Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla sanoa miehelle että haluan erota

Vierailija
29.03.2024 |

Suhteessa ei muuta vikaa kuin se etten koe rakastavani enää ja haluaisin olla vaan yksin. Onko kukaan muu ollut tällaisessa tilanteessa ja miten ratkaisit sen? En haluaisi loukata miestä joka on ilmeisesti ihan tyytyväinen suhteeseemme vaikka se onkin kuin kämppissuhde tätä nykyä. 

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi pahimmillaan sitten voi sinulle tehdä? Kun kerta et uskalla. 

Minä hommasin asunnon itselleni valmiiksi ja kerroin miehelle vasta sitten että, muutan siihen ja siihen päivämäärään mennessä pois. Loppujen lopuksi kaikki meni ihan hyvin.

Vierailija
22/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin avioliitossa ja sama tilanne. Menisin Maistraatiin  ,hakisin avioeroa yksin. Sitä kun yksin voi hakea. Ilman syytä! Lähettävät miehelle eli puolisolle asiasta kirjatun kireen.Ainakin Helsingin lähiöt naiset toimii niin.Yhtesessä asunossa asuvat siihen asti kun ero vireillä ja haku pällä eron takia vuokra asuntoon.Kerkivät laitaa vireille vielläpä siinä elatusmaksu asiat sosiali virastossa.

Suosittelen käyttämään kondomia niin vältyt enemmiltä elatusmaksuilta. Ne tosin eivät liity mitenkään eroamiseen, koska mieskin on vastuussa lastensa elatuksesta myös ollessaan parisuhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin avioliitossa ja sama tilanne. Menisin Maistraatiin  ,hakisin avioeroa yksin. Sitä kun yksin voi hakea. Ilman syytä! Lähettävät miehelle eli puolisolle asiasta kirjatun kireen.Ainakin Helsingin lähiöt naiset toimii niin.Yhtesessä asunossa asuvat siihen asti kun ero vireillä ja haku pällä eron takia vuokra asuntoon.Kerkivät laitaa vireille vielläpä siinä elatusmaksu asiat sosiali virastossa.

Avioerohakemuksen voi tehdä ihan netissä.

Voiko? Mistä? Yritin etsiä netistä kohtaa, mutten löytänyt. Pitääkö se allekirjoittaa erikseen jotenkin?

Vierailija
24/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niin, ihan äskettäin. Mietin ratkaisua pitkään, varmaan yli vuoden. Välit olivat ihan hyvät, mies rakasti kyllä, minä olin siirtynyt jonkinlaiseen kaveri-moodiin. Minuakin pelotti, tosi paljon. Lopulta vaan kerroin koska epäreilua toista kohtaan jos tilanne vaan roikkuu ja selvästi näkee että jokin on huonosti. Mies otti raskaasti kyllä. Ja itsellekin se oli lopulta raskaampaa mitä kuvittelin. Viikon molemmat sulatteli. Nyt asiat etenee. Olemme hyvissä väleissä. Mies on aina luottanut minuun ja kun kohtelin häntä kuten ihmistä pitää kohdella ei hänellä ollut syytä alkaa kostamaan tai v...uilemaan. Rohkeutta. Kun olet valmis niin kerro. 

Vierailija
25/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko? Mistä? Yritin etsiä netistä kohtaa, mutten löytänyt. Pitääkö se allekirjoittaa erikseen jotenkin?

Kirjoita googleen avioerohakemus. Löytyy alle sekunnissa. 

Vierailija
26/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomi.fi palvelussa on tähänkin selkokieliset ohjeet ja valmis lomake. 

Vierailija
27/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan niin että se löytyy ihan hakusanalla avioerohakemus. Tästä on niin pitkä aika etten muista ihan tarkkaan.

Ja suosittelen hakemaan asunnon ensin. Sen erohakemuksen voi laittaa myöhemminkin. Sen kun on täyttänyt ja lähettänyt, niin puoliso saa sen postin kautta muutamassa päivässä.

Vierailija
28/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti menee, jos ei googlehaulla osaa etsiä. 

Vierailija
29/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"etten koe enää"

Juupa juu.

Niinpä. Ihmeellistä sanankäyttöä nykyään monella. Sanoisi vain että en rakasta häntä enää. Ei tarvitse mitään kokemusta siihen liittää. Sama koskee nykyajan sanoittelemista. Kerrotaan miltä tuntuu eikä sanoitella.

Vierailija
30/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakkaus on tunne. Tunteet eivät ole ikuisia. Ei siihen mitään erityistä syytä tarvita, että rakkaus loppuu. Niin vain kåy joskus. Turha etsiä syitä omille tunteilleen muiden ihmisten käytöksestä. "

Kyllä mä väittäisin, että se rakkaus kuolee nimenomaan sen toisen paskan käytöksen takia

Vierailija
31/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa se sanominen oli, vaikka omalla kohdalla suhde oli todella huono, ja ex-mies teki kaikkensa ettei hänen tarvinnut olla minun lähellä eikä puhua minulle. Ei todellakaan rakastanut minua enää.

Huh mikä helpotus, kun sain sitten sanottua. 

Vierailija
32/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa se sanominen oli, vaikka omalla kohdalla suhde oli todella huono, ja ex-mies teki kaikkensa ettei hänen tarvinnut olla minun lähellä eikä puhua minulle. Ei todellakaan rakastanut minua enää.

Samassa tilanteessa. Ihmeellistä miten vaikeaa eropäätöksen tekeminen voi olla. Meillä on sqma, että mies ei halua olla edes samassa huoneessa kanssani ja päivän aikana vaihdetaan vain muutama sana väkinäisesti. Hän lähti pääsiäiseksikin pois samalla ovenavauksella kun tulin kotiin, ei ollut edes kertonut siitä etukäteen.

Vierailija
33/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetä tekstiviesti 

Ei mitään tekstiviestiä vaan ole kohtelian kerro naamatusten - se on reilua, ethän halua olla mulkku

Jos kasvotusten sanominen on se suurin mörkö ja käytännössä estää ihmistä eroamasta, niin viesti puhelimeen tai kirje on ihan sallittu ja hyvä vaihtoehto. Kun jää on rikottu niin asiasta voi puhua kasvotusten vielä myöhemmin. Jotain erotekstaria pelkurimpaa ja mulkumpaa on jäädä suhteeseen, josta haluaa pois.

Vierailija
34/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi pahimmillaan sitten voi sinulle tehdä? Kun kerta et uskalla. 

Minä hommasin asunnon itselleni valmiiksi ja kerroin miehelle vasta sitten että, muutan siihen ja siihen päivämäärään mennessä pois. Loppujen lopuksi kaikki meni ihan hyvin.

Tälle ääni. Jos Ap sun kumppani on sellainen että heittäytyy hankalaksi, alkaa kiristää tunteilla, yrittää manipuloida itkulla ja vaikka jopa uhkaamalla tehdä itselleen jotain, on hyvä jos sulla on jo paikka valmiina minne mennä. Tee kaikki se valmiiksi minkä voit, jotta erottava ei saa sua esteltyä kun yrität järjestää niitä.

Vierailija
35/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Teit itse eropäätöksen, kun mies ensin käyttäytyi kuin idiootti eikä saanut erohalujaan ulos suusta? Miksi sä päästit sen noin helpolla? Oisit antanu sen kärvistellä siinä vain niin kauan, kuin mies itse olisi saanut sanottua päin naamaa, että haluaa erota.

Mä en todellakaan tuossa tilanteessa päästäny miestä helpolla, vaan katsoin hänen kiemurteluaan vuoden päivät. Jos mies haluaa erota, niin miehen pitää se itse SANOA. Ei niin, että käyttäytyy kuin sika ja toivoo, että sitten nainen tekee sen likaisen työn ja jättää armollisesti hänet.

Vierailija
36/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
37/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloittaja aiemmin yrittänyt jo erota hänestä? Kerro miten jos olet. Helpompi ehdottaa tapoja jos tietää miten mies on aiemmin toiminut aiheen tullessa esiin.

Vierailija
38/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen ei ole loukkaamista. Jos miehesi ei tätä käsitä niin joudut vain valitettavasti olemaan se joka sen oppimisen mahdollisuuden hänen eteensä tuo. Näistä vaikeista asioistakin ihminen kasvaa. Ero voi lopulta olla hyvinkin tarpeellinen opin  kokemus, jotta ihminen voi itsenäistyä ja ymmärtää olevansa erillinen toisista. Tuleva eksähän ei voi millään velvoittaa sinua, vaikka yrittäisi. Vaikka hän kokisi eron vääränä ja sinut paskana ihmisenä sen takia ei hänen kokemuksensa ja paha mielensä velvoita sinua edes lohduttamaan tai varsinkaan luopumaan päätöksestä. Hänen täytyy opetella käsittelemään muiden hänelle aiheuttama pettymys. Sinä taas opit käsittelemään sitä kun joku on pettynyt sinuun. Saat tehdä mielesi mukaan, vaikka hän tuntee pettymystä. Hän pääsee eron tuomista tunteista aikanaan yli.

Vierailija
39/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kertoa sille mikä sen numero on niin soitan sille ja kerron.

T: kiltti mies

Vierailija
40/75 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aloittaja aiemmin yrittänyt jo erota hänestä? Kerro miten jos olet. Helpompi ehdottaa tapoja jos tietää miten mies on aiemmin toiminut aiheen tullessa esiin.

Olen eri, mutta pohtinut myös eroa. Miehen aiemman erohistorian huomioiden hän reagoisi niin, että pyyhkisi olemassaoloni elämänhistroriastaan pois kokonaan, kylmästi ihan kuin minua ei olisi koskaan ollutkaan. En osaa sanoa, miksi se tuntuisi pahalta minusta. Ikäänkuin 16 vuotta omasta elämästäni deletoituisi samalla, eikä niitä olisi koskaan ollutkaan, omaan historiaani tulisi ontto aukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän