Mies erosi kertomatta syytä
Olen jotenkin rikki tästä. Ei suostu kertomaan syytä, sanoi vaan että on ohi ja lähti vaan kylmästi. Mikä ihme tuota vaivaa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nykyään enää mitään syytä tarvi. Mikä sua vaivaa?
Spekulointia: Asut avoliitossa, rakastuneena, kaikki on mielestäsi ok, mutta kämppä tyhjänä ja kumppanin kamat poissa, kun tulet työmatkalta. Etkö ala soitella perään ja kysellä mitä tapahtui?
Tyydyt pieneen lappuseen keittiön pöydällä; Moi, sori mut haluun erota, kaikkee hyvää sulle! Jatkat siitä elämääsi vaan niin kuin ei olisi mitään ongelmaa. Aha, se meni, mitäs se mulle oikeastaan kuuluukaan?
Se meni, mutta minä jäin. Ja minä olen se jolla on merkitys. En ole koskaan elänyt missään pilvilinnoissa täydellisessä suhteessa. Kun tuntee itsensä vikoineen ja puutteineen päivineen tunnistaa myös ne oman suhteensa kompastuskivet.
Sellaista sitten. Taidan olla aika outo, kun ajattelen aina myös omaa miestäni. Jos hän vaikka sairastuisi vakavasti, olisin kuin kallio vierellä, viimeiseen asti. Meille on rehellisyys ollut aina tärkeää. ja se toisen huomioon ottaminen. Vuosia yhdessä, yhä paranee. Ja en ole mikään marttyyri, sydän nyt vaan sanoo näin.
Mies on jo ollut omalta osaltaan tukena, sairauteni ajan.
Minun ex erosi kertomatta että erosi. Blokkasi vaan kaikkialle eikä vastannut edes ovikelloon.
Kuinka olit jo pihdannut? Jäkätit vaan ja nyt ihmettelet että miksi.
Olitko liian vaativa. Nalkutitko ja väheksyit. Jos on ihan erilainen rahankäyttö, alkoholinkäyttö ja siisteystasot niin ne erottaa.
Jos puolisolla on paha olla kotonaan niin kyllä se lähtee. Jokaisella pitäisi olla omaakin rauhaa kotona ilman koko ajan suorittamista. Kotihan on se ainoa paikka missä pitäisi saada rentoutua olla välillä mitään suorittamatta aivojenkin leväten.
Puoliso ei saisi olla joku ainoa ystävä jonka kanssa pitäisi puhua ja vatvoa koko ajan jotain henkeviä asioita vaatien keskusteluja. Minä en mitään moottoriturpaa kotona katselisi päivääkään jos ei saa hiljaisuudessa olla ollenkaan ja olen nainen. Työpäivän jälkeen pitää saada olla kotonaan illan ihan rauhassa ladaten akkujaan seuraavaan päivään.
Jääkaapissa ja pakastimessa on lämmitettävää ruokaa jotenka en kokkaile joka päivä ruokaakaan. Puolisoni ei ole koskaan valittanut ettei ole ruokaa. En vaadi ikinä miestäni työpäivän jälkeen tekemään yhtään mitään ja kotona hän on viihtynyt jos 35 vuotta. Ei ole ikinä ajatellutkaan lähtöä tai minusta luopumista.
Mistä sen voi tietää mitä mies on omassa päässään ajatellut? Vaikka mies on siinä ollut ja jäänyt voi silti olla omia ajatuksia. En sano, että välttämättä eroa tosissaan miettisi, mutta "ikinä" on aika vahva ilmaisu. Usein myös mukavuus ratkaisee. Ei viitsi lähteä kun kotona on helppo elämä.
Tämä siis 45/45 kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Noin se näköjään nykyään tapahtuu, tai tekstarilla, ilman mitään selityksiä. Mitäs sitä toisen tunteita huomioon ottamaan, ei itsekäs muita ajattele.
Toivottavasti oli vaan seurustelusuhde, omat tulot, eikä lapsia ja velkaa, tai jotain selvitettäviä sotkuja. Voi olla, että ovikellosi vielä soi, joku kaunis päivä...
Mut tyttöystävä jonka kanssa oltiin srurusteltu 7 kuukautta jätti kylmästi ghostaamalla ja estämällä joka paikassa. Kun huomasin hänen vaihtaneen parisuhdestatuksensa sinkuksi Facessa, yritin soittaa hälle, mutta mut oli estetty. Ei mitään selityksiä, ei mitään. Viikkoa myöhemmin hällä oli uusi poikaystävä. Myöhemmin halusi mut takaisin, mutta en todellakaan suostunut. Jos ei pysty/kykene toiselle suoraan kertomaan mistä kenkä hiertää/eron syytä ja jättää kuin nallin kalliolle, niin miten kuvittelee että se jätetty osapuoli pystyisi enään luottamaan saatikka haluaisi ottaa takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse haluaisi tietää, jos täysin puskista tulee, ja kumppani lähtee? Jos ei esim. ulkonäkö tai seksit miellytä, voi tehdä itselleen jotain, tai yleensä olla siirtämättä "vikojaan" seuraavaan suhteeseen.
Syitä voi olla niin monia, että kyllähän siinä sekoaa, kun niitä alkaa arpomaan. Totta hemmetissä kumppani ansaitsee jonkinlaisen selityksen. Se voi olla hyvin lyhyt, ei tarvitse alkaa päiväkausia analysoimaan.
LOL!
Olen mies enkä ansaitse mitään selityksiä tai mahdollisuuksia korjata mitään. Seuraava suhde? No en helkkarissa sellaista ansaitse... ikinä!
Eron syyt aina kyseenalaisia. Usein ilmoitetaan rakastuminen toiseen. Ei kerrota, miksi edellinen rakkaus kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se näköjään nykyään tapahtuu, tai tekstarilla, ilman mitään selityksiä. Mitäs sitä toisen tunteita huomioon ottamaan, ei itsekäs muita ajattele.
Toivottavasti oli vaan seurustelusuhde, omat tulot, eikä lapsia ja velkaa, tai jotain selvitettäviä sotkuja. Voi olla, että ovikellosi vielä soi, joku kaunis päivä...
Mut tyttöystävä jonka kanssa oltiin srurusteltu 7 kuukautta jätti kylmästi ghostaamalla ja estämällä joka paikassa. Kun huomasin hänen vaihtaneen parisuhdestatuksensa sinkuksi Facessa, yritin soittaa hälle, mutta mut oli estetty. Ei mitään selityksiä, ei mitään. Viikkoa myöhemmin hällä oli uusi poikaystävä. Myöhemmin halusi mut takaisin, mutta en todellakaan suostunut. Jos ei pysty/kykene toiselle suoraan kertomaan mistä kenkä hiertää/eron syytä ja jättää kuin nallin kalliolle, niin miten kuvittelee että se jätetty osapuoli pystyis
Kamalaa! Ihminen on valitettavan usein sellainen että pitää ottaa "easy way out" eli helppo tie ulos kaikesta ja ghostaaminen ja blokkaaminen on vaan niin helppoa sen sijaan että kohtaisi asiat kuin kunnon ihminen ja kertoisi että haluaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Olitko liian vaativa. Nalkutitko ja väheksyit. Jos on ihan erilainen rahankäyttö, alkoholinkäyttö ja siisteystasot niin ne erottaa.
Jos puolisolla on paha olla kotonaan niin kyllä se lähtee. Jokaisella pitäisi olla omaakin rauhaa kotona ilman koko ajan suorittamista. Kotihan on se ainoa paikka missä pitäisi saada rentoutua olla välillä mitään suorittamatta aivojenkin leväten.
Puoliso ei saisi olla joku ainoa ystävä jonka kanssa pitäisi puhua ja vatvoa koko ajan jotain henkeviä asioita vaatien keskusteluja. Minä en mitään moottoriturpaa kotona katselisi päivääkään jos ei saa hiljaisuudessa olla ollenkaan ja olen nainen. Työpäivän jälkeen pitää saada olla kotonaan illan ihan rauhassa ladaten akkujaan seuraavaan päivään.
Jääkaapissa ja pakastimessa on lämmitettävää ruokaa jotenka en kokkaile joka päivä ruokaakaan. Puolisoni ei ole koskaan valittanut ettei ole ruokaa. En vaadi ikinä miestäni työpäivän jälkee
Jopas olikin hyökkäävä sepustus! Mitään et tiedustellut miehestä tai asioiden taustoista, mutta ap:n kimppuun, kuin yleinen syyttäjä. Varsinainen solidaarisuuden sisko.
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spekulointia: Asut avoliitossa, rakastuneena, kaikki on mielestäsi ok, mutta kämppä tyhjänä ja kumppanin kamat poissa, kun tulet työmatkalta. Etkö ala soitella perään ja kysellä mitä tapahtui?
Tyydyt pieneen lappuseen keittiön pöydällä; Moi, sori mut haluun erota, kaikkee hyvää sulle! Jatkat siitä elämääsi vaan niin kuin ei olisi mitään ongelmaa. Aha, se meni, mitäs se mulle oikeastaan kuuluukaan?
Kyllä minä tiedän miksi eka mieheni lähti sanaakaan sanomatta. Se oli meidän ainoa tapa oikeasti erota. Sitä eroa oli yritetty niin monta kertaa ennenkin, mutta aina minä onnistuin saamaan miehen jäämään.
No syyhän siis oli selvillä ja osasit odottaa eron tapahtuvan ennen pitkää. Ap taas ihmettelee miksi mies halusi yhtäkkiä ja ilman mitään selitystä erota. Tästä voisi käsittää, että luuli kaiken olevan kunnossa. Tuskin minkään äänettömän ja haluttoman puupökkelön kanssa on onnellisena elänyt. Jotain tapahtui. Jotain muuttui.
Ehkä et vain ollut oikea. Turha sitä on alkaa tarkemmin erittelemään. Vai haluatko kuulla, että haiset pahalta, sinulla nariseva ääni tai jotain muuta loukkaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen voi tietää mitä mies on omassa päässään ajatellut? Vaikka mies on siinä ollut ja jäänyt voi silti olla omia ajatuksia. En sano, että välttämättä eroa tosissaan miettisi, mutta "ikinä" on aika vahva ilmaisu. Usein myös mukavuus ratkaisee. Ei viitsi lähteä kun kotona on helppo elämä.
Tämä siis 45/45 kommenttiin.
Samaa mietin. Melkoisen selvät sävelet tuolla tyypillä. Oliskin mielenkiintoista kuulla hänen kumppaninsa mietteitä :D
Ei ihme, ettei Suomessa synny lapsia, huolehdita vanhuksista ja ollaan tässä tilanteessa. Sinkkutaloudet lisääntyy. On kyllä itsekkäitä vastauksia. Pidätte monikin toista ihmistä hyödykkeenä kuin eilistä leipäpalaa. Häpeäisitte, mutta ettehän te siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut tyttöystävä jonka kanssa oltiin srurusteltu 7 kuukautta jätti kylmästi ghostaamalla ja estämällä joka paikassa. Kun huomasin hänen vaihtaneen parisuhdestatuksensa sinkuksi Facessa, yritin soittaa hälle, mutta mut oli estetty. Ei mitään selityksiä, ei mitään. Viikkoa myöhemmin hällä oli uusi poikaystävä. Myöhemmin halusi mut takaisin, mutta en todellakaan suostunut. Jos ei pysty/kykene toiselle suoraan kertomaan mistä kenkä hiertää/eron syytä ja jättää kuin nallin kalliolle, niin miten kuvittelee että se jätetty osapuoli pystyis
Paskatempun teki sinulle. Ehkä kuitenkin sait jonkinlaista "hyvitystä", kun halusi sinut takaisin? No joo, oli kurja tyyppi ja elämä jatkuu, vaikka kyllähän tuollainen aikansa jäytää. Toivottavasti löydät onnesi ja luotettavan ihmisen yhteiselle matkalle :)
Eiköhän sillä ole joku toinen. Tuskin se muuten olis kertomatta, jos ei olis jotain pahaa tehnyt. Saattaa muuten olla homo/bi mies sulla siinä, jos se ei yhtään avaudu. Käypä testeissä, ettei oo mikään tarttunut.
Voin kuvitella että tuo on rankkaa. Ap on saanut kummallisen ilkeitä vastauksia.
Oma aviopuolisoni harrastaa sellaista, että lähtee yhtäkkiä kotoa pois jonnekin reissuun ilman ennakkoilmoitusta ja on pois esimerkiksi puolet viikosta, tai vaikka koko pääsiäisen. Lähtee vaan parinkymmenen minuutin varoitusajalla ja mykänoloisena, eikä ole yhteydessä sillä välin. Se koko poissaolojakso ja siten juurikin viikonloput ja loma-ajat menevät mimulla ahdistuksen merkeissä, kun en tiedä, että nytkö se ero tuli vai ei.
Toinen nainen, mies ei koskaan muuta yksikseen omasta halustaan
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella että tuo on rankkaa. Ap on saanut kummallisen ilkeitä vastauksia.
Oma aviopuolisoni harrastaa sellaista, että lähtee yhtäkkiä kotoa pois jonnekin reissuun ilman ennakkoilmoitusta ja on pois esimerkiksi puolet viikosta, tai vaikka koko pääsiäisen. Lähtee vaan parinkymmenen minuutin varoitusajalla ja mykänoloisena, eikä ole yhteydessä sillä välin. Se koko poissaolojakso ja siten juurikin viikonloput ja loma-ajat menevät mimulla ahdistuksen merkeissä, kun en tiedä, että nytkö se ero tuli vai ei.
Ja sinä siedät tuollaista? Miksi?
Kyllä minä tiedän miksi eka mieheni lähti sanaakaan sanomatta. Se oli meidän ainoa tapa oikeasti erota. Sitä eroa oli yritetty niin monta kertaa ennenkin, mutta aina minä onnistuin saamaan miehen jäämään.