Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesätyöt, joita ei enää ole. Kerto omastasi.

Vierailija
29.03.2024 |

Itse oli Helsingissä Kallion virastotalossa kerroslähettinä. Vein papereita huoneesta toiseen, otin kopioita jne. Aikana ennen sähköpostia. Kiva työ.

Kommentit (46)

1/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mansikan poimintaan ja juurikaspellolle pääsee töihin jos haluat tehdä kesätöitä. Ihan kiva työ ja kunto paranee. 

Vierailija
2/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kaupungin virastoissa sihteerien tuuraajana monissa eri paikoissa. Nykyisin taidetaan laittaa kiinni virastot heinäkuuksi, eikä nyt ainakaan oteta jotain kesätyöläisiä vastamaan palkanmaksuista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin isoissa kaupungeissa löytyy vielä nuorille kesätöitä. Meillä kesällä 16-vuotias tyttö sai heti ensimmäisen kesätyöpaikan mitä haki. Ihan siis kirjoitti mailin ja liitti huolella tehdyn CV:n mukaan. Soittivat sitten hänelle. Ja tietääkseni kaverinsakin saaneet, jotka hakeneet töitä kesäksi.

Vierailija
4/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nuorena useana kesänä töissä pankissa pankkivirkailijoita sijaistamassa. Työntekijöitä oli siinä konttorissa kymmenkunta.

Vierailija
5/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin kesätyössä puhelinvaihteenhoitajana ja myöhemmin tein sitä ihan työksenikin. 

Vierailija
6/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uitto.  Miehet työllistyivät joukolla kuljettamaan puutavaraa jokia pitkin merenrantaan.

Vierailija
7/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin apumiehenä pakettiautossa ja kuljetettiin apuvälineitä esim. rollaattoreita, wc-korokkeita jne niitä tarvitseville ja haettiin pois, kun ei enää tarvetta. Nykyisinhän omaiset joutuu ton roudauksen tekemään. Oli kiva kesätyö 16 vuotiaalle. Iäkkäät asiakkaat oli aina niin tyytyväisiä ja tarjoili karkkeja kiitokseksi. Hakutilanteet oli surullisempia, kun ovenavaaja kertoi asiakkaan kuolemasta.

Vierailija
8/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paimenena, paimensin lehmiä metsässä ja laitumella. 

Vierailija
9/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika nuori, mutta on tästäkin jo 10 vuotta.

Olin varastokirjanpitäjä elikkäs tulkitsin varastomiehen harakanvarpaita ja kirjasin määriä ja hyllypaikkoja tietsikalle. En tehnyt mitään muuta. Enpä ole sittemmin näitä paikkoja auki nähnyt. Nykyään on kaiken maailman viivakoodit, sirut, automaatit ja IT-taitoiset varastohenkilöt.

Noissa töissä pääsin vielä käyttämään jopa faksia :D

Vierailija
10/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin paimenena, paimensin lehmiä metsässä ja laitumella. 

Lietoon haettiin viime kesänä lammaspaimenta, työaika tunnin tai kaksi päivässä, eli mitä kesti viedä ruuat ja vilkaista päällepäin asioiden olevan ok.

Vierailija
11/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Meritalla kolikoiden kiillottajana vuonna 1997. Palkka taisi olla 20mk tunnilta. 

Vierailija
12/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaanapitäjän lomittaja teollisuudessa. Eli käytännössä ihan siivooja, oli todella leppoista hommaa kahdessa vuorossa. Hiljaisimpaan loma-aikaan epäilin, että pesin jotain vessaa niin, ettei kukaan ollut edes käyttänyt edellisen pesun jälkeen. Ne vessa jynssättiin arkisin kolme kertaa päivässä, viikonloppuisin kahdesti. Tuossa yksikössä oli kolme vakinaista siivoojaa, joista kaksi teki vuorotöitä siten, että koko viikon aikana oli joku vuorossa 8h. Yksi oli sitten päivävuorossa arkipäivinä. Siistiä ainakin oli, tietyt jutut oli ne päivittäiset pakolliset, mutta sitten oli vaihtelevia juttuja, mitä nuo puhtaanapitäjät itse katsoivat tarpeelliseksi tehdä.

Tuo lomittaminen loppui jo seuraavana kesänä, kaksi hoiti hommat kolmannen ollessa lomalla. Itse tein muita kesätöitä kolmivuorossa samassa paikassa.

Nykytilannetta en tiedä, varmaan siellä on ulkoistetut työntekijät tiukalla aikataululla.

Vierailija
13/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha kuin taivas :-)

Lapsena, ehkä kymmenvuotiaana olin keilaradalla töissä.

Istuin metallihäkissä keilojen takana ja kun äijät kaatoivat keiloja pallollaan, avasin sen häkin oven ja poistin keilat ja toisen heiton jälkeen asettelin ne takaisin oikeille paikoilleen.

Vierailija
14/46 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hauska olisi ollut tuollainen työ kuin ap:llä!

Vierailija
15/46 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa, pääkonttorissa keskellä Helsinkiä, 7 kesää peräkkäin (lukio- ja opiskelukesät). Ei asiakaspalvelua vaan lähettitöitä plus kaikkea muuta kivaa. Kiitos SYP. 

Vierailija
16/46 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on kiva lukea! Harmi kun nykyään kaikki leppoisat ja helpot työt ovat vähissä, sopisi juurikin esim. nuorille hyvin.

Vierailija
17/46 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin apumiehenä pakettiautossa ja kuljetettiin apuvälineitä esim. rollaattoreita, wc-korokkeita jne niitä tarvitseville ja haettiin pois, kun ei enää tarvetta. Nykyisinhän omaiset joutuu ton roudauksen tekemään. Oli kiva kesätyö 16 vuotiaalle. Iäkkäät asiakkaat oli aina niin tyytyväisiä ja tarjoili karkkeja kiitokseksi. Hakutilanteet oli surullisempia, kun ovenavaaja kertoi asiakkaan kuolemasta.

Täälä tuota tehdään vieläkin lisukkeena pienet muutot

Etelä-Pohjanmaa

Vierailija
18/46 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokosin käsin nokian matkapuhelimien akkuja. Käsin juotin komponentit kiinni. Tämä vuonna 1992. 

Vierailija
19/46 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmena kesänä huoltoasemalla töissä. Tankkasin autot, pesin tuulilasit ja hoidin tarvikemyynnin. Nykyään ei tuollaisia palveluasemia enää taida olla.

Vierailija
20/46 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalla kesätöissä. Kitkin rikkaruohoja, istutin kukkia, hoidin hautoja ja leikkasin nurmikkoa muiden kanssa. Kiva kesätyö ulkoilmassa, Aika samanlaista se työ taitaa olla nykyaikanakin, Ruohonleikkaaja vain on moderni, saa istua siinä päällä ja ajella nurmea.