Miksi olet suhteessa jossa mies ei halua sinusta vaimoa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies haluaisi, mutta hänen tulotasonsa on niin matala että ei ole taloudellisesti kannattavaa mennä matalapalkkaisen miehen kanssa naimisiin. Pitäisi tehdä avioehto jne.
Parempi näin. Muutenkin jos pidettäisi häät, niin joutuisin maksajan rooliin. Miehen palkka menee lähes kokonaan vuokraan.
Miksi alkaa rahoittajaksi?
Sanooko myötä- ja vastoinkäymisissä mitään?
Ne roolit voi vaihdella avioliiton aikana. Se voi olla mies, joka ensin tienaa enemmän. Mutta kun sairastuu ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle, niin siinä ne tienestit romahtaa. Näin kävi yhdelle tutulle.
Mutta hänpä ei koskaan ollut rahojensa kanssa kitsas, vaan kaikki oli yhteistä. Nyt ei ole vaimolle ongelmaa maksaa suurempaa osaa menoista, kun mies tienaa vähemmän, kun kerran alusta asti on puhallettu yhteen hiileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies haluaisi, mutta hänen tulotasonsa on niin matala että ei ole taloudellisesti kannattavaa mennä matalapalkkaisen miehen kanssa naimisiin. Pitäisi tehdä avioehto jne.
Parempi näin. Muutenkin jos pidettäisi häät, niin joutuisin maksajan rooliin. Miehen palkka menee lähes kokonaan vuokraan.
Kai nyt avioehto on itsestäänselvyys muutenkin.
Avioehto koskee eroa, ei itse elämistä.
En halua naimisiin. N. 66v. avoliitossa 20 vuotta.
Naimisiinmeno ei ole ihmisarvon mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä naimisiin menossa naisia viehättää? Siis onko siinä mitään muuta kuin laillinen keino hyväksikäyttöä miestä taloudellisesti ja lopulta laillinen keino varastaa miehen hankkimaan omaisuus sekä se päivä prinsessana mikä mies joutuu kustantamaan?
Nykyään kyllä näyttää että miehet sitä avioliittoa tahtovat enemmän... Tyttäriäni (4kpl, iät 19-32v) on yhteensä kosittu 11 kertaa. Eivät halua naimisiin.
Hyvä. Olen myös neuvonut tytärtäni joka kylläkin vasta 13v että ei kannata mennä naimisiin. Mies kosinut aikanaan 2 kertaa varmaan vain sen takia kun äitinsä vaati. Minua kuitenkin kotoa neuvottu että ei kannata naimisiin mennä. Kaikki omistukset on erillään. Lapset kuitenkin perii molemmat.
"Mikä saa pysymään suhteessa?"
Siis en oikein hahmota koko kysymystä. Ei suhteen päämäärä nykypäivänä ole avioliitto. Ehkä 100 vuotta sitten oli! Suhteessa pysytään koska suhde on hyvä.
Minun suhteessa pysymiseeni ei mitenkään vaikuta se, että käydäänkö joskus maistraatissa jotain lappuja allekirjoittamassa tai ei.
Kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen en ole vielä keksinyt, miksi pitäisi mennä naimisiin. Ajatus tuntuu vanhanaikaiselta ja jotenkin ahdistavalta, vaikka miestäni rakastankin. En halua olla mikään rouva tai vaimo. Vanhempani ovat olleet yhdessä 40 vuotta, eivätkä ole naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alkaa rahoittajaksi?
Sanooko myötä- ja vastoinkäymisissä mitään?
Ne roolit voi vaihdella avioliiton aikana. Se voi olla mies, joka ensin tienaa enemmän. Mutta kun sairastuu ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle, niin siinä ne tienestit romahtaa. Näin kävi yhdelle tutulle.
Mutta hänpä ei koskaan ollut rahojensa kanssa kitsas, vaan kaikki oli yhteistä. Nyt ei ole vaimolle ongelmaa maksaa suurempaa osaa menoista, kun mies tienaa vähemmän, kun kerran alusta asti on puhallettu yhte
Tuo ei pidä paikkaansa.
Jo tilastollisesti on niin että
- kun naisen tulot nousevat miehen tuloje korkeammiksi, avioeron todennäköisyys moninkertaistuu
- kun miehen tulot ovat naisen tuloja korkeammat, avioeron todennäköisyys vähenee
Naisen varaan ei kannata laskea yhtään mitään. Kun miehen ansaintakyky vähenee tai nainen ei enää tarvitse miehen tuloja, nainen ottaa hatkat.
Olen ollut naimisissa jo vuosia, että vähän myöhäistä katua. 🤭
Ei kohtele vaimoa "vaimona" vai?
Mitäköhän tämä sitten on?
T: Tuntematon
Tämä on nimenomaan sukupolvikysymys. Häät olivat iso ja hieno asia ennen internetiä, ja monille ainoa tilaisuus saada perhettä kerrankin yhteen. Nykyään yhteyttä on helpompi pitää eikä häät enää tunnu niin tärkeältä.
Minä olen jo viisikymppinen, mutta koska nykyään voi elämän ilot ja surut jakaa ilman niitä isoja juhliakin niin se juhlien järjestäminen tuntuu jotenkin hölmöltä.
Toisiin naimisiin menin kuitenkin vajaa 10v sitten. Se oli järkiratkaisu sairauksien ja vanhuuden varalle.
Tosirakkautta on nimenomaan se, haluaa pitää toisesta huolen vanhana, raihnaisena ja sairaanakin. Toivottavasti vielä on vuosikymmeniä jäljellä terveinä kuitenkin.