Kesätyöt, joita ei enää ole. Kerto omastasi.
Itse oli Helsingissä Kallion virastotalossa kerroslähettinä. Vein papereita huoneesta toiseen, otin kopioita jne. Aikana ennen sähköpostia. Kiva työ.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin isoissa kaupungeissa löytyy vielä nuorille kesätöitä. Meillä kesällä 16-vuotias tyttö sai heti ensimmäisen kesätyöpaikan mitä haki. Ihan siis kirjoitti mailin ja liitti huolella tehdyn CV:n mukaan. Soittivat sitten hänelle. Ja tietääkseni kaverinsakin saaneet, jotka hakeneet töitä kesäksi.
Tää oli varmaan vitsi?
Oli. Ei nuoret kesäisin töitä tee. Ne on oppineet vanhemmiltaan että työnteko ei kannata kun menee KeLan tuet.
Höpö höpö 🙂 vain yyhhoot kasvattavat lapsensa tuollaisiksi. Kunnon ihmisten lapset menevät mielellään töihin.
Kesätyöpaikkoja ei lapsilla ja nuorilla ole, ellei isä tai äiti niitä heille valmiiksi hae. Meillekin tulee jo nyt työhakemuksia tyyliin " haen 15 vuotiaalle tyttärelleni teillä avoinna olevaa kesätyöpaikkaa. Hänen palkkavaatimuksensa on 18,60€ tunnilta,eikä hän haluaisi työskennellä iltavuorossa."
Pomon pojan/tytön suojatyöpaikat vähentyneet. Ennen firmaan otettiin omistajan/pomon lapset kesätöihin eivätkä oikeastaan tehneet mitään. Aikaa kuluttivat siellä työpaikalla jotain faksia vahtimassa.
Mä oon ollut rahanlaskijana Suomen Pankissa. Ne rahat laskettiin ihan käsin semmosessa isossa hallissa istuttiin. Nykyään varmasti on joku masiina sitä varten.
Kaupassa olin pullonpalautusta hoitamassa. En siis tehnyt mitään muuta, vaan lajittelin masiinaan tulevat pullot eri koreihin. Silloin oli vielä niitä isoja, litran lasipulloja ja kaljakorit sujautettiin täysinä sieltä alatasolta.
Oli. Ei nuoret kesäisin töitä tee. Ne on oppineet vanhemmiltaan että työnteko ei kannata kun menee KeLan tuet.