Toimeentulotuen perusosalla saa n. 19,60€ päiväbudjetin
Nyt yksinasuva esimerkkinä,
Toki täytyy huomioida, että perusosasta maksetaan myös puhelinlasku ja esimerkiksi vaatteet.
Mutta millä tavoin tuo ei muka riitä elämiseen, kertokaa? Sen tarkoitus on kattaa elämisen kannalta välttämättömät kustannukset.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Me emme saa mitään tukia ja ruokaan jää kahdelle 11e/pvä
Ja tukilusmut kehtaa itkeä...
Keskituloinen
Mihin kaikkeen käytitte rahanne ennen ruokamenoja? Tottahan sitä saa vaikka miljoonatulot kulumaan niin, että ruokaan "ei enää riitä" rahaa, jos oikein lähtee kuluttamaan. Vähän eri asia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskituloinen
Jäisi enemmänkin jos ei teillä olisi niitä kulutus- ja muita luottoja maksettavina ja muutamia lomareissuja joka vuosi. Kaikki on niin suhteellista. Minäkin voisin saada vaikka 10 000€/kk palkkaa ja tulla tänne itkemään ettei ruokaan jää kuin 2€/päivä. Tukilusmu on aika ikävä nimitys ihmisistä jotka asuvat Suomessa ja yrittävät löytää töitä. Katsos kun kapitalismi ei toimi ilman työttömyyttä. Toki voidaan mennä sellaiseen malliin kuten tämä hallitus uneksii ettei sosiaaliturvaa olisi mutta siinä tapauksessa seuraukset eivät olisi kovin kaunista katseltavaa.
Kulutusluottoja 0e, asuntolainaa maksetaan 1580e/kk.
Tämän vuoden matkalippuihin mulla on mennyt 746
Ttt:llä eläessä minulla ei kyllä ollut varaa matkustella! Ei edes Tallinnaan. 5€ päiväbudjetilla mentiin päivittäin senttejä laskien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat ja vitut! Ap valehtelee!
Olen itse elänyt ttt:llä ja silloin päiväbudjetti oli 5€!
Sillä ei todellakaan juhlittu, ei ikinä käyty kahvilassa saati ravintolassa syömässä, harrastamisesta nyt puhumattakaan!
Päinvastoin, jokapäiväinen elämä oli senttien laskemista, että sai rahat riittämään!
Nämä Kokoomuksen ja supon trollit pyrkivät maalaamaan kuvaa, että ttt:llä elettäisiin leveästi ja mukavasti loisien, mutta todellisuus on aivan toinen. Riittää hädintuskin ihmisarvoiseen elämään ja halpaan ruokaan.
Mihin sinä törsäät kaiken jos sulla on oikeesti käytössä vain 150€ kuussa? Oletko kuuro-mykkä-sokea?
Taida olla itse kuuromykkäsokea! Tuossahan juuri kerroin, etten todellakaan törsännyt yhtään mihinkään! Bussiliput, pakolliset laskut ja ruoka. Niitä nyt on vähän pakko kaikkien hankkia.
Vierailija kirjoitti:
En elä itse toimeentulotuella, mutta onhan tuo nyt todella vähän. Jos sillä pitäisi ostaa vain päivittäiset ruokatarvikkeet yms, niin kyllä se silloin riittäisi, mutta tosiaan kun siitä maksetaan kaikki muukin, juuri ne vaatteet, puhelin, netti, julkisen liikenteen matkat, jne. Jos pitkäaikaisesti pitää tuollaisella rahalla elää, niin kyllä se on todella vähän. Lyhytaikaisesti riittänee paremmin. Pitkäaikaisesti alkaa tulla sellaisia menoja, jotka syövät tuota summaa, kun pitää ostaa kaikkia kodinhoitoon yms liittyviä asioita
Toimeentulotuki onkin tarkoitettu lyhytaikaiseksi tukimuodoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää noin paljon käteen päivässä. Pitää maksaa vuokran omavastuuosuus, joka on yleensä satoja euroja, laskut kuten puhelin, netti. Käteen jäävä päiväbudjetti oli minulla 5€
Se että vuokran omavastuuosuus on satoja euroja, on sinun oma valinta. Miksi asut niin kalliissa asunnossa.
Pk-seudulla ei asuntoja alle 600-700€ saa. Sama tilanne Tampereella ja Turussa. Katselepa vaan vuokra-asuntojen hintoja! Kanakoppi-yksiöstäkin joutuu sen 700 nykyään maksamaan.
Maalle en autottomana muuta ja sieltä niitä töitä olisi vielä mahdottomampaa löytää.
Tää on just sitä kun hyväosaiset huutelee, kun eivät itse työttömän asemassa ole koskaan joutuneet olemaan, eivätkä tiedä mitä se on, vaikka kuinka kuvittelevat tietävänsä.
Miten joku voi käyttää edes 10 euroa päivässä ruokaan. Itse käytän 2 euroa korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää noin paljon käteen päivässä. Pitää maksaa vuokran omavastuuosuus, joka on yleensä satoja euroja, laskut kuten puhelin, netti. Käteen jäävä päiväbudjetti oli minulla 5€
Se että vuokran omavastuuosuus on satoja euroja, on sinun oma valinta. Miksi asut niin kalliissa asunnossa.
Pk-seudulla ei asuntoja alle 600-700€ saa. Sama tilanne Tampereella ja Turussa. Katselepa vaan vuokra-asuntojen hintoja! Kanakoppi-yksiöstäkin joutuu sen 700 nykyään maksamaan.
Maalle en autottomana muuta ja sieltä niitä töitä olisi vielä mahdottomampaa löytää.
Tää on just sitä kun hyväosaiset huutelee, kun eivät itse työttömän asemassa ole koskaan joutuneet olemaan, eivätkä tiedä mitä se on, vaikka kuinka kuvittelevat tietävänsä.
Pk-seudulla on useita aravavuokrayhtiöitä, jotka tarjoavat asuntoja alle markkinavuokran, esimerkiksi puolisoni sai pari vuotta sitten yksiön uudiskohteesta alle 550 eurolla.
"Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat."
-Sari Sarkomaa, kansallinen kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskituloinen
Jäisi enemmänkin jos ei teillä olisi niitä kulutus- ja muita luottoja maksettavina ja muutamia lomareissuja joka vuosi. Kaikki on niin suhteellista. Minäkin voisin saada vaikka 10 000€/kk palkkaa ja tulla tänne itkemään ettei ruokaan jää kuin 2€/päivä. Tukilusmu on aika ikävä nimitys ihmisistä jotka asuvat Suomessa ja yrittävät löytää töitä. Katsos kun kapitalismi ei toimi ilman työttömyyttä. Toki voidaan mennä sellaiseen malliin kuten tämä hallitus uneksii ettei sosiaaliturvaa olisi mutta siinä tapauksessa seuraukset eivät olisi kovin kaunista katseltavaa.
Kulutusluottoja 0e, asuntolainaa maksetaan 1580e/kk.
Hänen on turha itkeä kun elää ylikalliisti. Ihan vapaaehtoista maksaa järjettömiä lainakuluja. En käsitä ihmisiä jotka uhriutuu omista kulutustottumuksistaan ja sitten määkyy kun rahaa ei sen jälkeen ole kun on hassattu menemään kahden talouden verran asumiseenkin kuten tässä nyt on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa. Tässä HETI yksi alle 600 euron kohde. Eli tasan saa alle 600 euron asuntoja, ja alle 700 varsinkin saa
https://www.sato.fi/fi/vuokra-asunnot/vantaa/hakunila/raudikkokuja%207/…
Oletko opiskellut lainarahalla päästäksesi perustuelle?