Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen uusi yleistuki

Vierailija
29.03.2024 |

Hallituksen yleistuki aiheuttaa huolta kun siinä tuodaan uudet ehdot kela tukien saaneille jossa yhdistetään  toimeentulotuen ,asimistuen ja työmarkkinatuen ehdot ja rajoitteet..

Uutena juttuna on että tähän perusosan tulee varallisuusrajat kuten nyt laitetaan asumistukeen ja varallisuus pitää käytännössä myydä ja käyttää ennenkuin saa asumistukea ja tuen perusosaa eli tästä yleistuesta tulee vain tälläinen toimeentulotuen tapainen viimeinen oljenkorsi kun varat ja omaisuus on mennyt 

Kommentit (312)

Vierailija
261/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Briteissä yleistuki maksetaan ilmeisesi perheittäin, ei esim. miehelle ja naiselle erikseen. Enpä ole hölmömpää juttua kuullut aikoihin. Ilmeisesti siis maksu toisen tilille ja se toinen voikin sitten halutessaan käyttää sen miten tahtoo jos on vähän riidoissa oltu.

Niin Suomessakin toimeentulotuki maksettiin ainakin vielä muutama vuosi sitten. Tosin täällä sai kai valita, tuliko tuki naisen vai miehen tilille. En tiedä miten nyt toimitaan.

Jo malliksi otetaan brittien yleistuki niin se ulotettaisiin kaikkiin tukiin. Jos perhe saa nyt toimeentulotukea työttömyysetuuksien päälle niin molemmille maksetaan sentään se (esim) työmarkkinatuki omille tileille. Pidän kyllä ongelmallisena jos pariskunnan toimeentulotukien perusosat maksetaan yhdelle tilille nykymallissakin mutta tästä ei ole omakohtaista kokemusta.

Vierailija
262/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kullan hinta perustuu kysyntään ja tarjontaan. Välillä siitä on ylituotantoa ja hinta on 1600, kun nyt se on yli 2200. Ainakin se kannattaa ostaa hyvin ajallisesti hajautettuna. Kultaa vakaampaa on viina, jonka hinta ei putoa juuri koskaan. Oikeasta paikasta ostaen sillä tienaakin. 

2000 luvusta lähtien kullan hinta on ollut pelkässä ylämäessä ja kiihtynyt eteenpäin mentäessä . Kun tulee jyrkkiä nopeita nousuja on odotettavissa myös takapakkia.

Pieni yksityiskohta on että kullan hinta on ollut aika tasaisen kovassa nousussa siitä lähtien. Kun euro valuutta otettiin käyttöön

Sitten kun trendi kääntyy, niin alamäkikin voi kestää 25 vuotta. Kulta on hyvä, mutta ei kaikkia munia samaan koriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena on aikaansaada yksi yleistuki sisältäen

perusosan elämiseen,

asumisosan asumiseen ja

harkinnanvaraisen osan viimesijaiseksi turvaksi.

Yleistuki vähenee työtulojen noustessa mahdollisimman suoraviivaisesti, jolloin työstä käteen jäävä tulo on helpommin ennakoitavaa ja työnteko kannattaa nykyistä paremmin.

Samalla yhdistetään eri perusturvaetuuksien menettelytapasäännöksiä ja tarkastellaan etuuksien määräytymisperusteita. Samalla edistetään työhön kannustavuutta, eli tulojen ja etuuksien yhteensovittamisen lineaarisuutta.

Vierailija
264/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla edistetään työhön kannustavuutta.

Kokoomuksella tämä on tukien leikkaaminen tai poisto...se on tullu jo selväksi.

Vierailija
265/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää lukea noita suunnitelmia lähteä tuhlaamaan rahaa maailmalle ja palata sitten tyhjätaskuna Suomeen nostelemaan tukia. Eikö aikuiset ihmiset oikeasti ymmärrä, että elatusvastuu itsestä on - tdttaadaa - itsellä. Kiittämätöntä hyötyhakuisuutta, joka kuitenkaan ei toteudu. Ette te niiden muutaman tonninne kanssa minnekään jaksa lähteä. Valtion pitäisi hoitaa teidät sinne, että pääsisitte edes sen verran liikkeelle.

Ehkä hallitus keksii seuraavaksi ottaa passit pois sellaisilta työttömiltä joilla on rahaa tilillä

Voi kuule, kun tukia ei tule, ei kukaan tule olemaan missään te toimiston rekisterissä pompoteltavana. Viranomaisilla ei siis ole minkäänlaisia mahdollisuuksia kontrolloida heidän tekemisiään. Joku tilastokeskuksen tyyppi voi

Aika vaikeaa nykyaikana tehdä mitään pimeänä. Mieti vähän miksi.

Vierailija
266/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön asenne monilla, että lähtökohtaisesti yksilön ei tulisi itse elättää itseään.

Mistä tämmöinen laitostunut elämäntapa oikein kumpuaa, että yhteiskunta hoitaa vastuun yksilön puolesta? 

Ymmärrättekö te, että ette te ole mitään itsenäisiä vastuullisia omillaan toimeentulevia aikuisia, vaan laitostuneita passiivisia elättejä?! Milloin otatte itseänne niskasta kiinni ja alatte vastaamaan itse itsestänne? Milloin alatte sopeuttamaan elämäntapaanne omien rahkeidenne mukaiseen tasoon? 

Vierailija
267/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön asenne monilla, että lähtökohtaisesti yksilön ei tulisi itse elättää itseään.

Mistä tämmöinen laitostunut elämäntapa oikein kumpuaa, että yhteiskunta hoitaa vastuun yksilön puolesta? 

Ymmärrättekö te, että ette te ole mitään itsenäisiä vastuullisia omillaan toimeentulevia aikuisia, vaan laitostuneita passiivisia elättejä?! Milloin otatte itseänne niskasta kiinni ja alatte vastaamaan itse itsestänne? Milloin alatte sopeuttamaan elämäntapaanne omien rahkeidenne mukaiseen tasoon? 

Hyvä pointti. Itse olen köyhyysrajan alapuolelle jäävä yrittäjä, ja jouduin juuri luopumaan vuokra-asunnostani, koska minulla ei ole varaa enää asua siinä enkä halua elää yhteiskunnan tuilla.

Pääsin sukulaisteni luokse muutamaksi kuukaudeksi asumaan pientä korvausta vastaan, ja tein laskelmia, että saan 3 vuodessa maksettua juuri ostamani kymppitonnin maksaneen mökinrötiskön ja siihen tarvittavan välttävän remontin pois, ja pystyn sen jälkeen elämään minimikuluilla mökissäni vaikka loppuelämän.

Tämä on iso muutos ja vaatii sopeutumista, koska muutan kaupungista pienelle maalaispaikkkunnalle, mutta olen valmis sopeutumaan ja tekemään muutoksia, kun kerran työni yrittäjänä ei minua paremmin elätä. 

Vierailija
268/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräänkuulutan samaa asennetta sitten kun riistoksi muuttunut työelämä tervehtyy.

Vierailija
269/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistuki on varmaan edelleen vaikeasti haettava ja kaavakkeilla, runsaine liitteineen. Ei siis ole perustulo kyseessä. Ja luoja ties mitä.

Vierailija
270/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peräänkuulutan samaa asennetta sitten kun riistoksi muuttunut työelämä tervehtyy.

Tosin mikään ei estä työntekijää alkamasta yrittäjäksi, jos oman työnantajansa näkee vain rikkaana riistäjänä. 

Vierailija
271/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin mikään ei estä työntekijää alkamasta yrittäjäksi, jos oman työnantajansa näkee vain rikkaana riistäjänä. 

Tämä. Kaikenlaista itkua kuuluu riistotyönantajista, vaikka näillä itkijöillä on vaihtoehtoja. Ja jos ei omat rahkeet riitä työllistämään itseänsä, suhtautuisin lievästi sanottuna varauksella myöskin näihin riisto-puheisiin...

Vierailija
272/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii. Mennään sitten EU:n säädösten mukaan eli perustoimeentulo on 40% mediaanitulosta eli noin 1260€ ja lisäksi harkinnanvarainen (lääkkeet). Siinä se yksinkertaisesti ja helposti.

Vierailija
273/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot ja mökit löytyvät kyllä helposti kiinteistörekisteristä tai verottajalta. Tekoäly voit hoitaa etsimisen, joten ei siihen työvoimaa tarvita. 

Vierailija
274/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistuki ihan ok jos on yksinasuva tai kumppanin kanssa asuu. Mutta jos on sairauksia joihin kalliita lääkkeitä, työkyvyttömyyttä, lapsia...niin asia mutkistuu. Sitten on oltava harkinnanvaraista lisätukea. Ja kuka sen tarpeen arvioi, hyvinvointialueko.

Vierailija
275/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa eduskunta käyttää nykyään tällaista kieltä. Elätti, loinen, laiska, lapsi.

Onko nyt niin, että Suomi on nykyään kuin oikeistodiktatuuri? Pohjoisänen hyvinvointivaltio on mennyttä.

Vierailija
276/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteena on aikaansaada yksi yleistuki sisältäen

perusosan elämiseen,

asumisosan asumiseen ja

harkinnanvaraisen osan viimesijaiseksi turvaksi.

Yleistuki vähenee työtulojen noustessa mahdollisimman suoraviivaisesti, jolloin työstä käteen jäävä tulo on helpommin ennakoitavaa ja työnteko kannattaa nykyistä paremmin.

Samalla yhdistetään eri perusturvaetuuksien menettelytapasäännöksiä ja tarkastellaan etuuksien määräytymisperusteita. Samalla edistetään työhön kannustavuutta, eli tulojen ja etuuksien yhteensovittamisen lineaarisuutta.

Eli tuolla ei kukaan pysty asumaan ja syömään. Se on tavoite brittien mallin mukaan.

Tähän lisäksi kolme joustavaa työtä eikä silti pysty elättämään perhettään.

Tätä EK kannattaa ja tähän tähtää lakko-oikeuden poisto ja nykyisen sosiaaliturvan romutus.

Vierailija
277/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapa kumpuaa niin huonoista palkoista, että työ ei houkuta. Työstä halutaan muutakin, kuin ruoka ja asuminen. Se on ihan oikein.

Vierailija
278/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa eduskunta käyttää nykyään tällaista kieltä. Elätti, loinen, laiska, lapsi.

Onko nyt niin, että Suomi on nykyään kuin oikeistodiktatuuri? Pohjoisänen hyvinvointivaltio on mennyttä.

Sen sijaan että vastaisit itse pointtiin, kiinnität huomion vain kirjoitusasuun.

Se on kumma kun vasemmistolta ei koskaa saa suoria vastauksia tai perusteluja esitettyyn kritiikkiin, loppumatonta väistelyä on "keskustelu" vasemmiston kanssa.

Ei taida vasemmisto ehtiä töihin tai itseään elättämään, kun kaikki aika menee em asioiden väistelyyn, välttelyyn ja keskustelun manipulointiin. 

Vierailija
279/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarkoittaa käytännössä sosiaaliturvan ehtojen kiristämistä niin, että yhä useampi ihminen tippuu kokonaan sosiaaliturvan ulkopuolelle.

Todennäköisesti tarkoittaa toimeentulotuen ehtojen ulottamista muihinkin tukiin ja toisaalta asumistuen ehtojen ulottamista toimeentulotukeen. Eli jatkossa ei missään tuessa saa olla MITÄÄN omaisuutta ja toisaalta kaikki muutkin tuet muutetaan tarveharkintaisiksi. Voi olla, että jotain lisäehtoja keksitään vielä. Tarkoitushan oli puolittaa tuensaajien määrä, mikä tarkoittaa vain sitä, että ihmisiä pudotetaan sosiaaliturvan piiristä pois.

Vierailija
280/312 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kullan hinta perustuu kysyntään ja tarjontaan. Välillä siitä on ylituotantoa ja hinta on 1600, kun nyt se on yli 2200. Ainakin se kannattaa ostaa hyvin ajallisesti hajautettuna. Kultaa vakaampaa on viina, jonka hinta ei putoa juuri koskaan. Oikeasta paikasta ostaen sillä tienaakin. 

2000 luvusta lähtien kullan hinta on ollut pelkässä ylämäessä ja kiihtynyt eteenpäin mentäessä . Kun tulee jyrkkiä nopeita nousuja on odotettavissa myös takapakkia.

Pieni yksityiskohta on että kullan hinta on ollut aika tasaisen kovassa nousussa siitä lähtien. Kun euro valuutta otettiin käyttöön

Sitten kun trendi kääntyy, niin alamäkikin voi kestää 25 vuotta. Kulta on hyvä, mutta ei kaikkia munia samaan koriin.

No jos nyt miettii että yleistuessa saa omistaa mitään varallisuutta ainakaan sellaista mikä näkyy pankkitilillä ..ostatko arvoesineitä .arvokkaita kelloja ,taidetta ,koruja. Tai mitä tahansa mikä tarvittaessa muuttuu takaisin rahaksi on se sitten euro tai joku muu valuutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme