10 vuoden sisällä vanhustenhuolto tulee olemaan katastrofaalisessa tilassa
Suurten ikäluokkien hoivaan ei ole maksajia eikä tekijöitä. Vastuu hoivasta tulee olemaan yhä enemmän sukulaisten harteilla.
Kommentit (233)
Tammikuussa hoitajamitoitus laskee
Mitä väliä? Persrassit kuvittelevat olevansa kuolemattomia. Ylläripylläri, ette ole.
Enkä mä ala yhdenkään pllua vonkaavan rasistin omaishoitajaksi.
Jos miehen haluan, tarkistan ensimmäiseksi ettei se ole rasistipersu tai juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako niitä piiskata jos ne ei tottele? Niin kuin ne piiskasivat meitä?
Saako niitä uhata että mä laitan sut laitokseen jos et tottele.
Kunnat ovat ulkoistaneet omat vanhainkotinsa kansainvälisille yrityksille. Sinne ei noin vain pääse silloin kuin itse tai omaiset haluavat. Suoraan ostettuna "hoito" maksaa n. 5000 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on niin pienet menot etten maksa tolle suolen loisvaltiolle paljoa veroa että multa ei voi huijata oikein mitään. heh
Sinäkin vanhenet, yksin.
Sitten pitää tehdä rikos niin pääsee vankilaan.Nythän ilmeisesti myymälävarkauksistakin voi saada kasautuessa vankilatuomion. Kun on nälkä, hakee ruokaa kaupasta ja kun on tarve hoidolla, menee vankilaan. Eikö näin ole jo Jaappanissakin?
Eutanasia lailliseksi. Suomessa on paljon huonokuntoisia ja terminaalipotilaita, joita pidetään väkisin vastoin heidän omaa tahtoaan kärsimässä. Tuskallinen tilanne kaikille, he kärsivät, omaiset stressaavat, yhteiskunnalle isot kulut.
Vierailija kirjoitti:
80% kansasta kannattaa eutanasiaa, mutta miksi poliitikot ei suostu siihen? Kuka siellä haparoi vastaan? Päivikö?
Ja sitten väitetään että se eutanasia olisi vaan hirveästi kärsiville kuolemansairaille... Tiesittekös, että Japanissa oli aikaisemmin traditiona, että kun vanhus alkoi olla niin huonokuntoinen, ettei pystynyt enää olemaan hyödyksi, niin hänet kannettiin metsäiselle vuorenrinteelle ja jätettiin sinne kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia lailliseksi. Suomessa on paljon huonokuntoisia ja terminaalipotilaita, joita pidetään väkisin vastoin heidän omaa tahtoaan kärsimässä. Tuskallinen tilanne kaikille, he kärsivät, omaiset stressaavat, yhteiskunnalle isot kulut.
Omassa lähisuvussa ei kyllä ole ollut tällaista ilmiötä viimeisen 10 vuoden aikana. Hoitopäätöksiin on vaikuttanut potilaan vointi ja ikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko valmis ottamaa omat tai appivanhemmat kotiisi?
En ole aloittaja, mutta mietin, mihin kerrostalokolmiossamme sijoittaisin omien vanhempien uudet puolisot?
Hmmm.
On ennenkin asuttu ahtaasti.
Omat vanhempani ovat kuolleet ja appivanhemmistakin toinen. Jäljellä oleva on lähes 100-vuotias. Itse yritän olla 10 vuoden kuluttua hyvässä kunnossa tai lähden ns. saappaat jalassa. Nyky terveydenhoidolla veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmeköhän me ole kuolleet jo 10 vuoden päästä. Olen silloin 89. Nuorimnat ikäluokat 84. Kyllä siellä 50 - lukulaiset on hoidossa silloin.
Miten niin? Teistä on tosi iso elossa vielä kasi-ysikymppisinä. Ja tuolloin yhä harvempi pärjää ilman apua. Eihän hoivakodeissa juurikaan alle 80-vuotiaita ole!
Niistähän karkailee alle 70- vuotiaitakin.
Montako 89 - vuotiasta tunnet?
Tunnen monta 97 - 100-vuotiasta, jotka asuvat itsenäisesti omissa kodeissaan.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos omat vanhempani on hoidettu ja haudassa. Oli rankkaa viimeiset vuodet. 😥 Muut saavat käydä nyt saman läpi, minkä mä kävin. En saanut keneltäkään ymmärrystä saati tukea. Nyt ne ikäiseni nelikymppiset, joiden vanhemmat ovat 70-vuotiaita, ovat pulassa omien vanhempien hoidon kanssa.
Ei 70-vuotiaissa ole mitään hoidettavaa. Myö 7-kymppiset hoidetaan nyt n. 100-vuotiaita vanhempiamme, jotka eivät ole hoivakodeissa.
Onneksi on niin pienet menot etten maksa tolle suolen loisvaltiolle paljoa veroa että multa ei voi huijata oikein mitään. heh