Onko makaroni Xtra margariinilla ja suolalla sopiva päivällinen lapselle, muuhun ei työttömällä ole varaa leikkauksien jälkeen....
Onko makaroni Xtra margariinilla ja suolalla sopiva päivällinen lapselle, muuhun ei työttömällä ole varaa leikkauksien jälkeen....
Ensi kuusta alkaen leikkauksien jälkeen jää vain 100€ 3 ihmisen ruokiin. 😭
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ei auta muu kuin pestä naama ja mennä töihin.
En ole töihin menossa kun olen kotiäitinä kahdelle rakkaalle lapselleni.
ap
No ethän sitten ole työtön, kun kerta et ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja: tummasta soijarouheesta saa hyvää kastiketta. Purkki tomaattimurskaa, vähän vettä, kasvisliemikuutio, 2 dl soijarouhetta, 1 sipuli. Vähän mustapippuria ja paprikajauhetta ja halutessasi jotain muuta maustetta. Olen itse sekasyöjä ja teen tuota silloin tällöin - jopa lihaorientoitunut mieheni kehuu kastiketta tosi maukkaaksi!
Soijarouhepussi maksaa vähemmän kuin jauhelihapaketti, ja siitä pussista saa tehtyä varmaan vähintään 5 kertaa kastikkeen. Hernekeitto on myös tosi edullista, hernepussi maksaa ehkä 2 euroa ja siitä tulee keittoa valtava kattilallinen, eikä mielestäni vaadi lihaa. Voi laittaa sekaan myös porkkanaa ja/tai sipulia. Kylkeen vaan sinappia. Toki tuohonkin voi vaikka laittaa loppuvaiheessa vaikka proteiiniksi sitä soijarouhetta sekaan, jos keittoruoka tuntuu liian kevyeltä ilman. Kasvissosekeittoihin voi lisätä ihan raejuustoa proteiiniksi.
Miksi vastaat trollille?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen yhden, koulua käyvän lapsen äiti. Sain lapseni itsellisesti eli koskaan ei ole ollutkaan toista vanhempaa. Saan Kelan minimielatustuen 196 euroa/kk ja lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 168 euroa/kk.
Saan kokoaikatyöstä bruttopalkkaa 2370 euroa. Nettona on noin 1700 euroa. Kun asumistuki 480 euroa putoaa en tiedä mihin summaan saakka en aidosti tiedä, miten ruokin lapseni, itseni ja maksan laskut. Siis vaikka teen 100% kokoaikatyötä, eikä palkankorotusta ole kaupungin palkkataulukossa mahdollista itse neuvotella. Tuo brutto 2370 euroa sisältää kokemuslisän jo. Perheemme ruokarahat tippuvat järkyttävästi. Aidosti itkettää ja herään öisin. Tämä ei ole provo, jos joku nyt luulee. Täällä pk-seudulla on järkyttävän kovat vuokrat enkä oikein haluaisi vaihtaa paikkakuntaa lapseni jo alkaneen koulunkäynnin vuoksi.
Olen äänestänyt sekä kokoomusta että perussuomalaisia aiemmissa vaaleissa. En kump
Mene sanomaan vuokranantajallesi, että et voi maksaa näin korkeaa vuokraa enää, joten vuokraa täytyy alentaa. Vuokra-asuntoja on valtavasti tyhjänä, hyviä vuokralaisia kuten sinä ei riitä kaikille. Voi hyvinkin toimia, kokeile edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
töihi
ap
Siinäpä se suurin virhe onkin . On aika alkaa elättää itse itsensä ja jälkeläiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee? Työmarkkinatuki, lapsilisät korotuksilla, elarit, asumistuki ja toimeentulotuki.
En saa toimeentulotukea enkä asumistukea koska ex miehelläni liikaa tuloja ja omaisuutta....
ap
Jos et saa toimeentulotukea etkä asumistukea, niin mitkä leikkaukset sinun tulojasi pienentävät?
Kyllä sillä nälkä lähtee.
Jos lapsi käy päiväkodissa tai koulussa, niin siellä saa vähän monipuolisempaa ruokaa.
Paras toki on, jos hankit myös jotakin kasvista, kuten porkkanaa tai kaalia, tai tarjoushedelmää välillä, niin lapsi saa kuituja ja C-vitamiinia.
Proteiinia saa aika hyvin linsseistä tai muista palkokasveista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee? Työmarkkinatuki, lapsilisät korotuksilla, elarit, asumistuki ja toimeentulotuki.
En saa toimeentulotukea enkä asumistukea koska ex miehelläni liikaa tuloja ja omaisuutta....
ap
No nyt on kyllä outo selitys. Ei sun ex miehen tuloja lasketa. Miksi olet ne ilmoittanut?
Asutaan vielä yhdessä
Ai, no onhan sulla mies siinä vielä tukena. Syökö hänkin makaronia?
Ollaan erottu muta asutaan vielä samassa asunnossa, mies ei syö makaronia
ap
Käske sen miehen ostaa lapsille ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Remontoidun vuokrakaksion saa Helsingistä 900 eurolla. Sinulla jää siis noin 800 euroa vielä ruoka- ja asumismenojen jälkeen kuussa käteen. Mihin ihmeeseen tuhlaat rahaa? Itse lyhensin muutama vuosi sitten omistusasunnon lainaakin pienemmillä nettotuloilla kun sinun palkkasi on.
Yleensähän näissä jäävät ne ulosottoon menevät maksut kertomatta. Jos niitä ei olisi, rahat riittäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ei auta muu kuin pestä naama ja mennä töihin.
ap
No ethän sitten ole työtön, kun kerta et ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Jos työttömyyskorvausta nostaa, pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mies syö itse usein naudanfileetä
ap
EIKÖ SE MIES ANNA FILEESTÄÄN/ FILETTÄ LAPSELLEEN ????? Epäilen trollausta
Hernesoppaa vaan ja kaurapuuroa, terveellisempää!
Kuinka joku kehtaa valittaa jos tekee lapsia eikä kiinnosta hankkiutua, pyrkiä töihin ne elättääkseen. 😲
Ei joka päivä ole pakko syödä. Terkuin Riikka
Miehen kuuluu maksaa vaikka olisi muka mikä lie ex kun virallisesti olette avoliitossa. Kela laskee tulonne yhteen. Muuttaessanne erilleen voit saada toimeentulotukea, astuet, elarit ja yh lisät.
Ihan ok,mutta paistaisin jauhelihaa tai nakkeja sekaan ja laittaisin vielä pakaste sekavihanneksia . Ennen sanottiin tätä ruokaa pienten padaksi . Lapset kuluttaa kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen yhden, koulua käyvän lapsen äiti. Sain lapseni itsellisesti eli koskaan ei ole ollutkaan toista vanhempaa. Saan Kelan minimielatustuen 196 euroa/kk ja lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 168 euroa/kk.
Saan kokoaikatyöstä bruttopalkkaa 2370 euroa. Nettona on noin 1700 euroa. Kun asumistuki 480 euroa putoaa en tiedä mihin summaan saakka en aidosti tiedä, miten ruokin lapseni, itseni ja maksan laskut. Siis vaikka teen 100% kokoaikatyötä, eikä palkankorotusta ole kaupungin palkkataulukossa mahdollista itse neuvotella. Tuo brutto 2370 euroa sisältää kokemuslisän jo. Perheemme ruokarahat tippuvat järkyttävästi. Aidosti itkettää ja herään öisin. Tämä ei ole provo, jos joku nyt luulee. Täällä pk-seudulla on järkyttävän kovat vuokrat enkä oikein haluaisi vaihtaa paikkakuntaa lapseni jo alkaneen koulunkäynnin vuoksi.
Olen äänestänyt sekä kokoomusta että perussuomalaisia aiemmissa vaaleissa. En kump
Myöhäistä enää katua, mutta peilistä löydät syyllisen tilanteeseen, että olet tuollaisilla tuloilla itsellisesti, ja itsekkäästi, lapsen hankkinut.
Kuutioisin ja kuulottaisin joukkoon pari sipulia ja lisäisin vaikka pussillisen pakastemaissia. Ei se kovin paljon kalliimaksi tule.