Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyvanhemmat eivät pärjää lastensa kanssa?

Vierailija
29.03.2024 |

Ja pitävät heitä pitkiä päiviä päiväkodissa, vaikka itse olisivat vapaalla tai kotona.

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona ei aseteta rajoja, yhteiskunta asettaa ne ennemmin tai myöhemmin. Huono vanhemmuus on tabu. 

Vierailija
62/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän tuo vanhempien läsnäolo on suorastaan huipussaan, kun nämä ah niin modernit vanhemmat sekoittavat päätänsä somessa harva se hetki. Sen sijaan että oikeasti eläisivät niitä hetkiä lastensa kanssa, he väsäävät niistä päivityksiä instaan ja faceen.

Miten instassa olo on vähemmän läsnäoloa kuin uppoutuminen vaikkapa sanomalehteen tai urheilun katseluun? Isäni ei kuullut eikä nähnyt mitään, jos hänellä oli Hesari kädessä tai telkkarista tuli hiihtoa tai jalkapalloa. 

Insta koukuttaa. Niin kuin muukin some.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nykyajan vanhemmat ole sen huonompia, kuin minun ja kavereiden vanhemmat ysärillä. Kaikki aika meni kotitöissä ja töissä ja muu aika tuijotettiin transsissa televisiota. Lapset eivät saaneet häiritä televisiosessiota.

Ei meillä vaan. Katsottiin koko perhe yhdessä telkkaa ja naurettiin hassuille ohjelmille. Näin 80-luvulla.

Huvittavaa, että nykyisin paasataan hirveästi ruutuajasta, mutta siinä ei nähdä mitään ongelmaa että itse istuttiin lapsen naama kiinni ruudussa monta tuntia. 

Jotain yhden ohjelman katsomista telkasta ja sen jälkeen leikkeihin uppotumista ei oikein voi verrata siihen, että nykyään annetaan padi ja älykännykkä lapselle jo varhain ja niiden avulla ne lapsuaiset vähitellen koukuttuvat someen. Eikä ku

Yhden? Kyllä suurimmassa osassa perheitä katsottiin enemmän kuin yksi ohjelma illassa. Erityisesti lauantaisin saunan jälkeen, kun tuli paljon koko perheen viihdeohjelmia. Monilla on aika kullannut muistot, kun ei tajuta miten paljon itse tuli lapsena istuttua ruudun ääressä. Lähtien aamun piirretyistä ja päättyen illan Speden speleihin tai vastaaviin. 

Vierailija
64/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen vähän ihmetellyt, miksi nykyään ihan tavalliset ihmiset tarvitsevat tukea ihan tavallisissa asioissa.

Ja tämä kauppakeskuksissa "ulkoilu" on myös kummallista. 

Mikä siinä on kummallista? Itse tykkään viettää aikaa kauppakeskuksissa. Saa kierrellä kauppoja ja sitten istua kahville, lapsetkin näkevät kaikenlaista ja kaikenlaisia ihmisiä. 

Ah, Prismaperhe.

Vierailija
65/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen vähän ihmetellyt, miksi nykyään ihan tavalliset ihmiset tarvitsevat tukea ihan tavallisissa asioissa.

Mikä siinä on kummallista? Itse tykkään viettää aikaa kauppakeskuksissa. Saa kierrellä kauppoja ja sitten istua kahville, lapsetkin näkevät kaikenlaista ja kaikenlaisia ihmisiä. 

Keräävät kaikki taudit ja oppivat että erilaisten asioiden ostaminen on ainoa tavoiteltava asia elämässä.

Vierailija
66/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän tuo vanhempien läsnäolo on suorastaan huipussaan, kun nämä ah niin modernit vanhemmat sekoittavat päätänsä somessa harva se hetki. Sen sijaan että oikeasti eläisivät niitä hetkiä lastensa kanssa, he väsäävät niistä päivityksiä instaan ja faceen.

Miten instassa olo on vähemmän läsnäoloa kuin uppoutuminen vaikkapa sanomalehteen tai urheilun katseluun? Isäni ei kuullut eikä nähnyt mitään, jos hänellä oli Hesari kädessä tai telkkarista tuli hiihtoa tai jalkapalloa. 

Insta koukuttaa. Niin kuin muukin some.

Niin koukuttaa lehdenluku ja urheilukin. Isäkin aina sanoi, ettei päivä lähde käyntiin, jos ei saa rauhassa lukea lehteä. 

Vierailija
67/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräävät kaikki taudit ja oppivat että erilaisten asioiden ostaminen on ainoa tavoiteltava asia elämässä.

Ei kaikki nuole liukuportaiden hihnoja tms. vaikka sinä niin teet. Eikä kauppakeskukseen meneminen tarkoita, että pitää ostaa jotain. 

Vierailija
68/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kotona ei aseteta rajoja, yhteiskunta asettaa ne ennemmin tai myöhemmin. Huono vanhemmuus on tabu. 

Näin se on ollut niin kauan kuin on ollut järjestäytyneitä yhteiskuntia. Aina on ollut huonoja vanhempia. Ei ole mikään nykyajan juttu tämä, vaikka osa kuvittelee, että viime vuosituhannella kaikki elivät auvoisessa onnelassa, jossa vanhemmat olivat aina läsnä ja lapset käyttäytyivät kuin enkelit.

Vierailija
69/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nykyajan vanhemmat ole sen huonompia, kuin minun ja kavereiden vanhemmat ysärillä. Kaikki aika meni kotitöissä ja töissä ja muu aika tuijotettiin transsissa televisiota. Lapset eivät saaneet häiritä televisiosessiota.

Ei meillä vaan. Katsottiin koko perhe yhdessä telkkaa ja naurettiin hassuille ohjelmille. Näin 80-luvulla.

Huvittavaa, että nykyisin paasataan hirveästi ruutuajasta, mutta siinä ei nähdä mitään ongelmaa että itse istuttiin lapsen naama kiinni ruudussa monta tuntia. 

Jotain yhden ohjelman katsomista telkasta ja sen jälkeen leikkeihin uppotumista ei oikein voi verrata siihen, että nykyään annetaan padi ja älykännykkä lapselle jo varhain ja niiden avulla ne lapsuaiset vähitellen koukuttuvat someen. Eikä ku

Voi kuule, kyllä ne vaikutukset näkee jo.

Vierailija
70/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki nuole liukuportaiden hihnoja tms. vaikka sinä niin teet. Eikä kauppakeskukseen meneminen tarkoita, että pitää ostaa jotain. 

Mennään katsomaan mitä ens kerralla ostetaan? Ihailemaan tavaroita ikkunoissa? Tai mitä muut ostavat? Kerro minulle mitä muuta kaupassa/kauppakeskuksessa voi tehdä?

Vierailija
71/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla sitä ennen koukututtiin ruutuihin. Tiedän monia perheitä, joissa joka aamu avattiin telkkari ja lapset istutettiin katsomaan Tohtori Sykeröä tms. Ei eroa millään tavalla siitä, että lapsi katsoo piirrettyjä pädiltä. 

Vierailija
72/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä suuresti myös. Välillä tuntuu, että vanhemmat pelkää omia lapsia ja heidän tunteitaan. Kasvatetaan välttelemään kaikkea epämiellyttävää eikä kohtaamaan haasteita turvallisesti aikuisen kanssa, jolloin ne elämäntaidot kehittyisivät.

Ja rajoista ei osata pitää kiinni johdonmukaisesti, ihme kaaosta koko vanhemmuus ja lapsuus. 

Ja tämä näkyy myös aikuisena. Vanhemmat käyttäytyvät täysin rajattomasti, yrittävät edelleen määräillä eivätkä ymmärrä rajoja joita heille asettaa.

Vierailija
73/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennään katsomaan mitä ens kerralla oste

Kyllä. Aika monikin harrastaa niin sanottua ikkunashoppailua. Missä pusikossa olet oikein elänyt, kun et tuota tiennyt? 

Vierailija
74/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jo helv.ttiin hullu jankkaamasta tätä ainaista samaa! Lapsen vieminen päiväkotiin ei tarkoita etteikö pärjäisi. Jokaisella on varmasti syynsä ja ne eivät kuulu sinulle. Hae apua itsellesi

Vierailija
75/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennään katsomaan mitä ens kerralla oste

Itse työttömänä kiertelen joskus kaupoissa ihan vain huvin vuoksi. Ei minulla ole rahaa ostaa mitään ylimääräistä, mutta tykkään kierrellä kaupoissa katselemassa. Joskus saatan istua penkillä ja tarkkailla ohikulkevia ihmisiä. Se on minulle ajankulua siinä missä jollekin toiselle on vaikkapa kirjan lukeminen. 

Vierailija
76/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli opetetaan lapset ihannoimaam materiaa ja erilaista tavaraa. Miksette mene vaikka metsään seuraamaankevään merkkejä?

Vierailija
77/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene jo helv.ttiin hullu jankkaamasta tätä ainaista samaa! Lapsen vieminen päiväkotiin ei tarkoita etteikö pärjäisi. Jokaisella on varmasti syynsä ja ne eivät kuulu sinulle. Hae apua itsellesi

No kyllä se tarkoittaa jos vanhemmat itse kotona samaan aikaan.

Vierailija
78/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se tarkoittaa jos vanhemmat itse kotona samaan aikaan.

Mistä sä tiedät, missä kenenkin vanhemmat ovat? Ja aika perseessä on saanut pään pitää, jos ei ole tietoinen, että etätyö on hyvin yleistä nykyisin. Eli se, että vanhempi on kotona ei välttämättä tarkoita, että hän ei ole töissä. 

Vierailija
79/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin paremmin kuin omani, koska ymmärsin yhteiskunnan toimintaa toisella tavalla.

Vierailija
80/194 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska nykyajan pentuja ei saa enää kasvattaa.

Saahan niitä. Ne viedään päiväkotiin kasvatettavaksi. Kotona ei tehdä mitään.

Naurettava kommentti. Joku katkera vanhusko siellä huutelee? Vanhemmuus nykyään aivan eri tasolla kuin 70-luvun hipeillä.