Mitä normaalit ihmiset tekevät pääsiäisenä?
Minä en esim. tee muuta kuin pelaan tietokoneella ja käyn lenkillä tai salilla. Mitä muuta edes yksin asuvana voi tehdä?
Ei minulla ole sellaisia kavereita, joiden kanssa voisi aikaa viettää siviilissä työajan ulkopuolella. Tässä iässä kaikki muut ikätoverit on pääosin perheellisiä ja heillä on omat menonsa.
Itse heräsin tunti sitten ja kävin kaupassa. Nyt ajattelin pyhittää päivänä tietokoneelle ja pelata yöhön asti.
Kerrostaloasunnossa ei voi muutenkaan tehdä mitään. En omista telkkaria ja telkkarista tulee mielestäni lähinnä aivotonta kurapaskaa, joka on tarkoitettu vähä-älyisille ihmisille.
M39
Kommentit (63)
Olen shintolainen, joten en vietä pääsiäistä. Eli päivä muiden joukossa. Tosin katselen noitateemaisen elokuvan Harry Potter and the Goblet of Fire'n. Muuten pelaan shakkia, luen mangaa, katselen animea ja pelaan. M25
Nautin ylimääräisistä vapaapäivistä. Kukkia, muutamat pääsiäiskoristeet, pääsiäisherkkuja, pääsiäistori... Jos kirkossa olisi jokin mielenkiintoinen pääsiäiseen liittyvä erityisohjelma voisin mennä myös sinne.
Vietämme pääsiäistä jollain tasolla, sillä se on piristys tavalliseen viikonloppuun. Toisaalta viikonlopussa on samoja elementtejä kuin tavallisessa viikonlopussa eli ulkoilua, kirjan lukemista, tv:tä, osa perheestä kävi leffassa, osa saunassa ja yökyläilijäkin kävi.
Jotkut tuntuvat aloittavan mökkikauden Pääsiäisestä. Tämä olisi myös hyvä ajankohta Lapin lumille.
Syömme hyvin. Kuuntelemme passioita. Käymme kirkossa. Kestitsemme vieraita. Ulkoilemme. Pelaamme lautapelejä. Juttelemme. Luemme. Jne.
Eilen oli ystäviä syömässä, lähtivät puoliltaöin.
Tänään rauhallinen päivä, päikkärit, äänikirjan kuuntelua, ruuanlaittoa, lapsenlapsi tulee varmaan käymään.
Jos sää sallii teen joku päivä pihahommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän itseäni ihan normaalina. Tähän mennessä ollaan käyty perheen kanssa pyöräilemässä, syöty hyvin, lapset ovat etsineet pääsiäismunia ja käyneet leffassa isovanhempien kanssa. Lauantaina menemme appivanhemmille syömään pääsiäisateriaa, sunnuntaina käymme ystävillä syömässä ja maanantain vietämme perheen kesken ehkä pyöräillen.
Oikein kivalta vaikuttaa teidän pääsiäinen.
Silti pari mänttiä on ehtinyt alapeukuttaa. Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä tässä postauksessa ärsyttää.
Ei kyllä tarvitse alapeukuttaa tätä. Minua tässä mietitytti tuo että lyhyen ajan sisällä pitää tavata molemmat appivanhemmat ja vielä ystävätapaaminen. Ovat varmasti ekstroverttejä.
Alapeukuttajat varmaan kateellisia.
Omat perheelliset kaverit kokoontuu ryyppäämään. Itse en raittiina sinkkuna jaksa lyöttäytyä seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Omat perheelliset kaverit kokoontuu ryyppäämään. Itse en raittiina sinkkuna jaksa lyöttäytyä seuraan.
Mihin ne lapset menee siksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne lapset menee siksi aikaa?
Kotiin jäävä puoliso hoitaa.
Torstaina mies tuli kotiin pakulla, jonka sai lainaksi töistä.
Täytettiin se täyteen kirppistavaraa. Eiöen aamulla klo 5 lähdettiin. Mun ex appivanhemmat muuttivat ja mun ex joutui hakemaan heiltä paljon tarpeetonta, jotka olivat hänen työpaikallaan toista kk.
Mentiin sinne työpaikalle, mukana älytön kasa taitettuja banaanilaatikoita.
ex ja nykyinen vei ne autossaolleet kirppikselle, joka aukesi klo 10. Tämän jälkeen miehet hakivat vielä 30 banaanilaatikollista meiltä tavaraa ja lisää tyhjiä.
Ex appivanhempien tavarat oli pakattuina autossa klo 15 ja klo 16 meni kirppis kiinni.
Aivan hirveä projekti. Aikaa mennyt satoja tunteja. Kirppiksen pitäjä lupasi ottaa 2 pakettiautollista kirppistavaraa prosenttiksupalla, eilen sanoi ei tajunnut näitä on näin paljon.
Tavarat ovat valtaosin taloyhtiössä asuvan pariskunnan, jotka eivät ole karsineet vuosikymmeniin ja ovat nyt myymässä kotiaan pois. Ex toi nykyisestä kodistaan autollisen tarpeetonta ja bonuksena ex n työkaverit olivat tuoneet lisää kasaan.
Kaikki on nyt poissa meidän silmistä. Illalla mentiin ex appivanhemmille kylään, ex ja meidän tytär oli myös siellä. He olivat meillä jouluna ja halusivat kutsua vastavierailulla.
Lähtiessä antoivat vielä n 10 laatikollista matkaan. Kuulemma enää ei tule lisää.
Veikkaan naapureilta tulee vielä lisää rompetta, ennen kuin ovat muuttaneet.
Tytär tuli meille 2 yöksi ja tänään tulee esikoinen puolisonsa kanssa myös syömään.
Nyt ootellaan saadaanko rahaa euroja, kymppejä, satasia vai peräti 4 numeroinen summa
En nyt pidä itseäni nykymittapuulla täysin "normaalina", kun pääsiäinen on mulle kristittynä hengellinen juhla (tämä taitaa olla aika harvinaista nykyään). Hiljaisen viikon/pääsiäisen aikaan käyn useamman kerran kirkossa ja kuuntelen kotona virsiä. Eilen nähtiin appivanhempia, mutta muuten vietetään pääsiäistä ihan oman perheen kesken. Tänään mennään lapsen kanssa paikkakunnan pääsiäistapahtumaan. Huomenna juhlitaan pääsiäistä, syödään hyvin ja herkutellaan suklaamunilla.
Vierailija kirjoitti:
Tulin äidin luokse lomaa viettämään ja täällä on siskokin. Käytiin haudoilla päivällä, laitettiin ruokaa ja kävin lenkillä. Huomenna leivon rahkapiirakan ja käyn siskon kanssa retkellä, varmaan myös kirkossa. Mummokin haetaan huomenna syömään.
Minun äitini löi minua ja piti nälässä.
Sisko katkaisi välit , kun lopetin rahan antamisen aikuisena.
Isä a..mpui itsensä.
Jum.ala on psykopaatti sadisti.
Mulla menee hyvin.
On puoliso, rahaa tilillä, olen kaunis ja onnellinen ja NORMAALI.
Jonkun normi on
Pestä lapsi painepesurilla
Normipäivä
Mun elämä on selviytymistä päivästä päivään oli arki tai pyhä. Jatkuvia vastoinkäymisiä.
Mietin usein onko tällainen elämä jatkamisen arvoista vai voisiko jo lähteä.
Istun nyt avoimen tuuletusikkunan ääressä koska muualla asunnossa en pysty olemaan kun oireet pahenevat.
Eilinen matalapaine sai aikaan kauhean homeen hajun koko asuntoon. Olen niin väsynyt että voisin nukkua 24/7
Töissä. Mieluummin olisin kyllä kotona siivoamassa ja katselemassa sarjoja. Mutta tällaisille pyhille ei valitettavasti oikein löydy vapaaehtoisia tekijöitä kun vaihtoehtona on neljän päivän vapaa.
Mitä voi tehdä, kyllä sen idean pitäisi lähteä ihan jokaisen omasta päästä, ainoa rajoite on oma rajoittuneisuus sekä joissakin tapauksessa euromääräinen varanto.
Menin mökille. Lämmitin saunan, tein klapeja, rakensin pari linnunpönttöä, tein napalmia, saunoin, nukuin, katsoin telkkaria, luin kirjaa. Kohta kannattaa tiskata ja lämmittää taas sauna.
Mitään ei kuulu viettää niin tai näin. Nuorempana pääsiäinen oli isokin juhla, juontaa juurensa lapsuudesta kaikkine trulliuskomuksineen ja myös kirkonmenoineen. Ajan saatossa on laimentunut koko pääsiäinen . Joulu on ainut merkityksellinen juhla meillä kaikkine ihanine traditioineen.
Jos olisi upeat säät , tekisin päivittäin leppoisia hiihtolenkkeja, suhjuisella säällä lyhyempiä.