Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En äänestänyt näiden tukileikkausten puolesta. Kiitos vaan kauheasti

Vierailija
30.03.2024 |

Nyt menee henk. koht. talous entistä pahemmin kuralle.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään näiden leikkauksien puolesta ei voinut äänestää, koska ennen vaaleja näistä leikkauksista ei puhuttu mitään.

Kokoomus on puhunut näistä vuosia. Kokoomus myös voitti vaalit. Olet idiootti, jos et kuunnellut.

Persutpa ei, höyrysivät pensan hinnan alentamisesta. Eivät höyrynneet köyhiltä leikkaamisesta mitään, koska eivät iljenneet sitä tehdä.

Vierailija
22/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään näiden leikkauksien puolesta ei voinut äänestää, koska ennen vaaleja näistä leikkauksista ei puhuttu mitään.

Kokoomus on puhunut näistä vuosia. Kokoomus myös voitti vaalit. Olet idiootti, jos et kuunnellut.

Persutpa ei, höyrysivät pensan hinnan alentamisesta. Eivät höyrynneet köyhiltä leikkaamisesta mitään, koska eivät iljenneet sitä tehdä.

Luuletko sinä hemmetin imbesilli, että puolue, joka on viimeiset 10 vuotta mouhonnut lähinnä siitä miten muualta tulevat maksavat liikaa ja sosiaaliturvaa pitäisi leikata, ovat sitä mieltä, että kenellekään sossupummille pitäisi mitään maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin yhteiskuntarauhan puolesta, ettei oltaisi kohta samassa jamassa kuin Ruotsi.

En sen puolesta, että köyhimmät suomalaiset painetaan kyykkyyn entistä pahemmin.

Vierailija
24/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei ole puhunut leikkauksista, vaan aina pelkästään uudistuksista. Fiksu äänestäjä tietysti tietää, että kokoomukselle uudistus = leikkaus. Koulutuskin oli erikoissuojelussa. Tämä tarkoitti sitä, että koulutuksesta leikataan. Kokoomuksella oli myös kasvun kaava, tämä tarkoitti sitä, että ainoastaan työttömyys, konkurssit ja valtionvelka on kasvanut.

Näin toimii kokoomusväki.  

Vierailija
25/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta äänesti 20,8 % äänestäjistä. Se riitti toki ykkösasemaan, mutta ei mielestäni ollut mikään murskavoitto. Sitäpaitsi oli ehkä totuttu siihen, että Kokoomuksessa puheet ovat vähän kovempia kuin toteutettu politiikka, koska Suomessa on perinteitä kompromissien ja konsensuksen hakemiseen, eikä yksi puolue ole yleensä jyrännyt siihen tapaan kuin nyt.

Vierailija
26/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä myös ääni leikkauksille. Sosiaalityöntekijänä olen saanut eturivin paikan nähdä miten liian avokätinen sosiaaliturva passivoittaa ja pitää ihmiset köyhänä. Minulle on moni sanonut suoraan ettei kannata kouluttautua tai mennä töihin, koska tuilla saa helpommin saman ellei paremminkin. Etenkin kelan käytäntö maksaa järjettömiä vuokria kokonaisuudessaa luottotietonsa menettäneille on tuntunut harvinaisen epäreilulle maassa, jossa samaan aikaan pieni palkkainen lähäri lähtee raskaaseen duuniinsa joka aamu ja asuu paljon kehnommin omalla rahallaan luottotietojaan varjellen.

Niin, palkkojen pitäisi olla parempia. Ihmisten pitäsisi saada kokemus että voivat vaikuttaa omaan elintasoonsa työssäkäynnillä. 

Omassa nuoruudessa oli tehdastyötä johon pääsi lukiopapereilla, josta sai ihan oikeaa palkkaa. Nyt on jotain silpputöitä, josta saat saman verran kuin tukia.

Ja esimerkkisi lähihoitajalla, pitäisi myös olla parempi palkka. Tulevaisuudessa tuskin näin on kun työehdot ja tuet heikkenee ja epätoivoiset ihmiset ottaa vastaan mitä vaan ja millä tahansa ehdoilla. 

Lisäksi lähihoitajalla on jo nyt itsenäisyys, toisin kun tukien saajilla joiden ihmisoikeuksiin ei kuulu esim. pankkisalaisuus.  Siis tämä ymmärrettävää, mutta vaikea ajatella että täysin hyvinvoiva ihminen valitsisi holhouksen vapauden sijasta. 

Vierailija
27/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä myös ääni leikkauksille. Sosiaalityöntekijänä olen saanut eturivin paikan nähdä miten liian avokätinen sosiaaliturva passivoittaa ja pitää ihmiset köyhänä. Minulle on moni sanonut suoraan ettei kannata kouluttautua tai mennä töihin, koska tuilla saa helpommin saman ellei paremminkin. Etenkin kelan käytäntö maksaa järjettömiä vuokria kokonaisuudessaa luottotietonsa menettäneille on tuntunut harvinaisen epäreilulle maassa, jossa samaan aikaan pieni palkkainen lähäri lähtee raskaaseen duuniinsa joka aamu ja asuu paljon kehnommin omalla rahallaan luottotietojaan varjellen.

Luojan kiitos mun ei tarvitse käydä kenenkään sosiaalityöntekijän juttusilla koskaan. Kuvottaa sun kaltaiset ihmiset. Ja ihan väärällä alalla olet.

Tai oikeastihan sä olet trolli. Persupoika, joka ei tiedä oikeasta elämästä mitään.

Vierailija
28/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestin nimenomaan näiden leikkausten puolesta. Ei oleskelu yhteiskuntaa voi loputtomiin velalla pyörittää. Hyvinvointi pitää tulla työtä tekemällä.

Hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole, jos heikoimmin toimeen tulevista ei huolehdita. Tämä hallitus on Suomen tuho ja tämän jälkeen on vaikea hyvinvoinnin, talouden ja toivon tulevaisuuden suhteen enää nousta.

Heikommin toimeentulevista huolehditaan, mutta se ei tarkoita, että jatkossakin asutte saunallisessa kaksiossa keskellä kalleinta kaupunginosaa ilmaiseksi ja saatte safkat ja sähköt kaupan päälle.

Asun saunattomassa kaksiossa kaupungin keskustassa ja maksan itse vuokrani omasta palkastani.

Heikommin toimeen tulevista ei enää huolehdita. Eikä meillä hyvin toimeen tulevillakaan ole enää taloudellista turvaa, jos työ tai terveys menee. Sitten menee myös kaikki, jonka eteen töitä on tehty.

Vierailija
29/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestin yhteiskuntarauhan puolesta, ettei oltaisi kohta samassa jamassa kuin Ruotsi.

En sen puolesta, että köyhimmät suomalaiset painetaan kyykkyyn entistä pahemmin.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ja joskus valitettavasti muidenkin eikä vain oma.

Vierailija
30/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestin nimenomaan näiden leikkausten puolesta. Ei oleskelu yhteiskuntaa voi loputtomiin velalla pyörittää. Hyvinvointi pitää tulla työtä tekemällä.

Hyvinvointiyhteiskuntaa ei ole, jos heikoimmin toimeen tulevista ei huolehdita. Tämä hallitus on Suomen tuho ja tämän jälkeen on vaikea hyvinvoinnin, talouden ja toivon tulevaisuuden suhteen enää nousta.

On eri asia huolehtia heikoimmista kuin laiskimista!!

Vierailija
31/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikommin toimeentulevista huolehditaan, mutta se ei tarkoita, että jatkossakin asutte saunallisessa kaksiossa keskellä kalleinta kaupunginosaa ilmaiseksi ja saatte safkat ja sähköt kaupan päälle.

Asun saunattomassa kaksiossa kaupungin keskustassa ja maksan itse vuokrani omasta palkastani.

Heikommin toimeen tulevista ei enää huolehdi

Niin, moni tuntuu pitävän itseään jotenkin niin erinomaisena, ettei nämä heikennykset voisi osua omalle kohdalle. Mistä sekin kertoo? 

Vierailija
32/32 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä hemmetin imbesilli, että puolue, joka on viimeiset 10 vuotta mouhonnut lähinnä siitä miten muualta tulevat maksavat liikaa ja sosiaaliturvaa pitäisi leikata, ovat sitä mieltä, että kenellekään sossupummille pitäisi mitään maksaa?

Kuulepas sinä idari, moni persuja äänestänyt uskoi Riikkaa, joka lupasi, että köyhiltä ei leikata. Uskoivat raukat sen, että heidän mouhoamat muualta tulleiden tuet jaettaisiin suomalaiselle köyhälle.