Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko makaroni Xtra margariinilla ja suolalla sopiva päivällinen lapselle, muuhun ei työttömällä ole varaa leikkauksien jälkeen....

Vierailija
29.03.2024 |

Onko makaroni Xtra margariinilla ja suolalla sopiva päivällinen lapselle, muuhun ei työttömällä ole varaa leikkauksien jälkeen....

Ensi kuusta alkaen leikkauksien jälkeen jää vain 100€ 3 ihmisen ruokiin. 😭

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ääliö ehkäissyt ajoissa.

Vierailija
22/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee? Työmarkkinatuki, lapsilisät korotuksilla, elarit, asumistuki ja toimeentulotuki.

En saa toimeentulotukea enkä asumistukea koska ex miehelläni liikaa tuloja ja omaisuutta....

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee? Työmarkkinatuki, lapsilisät korotuksilla, elarit, asumistuki ja toimeentulotuki.

En saa toimeentulotukea enkä asumistukea koska ex miehelläni liikaa tuloja ja omaisuutta....

ap

No nyt on kyllä outo selitys. Ei sun ex miehen tuloja lasketa. Miksi olet ne ilmoittanut?

Vierailija
24/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen yhden, koulua käyvän lapsen äiti. Sain lapseni itsellisesti eli koskaan ei ole ollutkaan toista vanhempaa. Saan Kelan minimielatustuen 196 euroa/kk ja lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 168 euroa/kk.

Saan kokoaikatyöstä bruttopalkkaa 2370 euroa. Nettona on noin 1700 euroa. Kun asumistuki 480 euroa putoaa en tiedä mihin summaan saakka en aidosti tiedä, miten ruokin lapseni, itseni ja maksan laskut. Siis vaikka teen 100% kokoaikatyötä, eikä palkankorotusta ole kaupungin palkkataulukossa mahdollista itse neuvotella. Tuo brutto 2370 euroa sisältää kokemuslisän jo. Perheemme ruokarahat tippuvat järkyttävästi. Aidosti itkettää ja herään öisin. Tämä ei ole provo, jos joku nyt luulee. Täällä pk-seudulla on järkyttävän kovat vuokrat enkä oikein haluaisi vaihtaa paikkakuntaa lapseni jo alkaneen koulunkäynnin vuoksi.

Olen äänestänyt sekä kokoomusta että perussuomalaisia aiemmissa vaaleissa. En kump

Tarkista veroprosentti. 100-200 pitäisi jäädä enempi käteen tuosta brutosta.

Vierailija
25/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No nyt on kyllä outo selitys. Ei sun ex miehen tuloja lasketa. Miksi olet ne ilmoittanut?

Asutaan vielä yhdessä

ap

Vierailija
26/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
27/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Asutaan vielä yhdessä

Ai, no onhan sulla mies siinä vielä tukena. Syökö hänkin makaronia?

Vierailija
28/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Asutaan vielä yhdessä

Ollaan erottu muta asutaan vielä samassa asunnossa, mies ei syö makaronia

ap

Vierailija
29/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini teki paljon puuroja ja vellejä. Ihan normi ihminen minusta kasvoi.

Vierailija
30/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Asutaan vielä yhdessä

ap

No miksi isä ei maksa kuluja? 

Vierailija
31/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aivan riittävä,  pysyy hoikkana ja kunnossa. Roskaruokaa vetäisitte ja läskistyisitte kuitenkin, jos olisi enemmän rahaa.

Vierailija
32/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen yhden, koulua käyvän lapsen äiti. Sain lapseni itsellisesti eli koskaan ei ole ollutkaan toista vanhempaa. Saan Kelan minimielatustuen 196 euroa/kk ja lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 168 euroa/kk.

Saan kokoaikatyöstä bruttopalkkaa 2370 euroa. Nettona on noin 1700 euroa. Kun asumistuki 480 euroa putoaa en tiedä mihin summaan saakka en aidosti tiedä, miten ruokin lapseni, itseni ja maksan laskut. Siis vaikka teen 100% kokoaikatyötä, eikä palkankorotusta ole kaupungin palkkataulukossa mahdollista itse neuvotella. Tuo brutto 2370 euroa sisältää kokemuslisän jo. Perheemme ruokarahat tippuvat järkyttävästi. Aidosti itkettää ja herään öisin. Tämä ei ole provo, jos joku nyt luulee. Täällä pk-seudulla on järkyttävän kovat vuokrat enkä oikein haluaisi vaihtaa paikkakuntaa lapseni jo alkaneen koulunkäynnin vuoksi.

Olen äänestänyt sekä kokoomusta että perussuomalaisia aiemmissa vaaleissa. En kump

Laske veroprosentti uudelleen

Vierailija
33/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte yhdessä ja ette jaa ruokia? Miksi exäsi antaa lasten nääntyä ?

Vierailija
34/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on aivan riittävä,  pysyy hoikkana ja kunnossa. Roskaruokaa vetäisitte ja läskistyisitte kuitenkin, jos olisi enemmän rahaa.

Juuri näin! Köyhät ei osaa käyttää rahaa muutenkaan, ja sumenee pää heti, jos on liikaa rahaa käytettävissä. Parempi pitää lompakko ja budjetti tiukemmalla, niin pysyy virkeämpänä muutenkin.

Vierailija
35/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Asutaan vielä yhdessä

Ollaan erottu muta asutaan vielä samassa asunnossa, mies ei syö makaronia

a

Hyvä, eihän makaroni ole aikuisen miehen ruokaa. Onko komea mies?  Kiinnostaisi, sinkku kun olen. ;)

Vierailija
36/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta paskanjauhantaa ja jotkut vielä uskoo trollia.

Vierailija
37/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh. Tämä viesti nyt on ihan vitsi. Lapsen ja yhden aikuisenkin ruokkii jo noilla lapsestasi tulevilla tuilla (vajaat 400 e/kk). Jauheliha- ja kanaruokia, täysjyväpastaa, linssikeittoa, hernekeittoa, kasvissosekeittoa, ruisleipää, kasviksia ja hedelmiä jne.

Remontoidun vuokrakaksion saa Helsingistä 900 eurolla. Sinulla jää siis noin 800 euroa vielä ruoka- ja asumismenojen jälkeen kuussa käteen. Mihin ihmeeseen tuhlaat rahaa? Itse lyhensin muutama vuosi sitten omistusasunnon lainaakin pienemmillä nettotuloilla kun sinun palkkasi on.

Vierailija
38/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja: tummasta soijarouheesta saa hyvää kastiketta. Purkki tomaattimurskaa, vähän vettä, kasvisliemikuutio, 2 dl soijarouhetta, 1 sipuli. Vähän mustapippuria ja paprikajauhetta ja halutessasi jotain muuta maustetta. Olen itse sekasyöjä ja teen tuota silloin tällöin - jopa lihaorientoitunut mieheni kehuu kastiketta tosi maukkaaksi!

Soijarouhepussi maksaa vähemmän kuin jauhelihapaketti, ja siitä pussista saa tehtyä varmaan vähintään 5 kertaa kastikkeen. Hernekeitto on myös tosi edullista, hernepussi maksaa ehkä 2 euroa ja siitä tulee keittoa valtava kattilallinen, eikä mielestäni vaadi lihaa. Voi laittaa sekaan myös porkkanaa ja/tai sipulia. Kylkeen vaan sinappia. Toki tuohonkin voi vaikka laittaa loppuvaiheessa vaikka proteiiniksi sitä soijarouhetta sekaan, jos keittoruoka tuntuu liian kevyeltä ilman. Kasvissosekeittoihin voi lisätä ihan raejuustoa proteiiniksi.

Vierailija
39/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja ja kauraa sunnuntaina. 

Vierailija
40/92 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon, kirkon apuja ja sossuun. Myös asunnon vaihto halvempaan tai muutto paikakunnalle, missä asunnot halvempia.

Oli minunkin vanhemmat aikanaan köyhiä (vakavat sairaudet), mutta ylläolevia tukipalveluja käyttäen nälkää ei tarvinnut nähdä. 

Minäkin olen asunnon ja asuinpaikkakunnan nuorenpana valinnut sen mukaan mihin rahat riittivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi