Suomalaiset tottuneet liian korkeaan elintasoon
Tuntuu, että ihmiset kuvittelevat tiettyjen asioiden olevan jokin oikeus. Russutetaan kun rahat eivät riitä, kun samaan aikaan mmm
-värjätään hiuksia
-ostetaan meikkejä
-otetaan tekokynsiä & ripsipidennyksiä
-ostetaan liikaa vaatteita
-käydään baarissa
Ja nyt puhun aika vahvasti naisen näkökulmasta, koska en tarkalleen ottaen tiedä mitkä olisivat sellaisia verrannollisia asioita joihin miehet käyttää rahaa.
kyllä, köyhälläkin on oikeus nauttia elämästä ja oikeus tehdä joskus jotain kivaa, mutta mikään yllämainituista esimerkeistä ei kuulu näihin millään tavalla
Kommentit (81)
Miksi jotku naiset laittaa päähän sinistä myrkkyä?!
Ei ole mitään etovampaa kun täysin luonnoton sininen tukka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa sisäistetty naisvihaa aloittajan mielenmaisemassa.
Juu. Kuitenkin osa miehistä ihailee ja kehuu "laitettuja" naisia ja huomauttelee ikävällä tavalla miten mitättömän näköisiä tavalliset luonnolliset naiset ovat.
No sellaisenko miehen sitten haluaisit?
Mulla ei ole ikinä ollut varaa mihinkään, vaikka olen käynyt töissä ja opiskellut. En käytä alkoholia, en bärjää hiuksia, en käy baarissa. Nyt viiskymppisenä mulla vihdoin on sellainen tilanne, että voisin kuluttaa rahaa vaikka niihin ripsipidennyksiin, mutta järki sanoo, että ei kannata. Olen jo tottunut säästeliääseen elämäntapaan, joten yritän säästää vanhuuden varalle, eläkettä kun on itsellä alkanut kertymään vasta 25-vuotiaasta, ja pätkätyöhelvetistä ei kummoisia eläkkeitä kerry.
Nytkö sitten olenkin yhtäkkiä tottunut liian korkeaan elintasoon. Anna mun kaikki kestää taas.
Tietenkään työttömille ei tarvitse mitään pihvejä ja ripsipidennyksiä maksaa, mutta miksi palkansaajien tilannetta halutaan kiristää jatkuvasti niin, ettei normaali keskituloinenan pääse koskaan normaalitilanteeseen.
Purralla on vissiin ollut köyhä lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja nyt teitä. Tottakai on olemassa naisia jotka eivät käytä noihin mainitsemiini asioihin rahaa, minä nyt vain yleistän tässä ja te takerrutte noihin seikkoihin.
Pointtina on vaan se että ihmiset ostaa paljon sellaisia asioita jotka EIVÄT ole välttämättömiä elämisen kannalta. Toisilla se on ne kynnet, toisella se piski ja toisella tupakka, toisella videopelit ja niin edelleen.
Sitten ei passaa sanoa:
Suomalaiset tottuneet liian korkeaan elintasoon
Tuntuu, että ihmiset kuvittelevat tiettyjen asioiden olevan jokin oikeus. Russutetaan kun rahat eivät riitä, kun samaan aikaan mmm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luettelet kaksikymppisten harrastuksia ja osa heistä ei ota noita. Ei kaikilla ole niihin varaa. Mitä keski-ikäinen tekisi tekokynsillä tai edes 20v ellei osaa varoa niiden kanssa.
Kakskymppisten harrastuksia?
Varmaan aika moni 30-50v käyttää rahaa kauneudonhoitoon, baareiluun ja tupakkaan. Mitä ihmettä nyt.
Yli 50-vuotiailla noihin vasta rahaa meneekin.
Kyllä menee apteekkiin, vitamiinit, perusvoiteet, hygieenia tuotteisiin, lääkkeisiin, hammashoitoon jne. Kunnollisiin kenkiin, ei käy mitkään halpis tossut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit 3 kissaa, kaksi koiraa ja marsut.
Totta! Se on kyllä jännä juttu. Omasta tuttavapiiristä se on poikkeuksetta aina ollut niin, että vähävaraisella on ylivoimaisesti määrällisesti eniten lemmikkejä.
Lemmikit ovat köyhän ainoita ystäviä jotka eivät väheksy, arvostele eikä puhu selän takana muille
Vierailija kirjoitti:
Somen myötä naisten on pakko laittaa kauneudenhoitoon rahaa, että tulee hyväksytyksi. Näin se vain nykyään menee.
Mihin muuhun nämä täysin oman itsetunnon ja tahdon menettäneet ovat valmiita, tullakseen hyväksytyksi somessa?
Itse en syyllistäisi ihmisiä, joilla ei oikeasti ole paljon rahaa ja jäävät tuloissa alle köyhyysrajan. Silloin myös ymmärrän paremmin vaikka satunnaisia "turhia ostoksia", kun niihin varaa on. Aika pimeää on elämä, jos ei mihinkään kivaan ole koskaan varaa.
Mutta itse ihmettelen vähän sitä, jos selvästi keskituloinen tai sen yli tienaava ihminen ajautuu velkavankeuteen. Mielestäni esim. iso omakotitalo kalliilla alueella (esim. pk-seutu) kaksi autoa ja kaupunkieläjän viihde-elämä siihen päälle eivät ole ihmisoikeuksia. Jos ja kun ei kaikkeen ole varaa, niin sitten pitää osata karsia.
Kenenkään lompakko ei ole pohjaton.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja nyt teitä. Tottakai on olemassa naisia jotka eivät käytä noihin mainitsemiini asioihin rahaa, minä nyt vain yleistän tässä ja te takerrutte noihin seikkoihin.
Pointtina on vaan se että ihmiset ostaa paljon sellaisia asioita jotka EIVÄT ole välttämättömiä elämisen kannalta. Toisilla se on ne kynnet, toisella se piski ja toisella tupakka, toisella videopelit ja niin edelleen.
Mikä siis on aloituksesi ydin ja tarkoitus? Pitäisikö tälle liian korkealle elintasolle tehdä jotakin? Jos pitäisi, miten saisit ihmiset olemaan käyttämättä rahaa mainitsemiisi asioihin? Et kai vain tarkoita sitä, että kaikilta pitäisi vähentää elämiseen tarkoitettua rahaa?
Vähävaraisilla lemmikkien omistajilla pitää kyllä olla pienet tarpeet kun on varaa noin kalliiseen harrastukseen. Ja säästöjä lemmikin terveydenhoitokuluihin.
Kuka haluaa samaistua hämähäkkiripset laittaneeseen bensa-aseman kassan lookkiin?
Aika moni nykyään. Ja päälle vielä 🦆 huulet.
Ap on aika ketku. Hän listailee mielestään turhia, korkean elintason turhuuksiin viittaaviin asioihin, mutta jättää väittämättä että nimenomaan köyhät nuoret naiset kuluttaisivat tukirahoja moisiin.
En tiedä mitä ap:n listaamat asiat maksavat, koska olen jo vanha akka. Sen tiedän, että nuoret, keski-ikäiset ja vanhatkin naiset saavat tehdä ihan mitä heitä huvittaa ja millä rahoillaan lystäävät. Tukirahoilla elävät voivat sitten jättää vaikka syömättä, jos mieluummin haluavat rakennekynnet piristääkseen elämäänsä. Ihmisen perusoikeuksiin ja mielen hyvinvointiin kuuluu saada itse valita. Etuuksien mukana ei tule valtiolta kieltolistaa, mihin ihminen saa käyttää rahat.
Jos ap on taloudellisesti vakaalla pohjalla tai peräti äveriäs, on surku että hänen aikansa menee köyhien kyttäämiseen. Nauttisi elämästään vielä kun voi.
Oon keski-ikäinen joka ei ole koskaan tupakoinut, alkoholia menee korkeintaan 1 tölkki viikossa kotona eikä ripsienpidennyksia ole.
Miksi teette tyhmiä yleistyksiä?
Ei peruspäivärahalla juhlita yhtään missään
Lisäksi ripsiä ja kynsiä laittavat firmat tekevät työnsä pääosin pimeänä, eli vain käteinen käy. Näin sosiaalitoimisto osallistuu välillisesti pimeän työn tukemiseen.
Noi ei kyllä paljon maksa. Ja tietäisit sen, jos olisit nainen. Halpoja meikkejä ja itse kiinnitettäviä irtokynsiä saa parilla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotku naiset laittaa päähän sinistä myrkkyä?!
Ei ole mitään etovampaa kun täysin luonnoton sininen tukka!
Sun kannattais varmaan keskittyä enemmän omien asioiden kuntoon laittamiseen.
Yleensäkin monet pohjois- ja länsieurooppalaiset ovat tottuneet liian korkeaan elintasoon. Näistä ihmisistä saa lukea aina lehdestä (en tässä nyt tarkoita niitä, jotka oikeasti kamppailevat toimeentulon kanssa, vaan sitä tavallista työssäkäyvää keskiluokkaa)
Keskiluokkainen perhe, jolla on puoli miljoona asuntolainaa, kitisee keskiluokan ahdingosta kun korot ja hinnat nousevat talouden kyykätessä. Ruotsalainen mökinomistaja oli pöyristynyt ihmisoikeusrikkomuksesta, kun ei koronan aikaan päässytkään Norjaan mökilleen...
Oon osittain samaa mieltä. Hyvätuloiset ja rikkaat on tottuneet liian hyvään elintasoon. Omaisuus verolle, vaikka 50 pinnaa jos on miljonääri, ja jos on miljardööri niin 95 pinnaa verolle. Tuloista vähintään 80 pinnaa valtiolle.
Näillä eväin saadaan Suomi kuntoon