Mies, haluaisitko kuulla jos naisellesi on tehty abortteja
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin.
Abortin tekeminen kertoo minulle naisen elämänhallintakyvystä ja arvoista.
Sinulla tuskin on pelkoa naisen saamisesta muutenkaan, jos luulet että ehkäisy on yksin naisen elämänhallintakyvystä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kysymyksen kysyjä on mielenterveyspalveluiden tarpeessa.
Tai sitten vain henkilö, joka ei oikein tiedä asioista ja ihmisistä mitään.
Paljon Suomessa tehdään abortteja vuodessa?
Ovatko kaikki nämä mahdollisesti jotenkin psyykkisesti epävakaita tai heille tuo ollut jotenkin psyykkisesti kuormittava asia?
Ehkä aloittaja voisi lukea sitä psykologiaa enemmän ja tutkia hmisten elämää laajemminkin ja tajuta, että on paljon muita asioita mitkä vaikuttavat varmasti paljon voimakkaammin ja huonommin koki elämään kun joku vuosikymmeniä sitten tehty abortti.
Monille nuorille se ei ole siinä elämänvaiheessa sen isompi juttu.
Abortti on kuitenkin niin iso juttu minusta (verraten yksinkertaisesta muehestä) että luulen varmasti jokaisen, jolle se on tehty muistavan sen lopun ikäänsä... Ja jos sama ihminen on kokenut omakohtaisesti useammankin abortin, niin se saa mietteliääksi ja kysymään miksi? Ja kuten edellä joku jo mainitsikin, nikä on ollut kussakin tapauksessa miehen rooli ja asema? - Kertoo paljon, jos on sitä mieltä, että ei miehellä olisi mitään osaa ja roolia abortin osalta, eikä siinäkään olisi ollut, jos olisikin päättänyt synnyttää lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lapsen tappaminen vaikuttaa psyykkeeseen. Tuo mukanaan sellaista käyttäytymistä jota on todella vaikea ymmärtää jos ei tiedä abortista. Kaikki eivät halua olla yhdessä lapsen tappajan kanssa
Sunkin äitin olis pitänyt tehdä abortti.
Joku ei kestä totuutta. Se on murha ja vaikuttaa
Abortti ei ole murha
Ehkä naisen logiikalla ei.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tehty abortti, eikä se kaivele mun mieltäni millään tavalla. Aika moni muukin olisi voinut tehdä, kun katsoo huostaanotettujen ja hylättyjen lasten määrää, sekä päihdeperhehelvettejä joissa lapset joutuvat elämään.
Tarve sinulle on silti esittää tämä puolustava lausunto teollesi. Sen voit painaa alas, mutta murha nostaa aina päätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lapsen tappaminen vaikuttaa psyykkeeseen. Tuo mukanaan sellaista käyttäytymistä jota on todella vaikea ymmärtää jos ei tiedä abortista. Kaikki eivät halua olla yhdessä lapsen tappajan kanssa
Abortti ei ole murha
Murhan tehneen logiikalla se ole murha. Niin se varaskin oikeuttaa tekonsa, mikä tahansa syy on riittävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tehty abortti, eikä se kaivele mun mieltäni millään tavalla. Aika moni muukin olisi voinut tehdä, kun katsoo huostaanotettujen ja hylättyjen lasten määrää, sekä päihdeperhehelvettejä joissa lapset joutuvat elämään.
Tarve sinulle on silti esittää tämä puolustava lausunto teollesi. Sen voit painaa alas, mutta murha nostaa aina päätään.
En mä mitään puolustele, vaikka niin toivotkin, vaan ihan vaan totean asian.
Vierailija kirjoitti:
Abortteja? Siis useampia? Kyllä sellainen kertoisi yleisen elämänhallinnan rajoitteista, joten toki vaikuttaisi suhteen jatkoon.
Abortteja puolustavat pääsääntöisesti vain ne joilla elämänhallinta ei ole kunnossa.
Mä oon nainen, mutta noin yleisesti ottaen kysyn kyllä ennen kuin suhteeseen rupean vaikka mitä mieltä on abortista, koska haluan että ihmisillä on samat periaatteet kuin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole murha
Ja jos mielet vois saada lapsia niin täällä ei muuta tehtäis ku abortteja...
Haluaisin tietää. Nykyinen vaimoni halusi myös tietää onko raskauksia alkanut edellisissä suhteissa. Me saatiin lapset lapsettomuushoitojen kautta, niin onhan tuo ihan olennainen tieto onko jonkumpi hedelmällinen vai ei, vai molemmat.
no, miehenä ajatellen, en olisi ikinä edes halunnut tutustua naiseen jlla on lapsi... joten ei kiinnosta onko abottei tehty vai ei.Vain se nainen merkitsee
Miksi useampi abortti kertoo täällä joidenkin miekestä elämänhallintaongelmasta? Kyllä huonolla onnella voi luotettavat ehkäisyvälineet pettää saman ihmisen kohdalla useammankin kerran. Toinen asia sitten, jos niitä ei ole edes käytetty. Onko myös elämänhallintaongelma, jos useammassa raskaudessa päätyy aborttiin sikiövamman vuoksi?
Haluaisin tietää.
Itse olen 2 kertaa ollut mukana geneettisessä keskeytyksessä. Haluaisin kyllä tietää syyt aborttiin ja uuden naisen kanssa tietää onko periytyvää sairautta hänelläkin.
Kyllähän se olisi hyvä tietää. Ei nyt välttämätöntä, mutta on yleensä helpompi ymmärtää toista, jos tietää mitä kaikkea hänen elämässään on tapahtunut. Saisi kyllä itse päättää kertooko vai ei. En utele asioita väkisin.