Mistä rahat vuokravakuuteen?
Pitäisi muuttaa halvempaan asuntoon, mutta en ole toimeentulotukiasiakas enkä saa pankkilainaakaan. Ideoita?
Kommentit (53)
Miinusta reippaasti ja hajataittoa niin eipä saa laseja edes nisseniltä alta tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuokravakuuteen saa tukea kelalta myös muutkin kuin t-t asiakkat ,jos pienituloinen. sulkutili pankkiin, jolloin vuoranantajasi ei näe kelan salasspidettvää asiakkuutta maksusitoumuksen muodossa.
Kelan maksusitoumusta ei voi laittaa sulkutilille. Sulkutilille voi laittaa vain rahaa. Kela ei anna rahaa vaan vain maksusitoumuksia.
Maksusitoumuksetkin tosin riittää isoille vuokrafirmoille, joilla on varaa kattaa luottotappiot.
Kela voi poikkeustapauksissa maksaa vuokravakuuden rahana ja moni yksityinenkin hyväksyy maksusitoumuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat silmälaseihin menemään tonnin?Nissenillä jatkuvasti tarjouksia, optikko 0€, kahdet silmälasit alk.59, jne......itse juuri hankin sieltä kahdet lukulasit 29, ja yhdet kaukolasit 99, yhteensä siis alle 130,- kolmet rillit.....
Sun näkö ei varmaan ole kovin huono, itse asiassa, kun sulla on noin halvat linssit, pärjäisit varmaan kohtuudella ilman lasejakin,
Ei niillä kalliimmilla silmälaseilla näe yhtään sen paremmin kuin halvemmillakaan. Tyhmähän sinä olet jos tuhlaat silmälaseihin suuria summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luottotiedot kunnossa niin asuntoja voi saada ilman vakuuttakin
Ei saa kaikkialla.
Todella monessa paikassa. Ap on hyvä ja etsii asunnon mihin se ei tarvitse vakuutta. Voi muuttaa naapurikuntaankin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kaikkialla.
Todella monessa paikassa. Ap on hyvä ja etsii asunnon mihin se ei tarvitse vakuutta. Voi muuttaa naapurikuntaankin
Ehkä todella monessa, mutta ei siitä huolimatta kaikkialla. Sitä paitsi vakuudettomissa asunnoissa on aina sellainen juttu, että ensimmäinen vuokra pitää maksaa heti vuokrauksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kaikkialla.
En ole nähnyt ainuttakaan asuntoa, johon ei tarvitsisi minkäänlaista vuokravakuutta. Joihinkin harvoihin kelpaa se kuukausimaksullinen vakuuspalvelu ja joissain on pieni (250 euron) vakuus, mutta nuo jälkimmäiset on sellaisissa taloissa, joihin en halua muuttaa.
Ap
Jos Kela ei myönnä vuokravakuutta niin voit kokeilla hakea ehkäisevää/täydentävää toimeentulotukea. Jos sieltäkään et saa niin vaihtoehtoja ei sitten ole ellet halua lainata jostakin. Onhan niitä vakuudettomiakin asuntoja, mutta ensimmäinen vuokra pitää maksaa aina etukäteen, joten nekään eivät käytännössä ole vaihtoehtoja rahattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos Kela ei myönnä vuokravakuutta niin voit kokeilla hakea ehkäisevää/täydentävää toimeentulotukea. Jos sieltäkään et saa niin vaihtoehtoja ei sitten ole ellet halua lainata jostakin. Onhan niitä vakuudettomiakin asuntoja, mutta ensimmäinen vuokra pitää maksaa aina etukäteen, joten nekään eivät käytännössä ole vaihtoehtoja rahattomalle.
Ensimmäinen vuokra pitää joka tapauksessa maksaa heti kuun alussa enkä ole täysin rahaton, mutta 2 000 euroa rahaa kerralla on vaan ihan hillitön summa. Harvalla vuokra-asujalla sellaisia on tuosta vaan, en minäkään asuisi vuokralla, jos mulla olisi ylimääräistä rahaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen vuokra pitää joka tapauksessa maksaa heti kuun alussa enkä ole täysin rahaton, mutta 2 000 euroa rahaa kerralla on vaan ihan hillitön summa. Harvalla vuokra-asujalla sellaisia on tuosta vaan, en minäkään asuisi vuokralla, jos mulla olisi ylimääräistä rahaa.
Ap
Niinhän se vuokra pitääkin maksaa, mutta tarkoitin sitä, että vakuudettomat vuokrat eivät ole vaihtoehtoja köyhälle. Kela ei nimittäin suostu sitä maksamaan mutta vuokravakuuden se voi maksaa, mutta mitään parin tonnin vakuuksia sekään ei maksa kellekään (ainakaan kantasuomalaiselle).
Ilmeisesti sinulla siis olisi kuitenkin varaa maksaa vuokravakuus? Silloin sinulla ei ole muita vaihtoehtoja maksaa se itse. Mitään tukea et tule saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko teini tai nuori aikuinen? Jos olet aikuisten oikeasti aikuinen, niin tuo takuuvuokran ja muutaman kuukauden vuokran verran pitää aina olla jemmassa. Ihan siksi, että elämässä voi ns sattua jotain, esim hammas lohjeta, tulla keuhkokuume, mennä silmälasit rikki tms. Ei sitä rahaa yhtäkkiä saa jostain, ainakaan minä en ole saanut. Perun puheeni, kerran löysin 5:n euron setelin, kun olin kävelyllä.
Oikeesti aikuisilla on luottokortteja, joilla noista selvitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niinhän se vuokra pitääkin maksaa, mutta tarkoitin sitä, että vakuudettomat vuokrat eivät ole vaihtoehtoja köyhälle. Kela ei nimittäin suostu sitä maksamaan mutta vuokravakuu
Vuokran pystyn maksamaan, mutta ei mulla ole sitä vuokravakuuden määrää ylimääräistä. Se tässä on ongelma.
Ap
Kysy Kelasta, myös muuttoavustus.
Jos vaikka opiskeluun tarvitsee laseja, ei näe taululle mitä kirjoitetaan/heijastetaan tms.