Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyvanhemmat eivät pärjää lastensa kanssa?

Vierailija
29.03.2024 |

Ja pitävät heitä pitkiä päiviä päiväkodissa, vaikka itse olisivat vapaalla tai kotona.

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät uskalla asettaa rajoja. Ja ole johdonmukaisia kasvatuksessa. Se alkaa pienestä. Sitten ollaan lirissä, kun ne on yläasteella. 

Siksi eivät jaksa olla heidän kanssaan. 

Vika on vanhemmissa. 

Vierailija
122/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 70-luku on muinaisaikaa sillä tavalla, että nykyään lapsia saavat eivät olleet silloin vielä edes itse syntyneet. 

Miten niin? Tunnen monia 70-luvulla syntyneitä, jotka ovat saaneet lapsia nykyään.

Eivät 70-luvulla syntyneet mitään vanhuksia ole. Taidat sekoitaa 70-vuotiaisiin 🤣

Nuorimmatkin 70-luvulla syntyneet täyttävät tänä vuonna 45. Ei ole kovin yleinen synnytysikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 70-luku on muinaisaikaa sillä tavalla, että nykyään lapsia saavat eivät olleet silloin vielä edes itse syntyneet. 

Miten niin? Tunnen monia 70-luvulla syntyneitä, jotka ovat saaneet lapsia nykyään.

Eivät 70-luvulla syntyneet mitään vanhuksia ole. Taidat sekoitaa 70-vuotiaisiin 🤣

Tunnet oikein monia 45-54-vuotiaita, jotka ovat saaneet lapsia? Erikoinen tuttavapiiri sinulla, kun kuitenkin ensisynnyttäjien keksi-ikä on vain noin 30v. 

Vierailija
124/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia-ei ongelmia 😁

Tosin jos jossain puolin kämppää asuu seinän takana lapsiperhe niin joutuu väkisinkin osallistumaan heidän lapsiarkeensa möykän muodossa.

Vierailija
125/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nykyajan vanhemmat ole sen huonompia, kuin minun ja kavereiden vanhemmat ysärillä. Kaikki aika meni kotitöissä ja töissä ja muu aika tuijotettiin transsissa televisiota. Lapset eivät saaneet häiritä televisiosessiota.

Ei meillä vaan. Katsottiin koko perhe yhdessä telkkaa ja naurettiin hassuille ohjelmille. Näin 80-luvulla.

Huvittavaa, että nykyisin paasataan hirveästi ruutuajasta, mutta siinä ei nähdä mitään ongelmaa että itse istuttiin lapsen naama kiinni ruudussa monta tuntia. 

Sehän nyt on ihan eri asia. Ohjelmaa katsoessa voi myös keskustella. Ollaan saman ruudun äärellä. Kännykkää tuijottaessa ollaan omassa kuplassaan ja maailmassaan.

Surullista, että teillä on noin. Meillä kyllä osataan pädiäkin katsella yhdessä. Ei ole yhtään sen vaikeampaa kuin telkkarin katsominen yhdessä. Myös keskustelu onnistuu siinä samalla ihan helposti. 

Vierailija
126/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorimmatkin 70-luvulla syntyneet täyttävät tänä vuonna 45. Ei ole kovin yleinen synnytysikä.

Ei ehkä yleinen, etenkään 70-luvulla, jolloin vanhemmat olivat nuorempia kuin nykyään. Nykyaikana ei ole mitenkään harvinaista lisääntyä myös tukevasti nelikymppisenä.

Vierailija
127/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah Olen ensimmäistä kertaa täällä viikkokausiin ja vielä kaiken lisäksi yksin kotona 😂

Oikeasti lapsiaan rakastava vanhempi haluaa viettää aikaa lastensa kanssa eikä tuuppaa heitä muille hoitoon, vaikka onkin pääsiäinen. 

Niin, toisilla on vuorotyöt ja lapsilla myös

toinen vanhempi, jolla lapset eivät todellakaan ole hoidossa.

Oikeasti lapsiaan rakastava vanhempi haluaa viettää aikaa lastensa kanssa eikä mene töihin, vaan hoitaa lapsensa itse. 

Olenkin hoitanut koko viikon. Pääsiäisen pyhät olen töissä jotta voin taas jatkaa ensi viikolla lasteni kanssa olemista 😊

Vierailija
128/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnet oikein monia 45-54-vuotiaita, jotka ovat saaneet lapsia? Erikoinen tuttavapiiri sinulla, kun kuitenkin ensisynnyttäjien keksi-ikä on vain noin 30v. 

Tunnen ja tiedän. Ei se nyt niin harvinaista ole, jos ei ihan yleistäkään.

Vierailija
129/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nykyajan vanhemmat ole sen huonompia, kuin minun ja kavereiden vanhemmat ysärillä. Kaikki aika meni kotitöissä ja töissä ja muu aika tuijotettiin transsissa televisiota. Lapset eivät saaneet häiritä televisiosessiota.

Ei meillä vaan. Katsottiin koko perhe yhdessä telkkaa ja naurettiin hassuille ohjelmille. Näin 80-luvulla.

Huvittavaa, että nykyisin paasataan hirveästi ruutuajasta, mutta siinä ei nähdä mitään ongelmaa että itse istuttiin lapsen naama kiinni ruudussa monta tuntia. 

Jotain yhden ohjelman katsomista telkasta ja sen jälkeen leikkeihin uppotumista ei oikein voi verrata siihen, että nykyään annetaan padi ja älykännykkä lapselle jo varhain ja niiden avulla ne lapsuaiset vähitellen koukuttuvat someen. Eikä kukaan tiedä, mitä se tekee aivoille.

Harmillista että päihteiden käyttö on nuorissa vähentynyt. Eikä kukaan tiedä, mitä se tekee aivoille.

Vierailija
130/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän nyt on ihan eri asia. Ohjelmaa katsoessa voi myös keskustella. Ollaan saman ruudun äärellä. Kännykkää tuijottaessa ollaan omassa kuplassaan ja maailmassaan.

Sulla on aika huonosti asiat, jos et pysty keskustelemaan lastesi kanssa. Älä kuitenkaan luule, että kaikilla on niin. Kännykälle on oma hetkensä ja keskustelulle omat. Monesti sieltä kännykältä nähdyistä asioista herää myös keskustelua. Suosittelen sinuakin keskustelemaan, jotta tiedät, mitä ne mukalasi siellä kännykällä tuijottavat. 

Vierailija
131/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultaako aika muistot vai mikä on? Ennen lapset olivat pihalla keskenään suuren osan päivästä ja kotonakin leikittiin lähinnä itsekseen. Harrastuksia ei ollut juuri lainkaan saati sitten vanhemmat olisivat kuskanneet niihin.

Ei lapsi kalliita harrastuksia tai ruutuja tarvitse. Lasten harrastukset taitaa yleensäkin olla vain vanhempia varten, jotka voi sitten olla ylpeitä lapsestaan joka harrastaa jotain.

Vierailija
132/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä yleinen, etenkään 70-luvulla, jolloin vanhemmat olivat nuorempia kuin nykyään. Nykyaikana ei ole mitenkään harvinaista lisääntyä myös tukevasti nelikymppisenä.

Älä jauha soopaa. Ei ole nykyisinkään mitenkään yleistä lisääntyä 45-54-vuotiaana. Nelikymppinen ei ole syntynyt 70-luvulla, vaan vuonna 1984.

Vierailija
133/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttö lisääntynyt.

Vierailija
134/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 70-luvulla syntynyt enkä tiedä ketään ikäistäni, joka olisi synnyttänyt viime aikoina. Tilastollisestikin harvinainen synnytysikä.

Vierailija
135/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah Olen ensimmäistä kertaa täällä viikkokausiin ja vielä kaiken lisäksi yksin kotona 😂

Oikeasti lapsiaan rakastava vanhempi haluaa viettää aikaa lastensa kanssa eikä tuuppaa heitä muille hoitoon, vaikka onkin pääsiäinen. 

Niin, toisilla on vuorotyöt ja lapsilla myös

toinen vanhempi, jolla lapset eivät todellakaan ole hoidossa.

Oikeasti lapsiaan rakastava vanhempi haluaa viettää aikaa lastensa kanssa eikä mene töihin, vaan hoitaa lapsensa itse. 

Olenkin hoitanut koko viikon. Pääsiäisen pyhät olen töissä jotta voin taas jatkaa ensi viikolla lasteni kanssa olemista 😊

Eli et rakasta lapsiasi oikeasti, koska et vietä aikaa heidän kanssaan, vaan menet töihin. 

Vierailija
136/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ahdistuvat jos joutuu itse tekemään jotain eikä saa aina teetettyä kaikkia muilla ja kaikkihan sen tietää että nainen ei vapaaehtoisesti tee itse mitään ilman että yrittää teettää sitä muilla

Vierailija
137/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha soopaa. Ei ole nykyisinkään mitenkään yleistä lisääntyä 45-54-vuotiaana. Nel

Väitit, että nykyään lapsia saaneet eivät voi olla syntyneitä 70-luvulla. Väitteesi ei pidä paikkaansa.

Vierailija
138/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökin, alkoholin ja liuottimien käyttö on nuorilla vähentynyt. Miten voi tietää miten se vaikuttaa?

Vierailija
139/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Olisi siis pitänyt vääntää sinulle ratakiskosta, että SUURIN OSA nykyään lapsia saavista ei ollut syntynyt vielä 70-luvulla. Tajusitko nyt mitä tarkoitettiin?

Vierailija
140/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 70-luvulla syntynyt enkä tiedä ketään ikäistäni, joka olisi synnyttänyt viime aikoina. Tilastollisestikin harvinainen

Sitten niitä ei varmaan ole olemassa, kun sinä et tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän