0€, kahdet silmälasit alk.59, jne......itse juuri hankin sieltä kahdet lukulasit 29, ja yhdet kaukolasit 99, yhteensä siis alle 130,- kolmet rillit.....
Sun näkö ei varmaan ole kovin huono, itse asiassa, kun sulla on noin halvat linssit, pärjäisit varmaan kohtuudella ilman lasejakin,
Ota yhteyttä oman aluueesi akuissosiaalityöhön, he osaavat neuvoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kaikkialla.
Ei tietenkään. Mutta jos ei ole vakuutta, niin sitten pitää vaan löytää asunto sieltä, missä sitä ei vaadita.
Minä sain aikoinaan vuokravakuuden 2 kk rahat toimeentulotuesta. Se oli silloin ihan normi keino. Olin nimittäin töissä sosiaalivirastossa ja näin, että muillekin vuokravakuuksiin myönnettiin avustusta, vaikka henkilö ei toimeentulotukiasiakas perinteisessä mielessä ollutkaan. No, käytin tietoa hyväkseni, hain rahan ja sain. Selvitä sinäkin, onko yhä mahdollista saada!
Okei, testaan tämänkin vaihtoehdon. Kiitos.
Ap