Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako alkoholi sinulla euforista hyvänolon tunnetta riippumatta missä tilanteessa juot, vaikka yksin allapäin?

Vierailija
29.03.2024 |

Itse en saa alkoholista sinällään oikein miään kiksejä, vaan siitä että jotenkin relaan, muutun sosiaalisemmaksi jne. Eli pelkkä alkoholi itsessään ei tee kummoista vaikutusta, jos vaikka ottaa pari olutta pitsan kanssa yksikseen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoholia aiheuttaa lähinnä ripulaa.

Vierailija
2/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aiheuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nousu kivalta tuntuu yksin tai yhdessä. Mutta kun ikää on 38v niin krapulat on aika kamalia. Tuntuu että vanhemmiten se krapula menee hermostoon. En mä oksenna, ei ole välttämättä edes päänsärkyä, vaan kroppa on jotenkin tosi levoton. On yksinkertaisesti joka puolella vain huono olla. Juomisen jälkeen tulee myös alakuloisuus. Olen luonteeltani tekevä, menevä ja positiivinen mies. Mutta kun otti kuppia sitten enemmänkin, eli vietti ns. pitkän illan, niin useita päiviä oli mieli aivan maassa. Ei mitään syytä, ei ollut tullut hölmöiltyä, mutta mieli oli vaan jotenkin tosi maassa. Ja sitä jatkui helposti keskiviikolle saakka, vaikka olisi juopotellut lauantaina.

Totesin että parempi ilman. Haittaa tulee pelkästään jo treenaamisen suhteen ihan liikaa.

Vierailija
4/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään aiheuta. Alkoholi on depressantti.

Vierailija
5/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juon aina yksin. Musaa soimaan ja tölli auki niin tulee hyvä fiilis. Kolme tölkkiä lonkeroa sopiva määrä perjantai-iltaan.

Vierailija
6/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta mulla juurikaan. Tai jos aiheuttaa niin se tunne ei kestä kovin kauan. Siksi ei ole mitään suurta himoa juomiseenkaan.

Riippuu geeneistä.

Vierailija
7/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää nykyään joskus Alkuaikoina kyllä se sen ekan 3 vuotta toi euforiaa jo pienemmistäkin määristä. Nyt ollut 2 vuotta ilman ja hyvä niin.

Vierailija
8/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siirryit huumeisiin vai?

Vierailija
9/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nousu kivalta tuntuu yksin tai yhdessä. Mutta kun ikää on 38v niin krapulat on aika kamalia. Tuntuu että vanhemmiten se krapula menee hermostoon. En mä oksenna, ei ole välttämättä edes päänsärkyä, vaan kroppa on jotenkin tosi levoton. On yksinkertaisesti joka puolella vain huono olla. Juomisen jälkeen tulee myös alakuloisuus. Olen luonteeltani tekevä, menevä ja positiivinen mies. Mutta kun otti kuppia sitten enemmänkin, eli vietti ns. pitkän illan, niin useita päiviä oli mieli aivan maassa. Ei mitään syytä, ei ollut tullut hölmöiltyä, mutta mieli oli vaan jotenkin tosi maassa. Ja sitä jatkui helposti keskiviikolle saakka, vaikka olisi juopotellut lauantaina.

Totesin että parempi ilman. Haittaa tulee pelkästään jo treenaamisen suhteen ihan liikaa.

Propsit siitä että ihminen tunnistaa tämän, tai ylipäätään kiinnittää huomiota syy-yhteysseurauksiin.

Tosi monesti huomaa että alkoholia enemmälti viikonloppuisin käyttävät ovat myös arjessa melko passiivisia ja masentuneen oloisia, mutta ei suostu huomaamaan yhteyttä viikonloppuryypiskelyyn, päinvastoin koetaan että se on se korjauskeino siihen kun arjessa masentaa.

Vierailija
10/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo seurassa, juon aina yksin. 

Saan ihmisten seurassa olla riittävästi selvinpäin, kännissä haluan olla yksin.

M41

Vierailija
11/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, juon aina yksin. Musaa soimaan ja tölli auki niin tulee hyvä fiilis. Kolme tölkkiä lonkeroa sopiva määrä perjantai-iltaan.

Tällainen juominen on mullekin paras. Ja tarpeeksi harvoin, niin se kolme tölkkiä riittää kun ei toleranssi kasva. Samoin tykkään harvakseltaan eli muutaman kerran vuodessa polttaa yhden tupakan, siis yhden. Sopii tiettyihin hetkiin ja tunnelmiin.

Vierailija
12/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta ikinä ollenkaan hyvää oloa, vaan sellaisen matkapahoinvointi fiiliksen "taidan olla tulossa sairaaksi" -väsymyksellä höystettynä. Mun on tosi vaikeaa samaistua, että jollekin tulisi alkoholista hyvä fiilis.

Vierailija
13/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle useimmiten tulee alkoholista rento ja onnellinen fiilis, vaikka olisin yksin. Ihan jo yhdestä juomasta, enkä haluakaan paljon enempää juoda yleensä. Enimmäkseen teen asiat yksin, eli se on ihan normaalitila itselleni. 

Tosin alakuloisena en ehkä ole juonut, liitän alkoholin enemmän sellaiseen pieneen juhlaan. En haluaisi missään tapauksessa alkaa juoda surullisena ja ehkä saada siitä addiktion. Muitakin ongelmia on elämässä jo. 

Vierailija
14/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yksin juodessa alkaa yleensä vaan väsyttää. Jää juoma kesken. Seurassa ja hyvällä mielellä valmiiksi, se on mulle paras. 

Vierailija
15/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvä fiilis, siis niistä parista ekasta. Viikonloppua oikein odottaa, että voi sen muutaman kaljan juoda. Mutta noste ei parane vaikka joisi kuusi, joten otan vain sen 2-3, enkä koskaan arkena. Suvussa on aika paljon juoppoja, joten tarkkailen omaa käyttöä aika paljon. 

Vierailija
16/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut euforista hyvänolon tunnetta alkoholista. Se ei myöskään edes maistu hyvältä, joten en keksi yhtäkään syytä miksi enää käyttäisin sitä.

Vierailija
17/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tunteen, että pakko saada lisää. En pysty lopettamaan.

Vierailija
18/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Alkaa vain väsyttää. Johtuu varmaan siitä, että sitä on  juotu jo ihan riittävästi ja ehkä myös geeneistä. Toki iälläkin voi jo olla merkitystä.

Vierailija
19/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euforiaa en saanut alkoholista, enkä tupakasta ja huu.eita en halua kokeillakaan. 

Tavallaan oikein hyvä olla näin raittiina. Liikunnasta ja seksistä tulee ihana euforia.

Vierailija
20/23 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta mitään euforiaa. En saa mitään hyvää oloa alkoholista. Päinvastoin olo tulee tukalaksi, kun en hahmota ympäristöäni ja pelkään koko ajan törmääväni johonkin.