Kun tyttö lapsi on noin 150 cm pitkä, paljonko on painoa?
Kommentit (259)
Oon kohta 12v oon 157cm pitkä ja paino 37kg. Mietin oonko normaali vai vähän lihava ehkäpä?
Oon 11v ja painan 48,8kg ja oon läski:(
Joskus äitiki on sanonut et ooon läski ja myös mun kaveri se loukkas muo ihan sikana
Vierailija kirjoitti:
15 vuotias tyttö painaa keskimäärin n. 40 kg.
Lähde??
Oon 150 tasan ja painan 76,9 kg
Muistan painaneeni jotain 50 kiloa kun olin ton pitunen ja sillon musta tuntu pullukalta verratessani itseäni 40 kiloisiin ikätovereihini. Onneksi kasvoin kuitenkin tosta vielä sen kymmenen senttiä ja paino pysyi suhteellisen samana :) ja kuten sanottu, ei kasvuikäisten painoa kuulu tuijottaa(ellei sitten olla reilun ylipainon puolella).
11v. tyttäreni (syksyllä 12 v. ) on 154 cm. pitkä ja painaa 45 kg. Mielestäni tyttö on yhtä jalkaa eli hoikka :)
Vierailija kirjoitti:
Oon kohta 12v oon 157cm pitkä ja paino 37kg. Mietin oonko normaali vai vähän lihava ehkäpä?[/quo
Mielestäni olet lihava :( Ehkäpä tummoinen 27 kg. olisi sopiva ?:) Eikö vain ?:D
Vierailija kirjoitti:
Oon 150 tasan ja painan 76,9 kg
Jep, niin varmaan :D Mahdutko ovesta edes poikittain ?:D
Kohta 13-vuotias tyttö. 152cm ja 42kg. On hoikka, ei mikään laiheiliini kuitenkaan. Lihaksia löytyy.
Tyttö oli 13v ja painoa 53 kg. Johtui ilmeisimmin murrosiän alkamisesta, rasvaa alkoi kerääntyä nopeasti mutta myöhemmin tasoittui (rasvaa rintoihin ja muuten vain hävisi kuin tuhka tuuleen) ja nyt painaa vähemmän kuin silloin. Riippuu paljolti lapsen iästä ja kehityksestä mikä paino sopiva
Meillä pituutta 148 ja tänä vuonna täyttää 12. On luokkansa lyhyitä, kun muksut kasvaa nykyään niin nuorena jo täysimittaisiksi. Uskomatonta, mutta ne on oikeasti vitosella jo hirveän pitkiä nykyään.
Painoa oli lääkärillä noin kuukausi sitten vaatteet päällä 39.9kg. Eikä ole mikään laiha, jos ei lihavakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun 11v tyttö on 160cm n. ja painaa jotain 60kg. Mun mielestä hän ei ole läski, aika normaali. Onko teiän mielestä toi hyvä paino?
Vaikea sanoa näkemättä, mutta kuulostaa aika isolta painolta tuon ikäiselle. Lapseni kaverit tuossa pituudessa on jotain 45kg. Hoikkia ja sporttisia tyttöjä. Nuori/teinihän on automaattisesti kevyempi kuin aikuinen nainen. Ts. tuo 160/60 olisi aikuiselle naiselle jees, teini-ikäiselle kyllä liikaa. Ihminen rotevoituu ja vahvistuu tuossa 13-20 -vuotiaana ja jos painaa saman 20-vuotiaaana kuin 13-vuotiaana, niin on paljon laihempi/luisevampi.
Mutta ei mitään laihtaria tuon ikäiselle. Pyritte pitämään nyt painon paikallaan ja varmaan pituuttakin vielä tulee vähän.
Nyt menee ihan höpöhöpöksi, kun aletaan selitellä, että yhtälailla voi 150cm lapsi näyttää hoikalta lihaksien ja ruumiinrakenteen vuoksi painaessaan 50kg kuin 38kg luokkatoverinsa. Te olette sokeita. Kyllä 50kg on liikaa tuon mittaiselle pikkutytölle. Ei siinä nyt mitään isompaa laihtaria tarvita, mutta paino saisi kyllä tasaantua.
Äidit on vaan niin sokeita lastensa painolle. 3-vuotias paina 20kg ja äiti vaan selittää lihaksista, vaikka lapsi on kauhean tanakka ja pulleroinen. Samoin 11-vuotiaan äidin mielestä lapsi on vaan lihaksikas, kun painaa 54kg. En ole mikään painonatsi, mutta voisi sitä edes rehellisesti lastaan katsoa ja yrittää sitten vaivihkaa tasata sitä painoa ennen kuin kasvu loppuu. Se on palvelus lapselle, hän kiittää vielä!
Vierailija kirjoitti:
Anteeks! Mun pitää nyt kysästä. Onko liikaa jos oon 4lk ja pituutta on 150cm ja painoo 46,4?
Sama mulla. Kaikki sanoo et normaali.
Älä huolestu.
Ollaan 3 kamun kanssa mietitty että miten paljon painaisi noin 148-152 cm tyttö ?
Nämä kyselyt ovat kyllä niin turhanpäiväisiä. Kannattaa ihan oikeasti luottaa omaan silmäänsä ja ennen kaikkea terveyden ammattilaisten sanaan.
On ihan eri asia olla 10-12-vuotias 150-senttinen, joka tulee kasvamaan vielä 20-40 senttiä tai sitten samanmittainen 15-vuotias, jonka pituuskasvu ja murrosikä on jo päättynyt. Samaten oikeasti vaikuttaa se, onko lapsella lihaksia, toki tämän merkitys ei ole kymmeniä kiloja, mutta kuitenkin.
Itselläni on kaksi lasta, 16-vuotias tyttö, joka on n. 155-senttinen ja painaa 50 kiloa. Naiselliset muodot ja lihaksia löytyy, kaunis, urheilullinen naisen alku. Ja sitten 12-vuotias poika, joka on kymmenen senttiä pitempi ja painaa 45 kiloa, pituuskasvu reilusti kesken, lihaksia ei juurikaan, sopusuhtainen murrosiän alussa oleva miehen alku. Vaa'alla käyvät tasan vain ja ainoastaan koulun terveydenhoitajalla.
Vierailija kirjoitti:
143cm kuitenkin ja poika siis 3-luokalla.
Painoa n.33kg.
Tyttöni menee vitoselle ja suunnilleen nuo mitat, pituutta muutama sentti nyt enenmmän. Täyttää joukukuussa 11.
Meillä tyttö oli pienenä tukeva, oli myös pitkä. Oli kahdeksan tai yheksänvuotiaana tuon pituinen, painoa oli noin 44kg. Teini-iässä kasvoi vielä lisää ja oli mallin mitoissa.
Olenko läski? Painan 46kg ja olen kohta 12 vuotta?