Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

joutuuko itsemurhan tehnyt helvettiin?

Vierailija
17.02.2011 |

Miksi he tekevät sen jos joutuvat...eikö helvetti pelottaisi enempi?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä itsemurhan tehnyt kokee ennen kuolemaansa.

When I die I go to heaven because I lived my life in hell.

Vierailija
22/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö Jumala voi sitä antaa anteeksi. Kun ihminen tulee uskoon eli ottaa vastaan Jeesuksen Vapahtajakseen, hänen kaikki syntinsä annetaan anteeksi, menneet ja tulevatkin synnit. Jos ihminen päätyy päättämään päivänsä oman käden kautta, Jumalan hyvä suunnitelma tuon ihmisen kohdalla jää toteutumatta, eikä se ole hyvä asia. Siitä seuraa lisäksi läheisille suunnatonta surua jä kärsimystä. Jumala ei ole tarkoittanut niin, että kukaan päättää itse päivänsä. Se ei kuitenkaan ole asia, joka vaikuttaa ihmisen pelastukseen, jos ihminen on uskossa.

onko ihminen uskossa,jos ei luota että Jumala auttaa?? ja kuolleena on vähän vaikea katua syntejään!

pitäisi olla mikään ongelma Jumalalle joka ymmärtää armon. Mihin ylipäätään perustuu se Jumalan ahdasmielisyys? Ja mihin se Jumala sitä uskoa tarvitsee, koska se tuntuu olevan ehdoton vaatimus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren miehen hautajaisissa ja kyllä siellä pappi hyvin selvin sanoin miehen joutuvan helvettiin.

Ikinä en ole ollut niin tuomitsevissa hautajaisissa. Siellä ei puhuttu armosta tai rakkaudesta. Papin nouseva ja laskeva ääni soi vieläkin korvissa :(

He ei edes ymmärtäneet että olivat itse omilla saarnoillaan ajaneet miehen epätoivoiseen tekoon:(

Vierailija
24/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi itse lopettaa, vaan se on määrätty se hetki kun kuolet!

Vierailija
25/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvettiä ole olemassakaan! Miten ihmeessä te uskotte johonkin vanhaan pappien pelotteluun.

Vierailija
26/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lestadiolaisen itsemurhan tehneen nuoren miehen hautajaisissa ja kyllä siellä pappi hyvin selvin sanoin miehen joutuvan helvettiin. Ikinä en ole ollut niin tuomitsevissa hautajaisissa. Siellä ei puhuttu armosta tai rakkaudesta. Papin nouseva ja laskeva ääni soi vieläkin korvissa :( He ei edes ymmärtäneet että olivat itse omilla saarnoillaan ajaneet miehen epätoivoiseen tekoon:(

kaikki, jotka eivät usko heidän tavallaan (toisin sanoen olen vanhoillislestadiolaisia), ovat matkalla kadotukseen. Myös tavis luterilaiset, jotka kokevat olevansa uudestisyntyneitä kristittyjä. Näin siitä huolimatta että vl-liike kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Minä uskon, että loppupeleissä se on Jumala, joka päättää nämä asiat, ei me ihmiset.

Vierailija
27/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lestadiolaisen itsemurhan tehneen nuoren miehen hautajaisissa ja kyllä siellä pappi hyvin selvin sanoin miehen joutuvan helvettiin. Ikinä en ole ollut niin tuomitsevissa hautajaisissa. Siellä ei puhuttu armosta tai rakkaudesta. Papin nouseva ja laskeva ääni soi vieläkin korvissa :( He ei edes ymmärtäneet että olivat itse omilla saarnoillaan ajaneet miehen epätoivoiseen tekoon:(

kaikki, jotka eivät usko heidän tavallaan (toisin sanoen olen vanhoillislestadiolaisia), ovat matkalla kadotukseen. Myös tavis luterilaiset, jotka kokevat olevansa uudestisyntyneitä kristittyjä. Näin siitä huolimatta että vl-liike kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Minä uskon, että loppupeleissä se on Jumala, joka päättää nämä asiat, ei me ihmiset.

Vierailija
28/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö Jumala voi sitä antaa anteeksi. Kun ihminen tulee uskoon eli ottaa vastaan Jeesuksen Vapahtajakseen, hänen kaikki syntinsä annetaan anteeksi, menneet ja tulevatkin synnit. Jos ihminen päätyy päättämään päivänsä oman käden kautta, Jumalan hyvä suunnitelma tuon ihmisen kohdalla jää toteutumatta, eikä se ole hyvä asia. Siitä seuraa lisäksi läheisille suunnatonta surua jä kärsimystä. Jumala ei ole tarkoittanut niin, että kukaan päättää itse päivänsä. Se ei kuitenkaan ole asia, joka vaikuttaa ihmisen pelastukseen, jos ihminen on uskossa.

Pyhän Hengen pilkka on onko ihminen uskossa,jos ei luota että Jumala auttaa?? ja kuolleena on vähän vaikea katua syntejään!

ei se mene niin, että ensin tehdään syntiä ja sitten pyydetään niitä anteeksi. Kun ihminen uudestisyntyy ja Kristuksen veri saa puhdistaa ihmisen synneistä, ihmisen kaikki menneet ja tulevat synnin lakkaavat olemasta Jumalan silmissä. Niitä syntejä ei enää ole. Minä uskon, että yksi epätoivoinen teko ei ole samaa kuin paatumus. Pyhän Hengen pilkka on paatumusta. Sitä, että tietoisesti halveksuu Jumalan Pyhää Henkeä eikä halua ottaa vastaan Jumalaa sydämeensä. Jumala yksin tietää, millainen on kunkin ihmisen sydämen tila sillä hetkellä kun hän on epätoivon tilassa. Me emme todellakaan voi mennä sanomaan, että itsemurhan tekijä joutuu kadotukseen. Meillä ei ole sellaisia valtuuksia.

Vierailija
29/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvettiä ole olemassakaan! Miten ihmeessä te uskotte johonkin vanhaan pappien pelotteluun.

Vierailija
30/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan hän oli täynnä ARMOA JA TOTUUTTA!sin joka siellä huutelit omia oppejas niin muista että raamattuun ei tule lisätä mitään omia juttuja!!luepa ite vai pitääkö olla kaikki illat jalat leväällään!!(omia oppejanne sekin,vaikea keksiä että miehethän sen teille keksiny)

Vierailija
31/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihmisillä ei ole oikeutta lähteä tuomitsemaan ketään ja varsinkaa niitä jotka ovat tehneet itsemurhan ei myöskään heidän läheisiään,jotka kokevat usein syvää häpeää ja tuskaa!kyllä se on JUMALA jonka kädessä meiän päivät on!kyseiset eri suunnat uskovat kaikki JEESUKSEEN KRISTUKSEEN,joten olisi syytä avata se raamattu ja opiskella sieltä,mitä Sanassa TODELLA sanotaan!lukekaa johanneksen evankeliumi 3:16!Siunausta kaikille!

EDELLEEN TOTEAN SIIS ETTÄ IHMISEN ON HYVÄ ITSE TUTUSTUA RAAMATTUUN,ETT TIETÄÄ MITÄ SIELLÄ LUKEE!KAIKEN MAAILMAN SAARNAMIEHET VOIVAT PUHUA JA LANGETTAA TUOMIOITA MUTTA JEESUS ARMAHTAA JOKAISEN JOKA EDES HUOKAA HÄNEN PUOLEENSA.JÄTETÄÄN KIVET TASKUUN JA SIUNATAAN LÄHIMMÄISIÄMME!VARSINKIN NIIT JOTKA OVAT KOKENEET SURUA,ESIM.LÄHIMMÄISEN ITSEMURHAN!

Vierailija
32/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi itse lopettaa, vaan se on määrätty se hetki kun kuolet!

on niin kovin erilainen eikä kaikille sama. Elämä ei aina ole lahja.

Vierailija
33/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHMETELLÄ SITÄ ETTÄ LESTADIOLAISET OVAT NIIN KOVASYDÄMISIÄ!JA MITÄ SANA SANOO SIITÄ?ARVAA!JA MIKSI LESTAT VETÄÄ TUPAKKAA KU KORSTEENIT ESIM. SEN LAHDEN LAUNEELLA OLEVAN KOLOSSEUMIN PIHALLA??JA MITÄ RAAMATTU SANOO SIITÄ?ARVAA!JA MIKSI VÄITTÄVÄT VAIN ITSE PÄÄSEVÄNSÄ TAIVAASEEN?ARVAA MITÄ SANA SANOO SIITÄ?JA MIKSI RAAMATTU KÄSKEE TEKEMÄÄN HENKILÖKOHTAISEN RATKAISUN USKOA JEESUKSEEN ?SEURAKUNNAN NIMEÄ EI MAINITA VAAN USKO JEESUKSEEN JOKA KUOLI RISTILLÄ,JOPA TUPAKKA HAMPAISSAAN SEUROISSA ISTUVAN LESTAN PUOLESTA!

Vierailija
34/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helvetti on olemassa, niin eiköhän sinne joudu, jos tekee itsemurhan. Se on todella itsekäs teko. Itsemurhan tekijä yleensä haluaa kostaa muille.

Vierailija
35/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei liity asiaan mitenkään, pyydän että josko voisit kirjoittaa normikirjaimilla, niin kukaan ei tulkitsisi sitä huutamiseksi. Älä loukkaannu tästä.

Vierailija
36/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan tekijä yleensä haluaa kostaa muille.

Usein itsemurhan partaalla oleva päin vastoin ajattelee että on vain taakka muille ja muut pärjäis paremmin ilman häntä. Ylipäänsä ei itsemurhaan aja mikään kosto, hyvänen aika. Vaan se että olo on ollut pitkään täysin sietämätön eikä ulospääsyä tunnu olevan.

Vierailija
37/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhän Hengen pilkka on onko ihminen uskossa,jos ei luota että Jumala auttaa?? ja kuolleena on vähän vaikea katua syntejään!

ei se mene niin, että ensin tehdään syntiä ja sitten pyydetään niitä anteeksi. Kun ihminen uudestisyntyy ja Kristuksen veri saa puhdistaa ihmisen synneistä, ihmisen kaikki menneet ja tulevat synnin lakkaavat olemasta Jumalan silmissä. Niitä syntejä ei enää ole. Minä uskon, että yksi epätoivoinen teko ei ole samaa kuin paatumus. Pyhän Hengen pilkka on paatumusta. Sitä, että tietoisesti halveksuu Jumalan Pyhää Henkeä eikä halua ottaa vastaan Jumalaa sydämeensä. Jumala yksin tietää, millainen on kunkin ihmisen sydämen tila sillä hetkellä kun hän on epätoivon tilassa. Me emme todellakaan voi mennä sanomaan, että itsemurhan tekijä joutuu kadotukseen. Meillä ei ole sellaisia valtuuksia.

niin että tuomitsee ihmisen helvettiin. Ja se on pilkkaa kun ei pysty uskomaan. Puhutaan vielä että usko on lahja. Ihan oikeesti Jumalan pitää kaupitella että jos uskot niin sitten saat "tauluteeveen" periaate on siis sama.

Oletko koskaan ajatellut että eräs toinen uskonto jauhaa tätä samaa ja sen mukaan sinä pilkkaat Jumalaa ja joudut helvettiin. Aika paljon määräytyy se mihin olosuhteisiin synnyt. Miten uskonto halitsee ja sillä hallitaan.

Vierailija
38/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ettei kenellekään ole oikeutta päättää itse koska täältä lähtee. Jos helvetti on olemassa, niin eiköhän sinne joudu, jos tekee itsemurhan. Se on todella itsekäs teko. Itsemurhan tekijä yleensä haluaa kostaa muille.

mutta mietipä hetki esim uskovaa ihmistä, joka sairastaa skitsofreniaa ja hänellä on harhoja. Jos hän jonkun harhan seurauksena tekee jotain peruuttamatonta, voiko Jumala olla niin julma, että ei ymmärtäisi sitä, että tuo teko johtuu sairaudesta.

Tai mietipä ihmistä, joka on uskossa, mutta tilapäisen elämänkriisin vuoksi on suunnattoman ahdistunut. Hän ajaa autoa ja kymmenesosasekunnin hänen ajatuksissaan välkähtää ajatus ajaa jotain rekkaa päin. Seuraavassa hetkessä hän jo tajuaakin, että se ajatus on todella itsekäs ja hän teki väärin ja huutaa Jumalan puoleen, mutta sitten onkin jo myöhäistä, sillä auto on jo lähtenyt hallinnasta. Ulkopuolisesta ihmisestä, joka tuomitsee itsemurhan tekijän kadotukseen, tuokin voi näyttää selvältä itsemurhalta. Tuomitseva ihminen voi tuomita tuollaisen ihmisen kadotukseen, eikä tiedä ja näe sitä, mikä oli tuon ihmisen sydämen tila hänen viimeisellä hengenvedollaan.

Me emme edes voi sanoa kenestäkään ateistista, Jumalankieltäjästä, että hän joutui kadotukseen. Kukaan meistä ei voi tietää, mikä on ollut tuon ihmisen suhde Jeesukseen hänen viimeisellä hengenvedollaan. Ristin ryövärikin on nyt Jeesuksen kanssa taivaassa. Meidän tehtävämme on kertoa ilosanomaa Vapahtajasta, ei tuomita toisiamme kadotukseen.

Vierailija
39/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että tuomitsee ihmisen helvettiin. Ja se on pilkkaa kun ei pysty uskomaan. Puhutaan vielä että usko on lahja. Ihan oikeesti Jumalan pitää kaupitella että jos uskot niin sitten saat "tauluteeveen" periaate on siis sama. Oletko koskaan ajatellut että eräs toinen uskonto jauhaa tätä samaa ja sen mukaan sinä pilkkaat Jumalaa ja joudut helvettiin. Aika paljon määräytyy se mihin olosuhteisiin synnyt. Miten uskonto halitsee ja sillä hallitaan.

Vierailija
40/63 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitten ymmärrät!Ei näitä asioita voi järkeilemällä selittää,jos vastapuoli ei ole tehnyt uskonratkaisua.Hakeudu sitten seurakuntaan(ihan itse voit valita)ja pyydä että puolestasi rukoillaan.Lue ITSE raamattua,tutki sanaa ja vietä aikaasi muitten uskovien kanssa!Voit myös kuunnella RADIO DEITÄ,se on yhteiskristillinen radio,kuuluu myös netissä!siunausta sulle!