Kun tyttö lapsi on noin 150 cm pitkä, paljonko on painoa?
Kommentit (259)
Oon 12 vuotias ja pituus 148cm ja painoo 46kg ehkä vähän pyöreähkö mutta sopiva
Olen 12-vuotias ja pituuteni on 156 cm ja painoni 42 kg ja silti minulla näkyy erittäin selvästi kylkiluut vaikka en vetäisi sisään.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:43"]Olen 154cm tyttö ja painan24 kg normaali kai vai?
[/quote]
Kyllä tosta voisit 8 kiloa vielä pudottaa
152cm 32kg normaali hoikka vartalo
40 kg tyttö ja 15 v. 150 cm tasan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2011 klo 14:58"]Paljonko teidän tuon pituiset lapset painaa?
[/quote]
Olen kuudennella luokalla päässyt aikuisiän pituuteeni, huimaan 157 senttiin, nyt aikuisena paino noin 63kg, silloin 12- vuotiaana tällä pituudella taisi olla 45kg ja olin ihan normaalin kokoinen. Oli kyllä jo murrosikä täydessä vauhdissa, kun alkoi jo vuotta aiemmin.
Muistan, että terkkari joskus niihin aikoihin sanoi, että paino saa olla 40-55 kiloa, tai jotain sinnepäin. Tapahtuneesta kuitenkin jo 11 vuotta :D
Itse olin 11-vuotiaana 157/45 eli 150 senttisenä varmaankin noin 40kg. Yksi tuttavani on 155/44 ja todella pieni ja laiha (aikuinen kylläkin).
Lasten painoindeksi lasketaan eri tavalla kuin aikuisten ja painoindeksiin vaikuttaa myös lapsen ikä sekä sukupuoli.
Netistä löytyy monia laskureita, löytyy kun kirjoittaa googleen ISO-BMI, tai lasten painoindeksilaskuri. Sieltä voi tarkitaa jos oman lapsen paino arveluttaa ja tietenkin koulun terveydenhoitajalta, neuvolasta tai terveyskeskuksesta voi kysyä jos arveluttaa.
Esimerkiksi 150cm pitkälle 12-vuotiaalle tytölle normaalipainon rajat ovat 33,2-49,9 kg. Jos kyseessä olisi poika, olisi se 32,9-46,8 kg.
Pitää myös muistaa, että lapset ovat vähän eri kokoisia. Pieni alipaino tai pulleus ei ole vakavaa. Se ei ole vielä pysyvä tila.
Minä painoin 41.5kg ja olin 156cm pitkä Sillon kun olin 11-vuotias urheilin paljon ja olin aika hoikka eli urheilevalla 11 vuotiaalla paino olisi paras yli 40kg!
olen itse 11.v, 154.cm, 40.kg
veljeni 13.v, 149.cm,44.kg(paljon lihaksia)
liiku enemmän ja syö vahemmän herkkua
tyttö 154.cm, 11.v, 40.kg, hyvin hoikka mutta myös lihaksikas
sä et oo läski vaan ehkä jopa alipainonen oma tytär on 11.v, 154.cm, 40.kg
En ole varma paljonko painoin tuon pituisena, hieman yli 50 kiloa joka tapauksessa. En ilmeisesti näyttänyt lihavalta (enkä kyllä ollutkaan) mutta aina, kun kerroin painoni, minua tuijotettiin suu auki ja todettiin, että olenpa läski. Eli näytin hyvältä ja normaalipainoiselta, mutta painoni sitten tekikin minusta "läskin". Toisaalta taas 15 senttiä pitemmät kaverini kadehtivat "laihuuttani", kun lyhyydestäni johtuen painoin vähemmän kuin he, vaikka oltiin suhteessa ihan yhtä painavia.
Mun 11v tyttö on 160cm n. ja painaa jotain 60kg. Mun mielestä hän ei ole läski, aika normaali. Onko teiän mielestä toi hyvä paino?
oon 155-156cm tyttö ja painoa 43,4 normi? Täytän ens kuussa 12v