Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka ei halua että ystävät halii häntä

Vierailija
29.03.2024 |

Onko sellaisen ihmisen psykologisesta kehityksessä mennyt jotain pieleen joka ei halua että ystävät ja perheenjäsenet halii häntä, silittää ja ottaa syliin lohdutettaessa? Perheenjäseniltä hyväksyy sen mutta ystäville sanoo vaan ettei tykkää halimisesta. Tunnetteko sellaisia?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ystäviä pitää halata?

Katson halaamisen toisen koskemattomuutta loukkaavaksi asiaksi.

Vierailija
42/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaaminen on toisen reviirille menemistä. Ihminen säilyy hengissä, kun ei päästä monia lähelleen, tämän näyttää evoluutiokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiemmin sanottu kuin käsipäivää ainakaan julkisesti, paitsi ehkä jos luultiin, että paras kaveri on kuollut ja käveli elävänä vastaan. 

En tykkää halailusta, enkä ilmaposkipusuista. *muisk, muisk, puss, puss* Noidenkin määrästä tuli joku kilpailu aikoinaan.

Teennäistä teatteria. Ei anna välitöntä eikä luotettavaa kuvaa henkilöstä, kun ei kunnioita toisen omaa tilaa. 

Menkää ihmeessä hississäkin seisomaan aina toiseen kiinni, jos siellä on joku. Ettei vaan joku epäile, että teillä on jotain kasvatuksesta johtuvia estoja. 

Kiesus sentään. 

Vierailija
44/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kaikkien halaamisista. Halaaminen hyvän syyn kanssa on ok. Sellainen haluhalipuspus- meininki ei ole mua varten. Tunteet pitää olla aitoja. 

Vierailija
45/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtykää halailusta seuraavaan vaiheeseen eli poskisuudelmiin molemmin puolin (toki eihän siinä aidosti kuin posket hipaise).

Sitten voikin hieroa neniä yhteen yms 

Vierailija
46/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtykää halailusta seuraavaan vaiheeseen eli poskisuudelmiin molemmin puolin (toki eihän siinä aidosti kuin posket hipaise).

Sitten voikin hieroa neniä yhteen yms 

Jonka jälkeen telakoituminen.

Vierailija
47/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin perussairaana pidän etäisyyttä, koska en halua tauteja, joiden seurauksena olen puolikuntoinen usein kuukausia ellei pidempäänkin ennen kuin perussairaudet saadaan taas hallintaan taudin jälkeen. Muuta vaihtoehtoa ei oikein ole, kun osa ihmisistä ei edelleenkään ymmärrä, miten sairaana kannattaisi toimia. 

Vierailija
48/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaaminen saa jotkut ihmiset pois keskuksestaan ja 'sotkuiseksi' jollain tavalla.

Vierailija
49/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kovasti haleja kavereilta. Nuorempana halailu oli luontevaa nyt keski-ikäisenä kohtaamiset ovat jäykempiä. Ajattelen, että kontakti lajitovereihin on luontaista ihmiselle. 

Vierailija
50/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä. En itse halua että mua halataan kuin ehkä romanttisen partnerin toimesta. Mua on kyllä lapsena äiti halannut tosi usein ja kertonut aina että olen rakas ja tärkeä, mutta siitä huolimatta koen fyysisen läheisyyden jotenkin  kiusallisena. En koskaan halaa ystäviä enkä muita sukulaisia. Tykkään kyllä kun miesystävä pitää lähellä ja koskettaa, mutta sekin läheisyys mielummin kun ollaan kahden. En tiedä miksi musta tuli tällainen.

Vierailija
51/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää halailevia ihmisiä, jotenkin sairasta mennä hiplaamaan muita ihmisiä.

Vierailija
52/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaan ystäviäni kevyesti mieluummin kuin kättelisin kylmästi. 

Halaaminen kertoo että välitän ja olen iloinen tapaamisestamme. Halaan myös erotessamme. 

Koskaan ei voi tietää, mikä tapaaminen on viimeinen. Viime jouluna menetin yllättäin yhden ystävistäni.

Vierailija
53/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan  halaillut ystävieni kanssa, kotona ei ollut lapsenakaan halata. Pysy kaukana minusta.

Vierailija
54/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen juuri tämmöinen, ahdistaa ja menen lukkoon jos joku halaa. Oikeet ystävät onneksi tämän tietää, eikä tule halaamaan ilman lupaa ja uskoo jos pyydän olemaan koskematta. 

Taustalla on valtavat lapsuuden traumat ja niiden lisäksi mua ei ole ikinä lapsena halattu eikä kukaan kertonut ikinä rakastavansa mua tai olevansa edes ylpeä. Ei ikinä.

Nyt en vaan siedä läheisyyttä enkä voi uskoa kenenkään pitävän musta ihmisenä, vaikka muutama ystävä on, mutta rehellisesti välillä epäilen ovatko oikeista ystäviä vai nauravatko vaan selän takana. 

Että terkkuja kaikille ketkä hankitte lapsia vaan tukien takia, haistakaa vaikka p@ska noin niinku alkuun, teette vaan munlaisia kummajaisia tähän maailmaan. 

Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Ihan tyypillistä suomessa ettei lapsille hoeta rakastan sinua ja olen ylpeä sinusta. Ei sovi monenkaan suuhun tuommoiset lepertelyt. Amerikassa toimii paremmin ILoveYou:t ja sitähän lausutaan vaikkei aina edes tarkoiteta.

Meidänkään perheessä ei halailtu eikä hoettu rakkaus-sanoja, mutta en ole kyllä kehittänyt mitään katkeruutta tai traumoja tuosta.

Vierailija
55/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoinen. Suomalais-metsäläisessä kulttuurissa tavanomaista. Tosin myös Japanissa, vaikka siellä väkeä kuin pipoa.

Vierailija
56/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaan vain naisia. miehiä en. homoa.

m43

Vierailija
57/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tykkää. Ehkä ei ole sitten lapsuudessa niin totuttu fyysisiin hellyydenosoituksiin. Tai sitten on vaan vähän introvertti luonne. En minäkään tykkää niin paljoa halailusta. Äiti ei pitänyt sylissä tai halannut vauvaiän jälkeen. Luulen, että tuo on vaikuttanut. Ei vaan tunnu luontevalta. Mulla on ne muutama läheisin ystävä, joita halaan ilman sellaista superoutoa oloa.

Muutama muukin kaveriporukassa, jotka ei selvästi piittaa fyysisestä läheisyydestä. Me muut saatetaan antaa lähtöhalit, mutta nuo ei. Eikä siinä mitään. Kullekin makunsa mukaan.

Vierailija
58/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hyvä lapuus, rakastavat vanhemmat. Ei traumoja. En silti tykkää halailla kavereita. Halaan miesystävää, paljonkin, aina kiehnätään kylki kyljessä. Mutta ystävien halailu tuntuu oudolta. Teen niin, kun/jos tilanne pakottaa, muuten en.

Näin. Luultavasti kukaan ei edes tiedä etten pidä halailuista muuten kuin todella läheisten ihmisten kanssa. Tutut pikkulapset on myös ok. 

Vierailija
59/63 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa jo ihminen kavahtaa toisen hipaisua, moinen voi loukata vastapuolta. Ei siinä haistella eikä maistella, halataan vain. 

Voisit ajatella sen kavahtajan kokemushistoriaa. Jos hänelle on tehty negatiivisia asioita, jotka liittyvät halaamiseen, niin kavahtaminen jää päälle. Se ei liity sinuun, vaan hänen historiaansa.

Vierailija
60/63 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan halattu lapsena ja ehkä siksi janoan nyt aikuisena haleja kaikilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän