Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vuokranantajia ei PAKOTETA alentamaan vuokria yhtä paljon kuin yleisen asumistuen tasoa laskettiin?

Vierailija
28.03.2024 |

Minusta tämä on outoa. Vuokralaiset ajetaan nurkkaan, jopa häädetään asunnostaan. Vuokranantajan olisi tultava vastaan ja leikattava vuokria tukien alennuksen verran. Miksi he eivät tee tätä reilua tekoa?

Kommentit (296)

Vierailija
281/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokralla asuva saa työpaikan tai palkankorotuksen tai muuten enemmän rahaa niin alkaako hän sitten vastaavasti maksamaan enemmän vuokraa samasta asunnosta?

Vierailija
282/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa vuokra-asunnostani tuottoa, niin sitten käytän sitä mieluummin vaikka omana harrastustilana. Ei ole mitään järkeä ottaa samalla kertaa persnettoa ja käyttöoikeus jollekin toiselle. Otan siinä tapauksessa persnettoa enemmän, mutta käytän sitä sitten myös itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

L 😁 O 😂 L

Vierailija
284/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylennsä ihmiset eivät laita likoon omaa rahaansa sataa tonnia ja enemmän ja ota hillittömiä taloudellisia riskejä toimiakseen hyväntekeväisyyslaitoksina. Rautalangasta väännettynä: en ole hyväntekeväisyyslaitos, vaikka vuokraan asuntoa. Haluan siitä tuottoa.

Eli olet ahne paska. Sekoomuslainen?

Whatever, mutta pörssistä saan 7 % keskimääräisen tuoton tekemättä käytännössä mitään muuta kuin ottamalla riskin ja lukitsemalla rahat. Asuntohommissa on enemmän työtä ja yleensä huonompi tuottosuhde. En ryhdy mitään ilmaiseksi antamaa. Yhtä hyvin voidaan kysyä, miksi sinä et ota lainaa ja anna niitä lainarahoja jollekin tuntemattolle tyypille. Maksaisit kuitenkin itse pankille takaisin, mutta antaisit rahat jollekin. Niin, miksi et tee niin, sama juttu. Sekoomuslainen? 

Vierailija
285/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylennsä ihmiset eivät laita likoon omaa rahaansa sataa tonnia ja enemmän ja ota hillittömiä taloudellisia riskejä toimiakseen hyväntekeväisyyslaitoksina. Rautalangasta väännettynä: en ole hyväntekeväisyyslaitos, vaikka vuokraan asuntoa. Haluan siitä tuottoa.

Whatever, mutta pörssistä saan 7 % keskimääräisen tuoton tekemättä käytännössä mitään muuta kuin ottamalla riskin ja lukitsemalla rahat. Asuntohommissa on enemmän työtä ja yleensä huonompi tuottosuhde. En ryhdy mitään ilmaiseksi antamaa. Yhtä hyvin voidaan kysyä, miksi sinä et ota lainaa ja anna niitä lainarahoja jollekin tuntemattolle tyypille. Maksaisit kuitenkin itse pankille takaisin, mutta antaisit rahat jollekin. Niin, miksi et tee niin, sama juttu. Sekoomuslainen? 

Saat sitä ja saat tätä… ai helvetti että olet iso!

Vierailija
286/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni vuokralla asuva haluaa nostaa tililtään satasen ja repiä sen? Tappiolla vuokraaminen on juuri sama asia.

Vierailija
287/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sitä ja saat tätä… ai helvetti että olet iso!

Olen kylläkin kokoa 36 (nainen), että en nyt niin kauhean iso. ;)

Vierailija
288/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvarihallinto vallassa. Piste. 

Vierailija
289/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko asumistuki  pitää lakkauttaa. ihan hullua että asumista tuetaan, asukootc ihmiset mihin tulot riittää.

290/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri orban lupasi että vuokrat laskee kun asumistukea leikataan.

Vierailija
291/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, 7% mutta täyttä vuoristorataa. Ja silloin kun tarvitsisit ne rahat johonkin muuhun, on osakkeesi aina reilusti tappiolla. 

Vierailija
292/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, 7% mutta täyttä vuoristorataa. Ja silloin kun tarvitsisit ne rahat johonkin muuhun, on osakkeesi aina reilusti tappiolla. 

Höpöhöpö. Olen indeksisijoittaja, pitkä kokemus. Tiedän, mitä teen.

Vierailija
293/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vuokralaisen pitää itse neuvotella oma vuokransa alemmaksi. Nyt teillä on tuhannen taalan tilaisuus, kun tilanne on tämä. Jos esim. 95% vuokralaisista neuvottelisi, niin useimpien vuokranantajien olisi pakko laskea. Toki sitten täytyy myös olla valmis lähtemään, jos ette pääse sopuun vuokrasta ja entiseen ei ole paluuta. Tämä pieni riski on, jos vuokranantaja on jostain syystä odottanut tilannetta, että pääsee vuokralaisistaan. Mutta nyt on niin huono taloudellinen tilanne koko maassa + tukien leikkaamiset, että vuokralaiset ovat hyvässä neuvotteluasemassa.

(Ja olen ollut monenlaisessa paikkaa vuokralaisena, omistanut omistusasuntoja ja myös vuokrannut omaa kämppääni eri ihmisille.)

Vierailija
294/296 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä vuokralainen, ollut jo viisi vuotta. Kun asumistukeen tuli muutos, alensin vuokraa 75 euroa kuukaudessa. Arvostan hyvää vuokralaista enemmän kuin voiton maksimointia.  Jään edelleen reilusti plussalle, koska asunto on velaton ja vastike pieni. 

Vierailija
295/296 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi maksaa osa sun vuokrasta? Jos et pysty maksamaan joku toinen pystyy.

Vasta kun kaikki maksukykyiset loppuu Suomesta joutuu miettimään vuokran suuruutta. 

Eihän se noin mene, lapsparka. 

Eikös meillä ole nyt tolkuton ylitarjonta vuokra-asunnoista? Mistä ylitarjonta johtuu? Ylisuurista vuokrista.

Vuokraloordit köyhtyvät kovaa vauhtia ja joutuvat pian itse hakemaan asumistukea. Kukaan ei osta niitä asuntoja, jos ne yrittävät niitä kaupata, koska myyntikin sakkaa rajusti. 

Paitsi Rovaniemellä. Muuttakaa Helsingistä Rovaniemelle, se kannattaa nyt. 😆

Vierailija
296/296 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5423 kirjoitti:

Petteri orban lupasi että vuokrat laskee kun asumistukea leikataan.

Siitä voi käydä Petteriä kovistelemassa, kun se vaalikiertueen aikana eri puolella Suomea pyörii. Sen nenän eteen vaan ja polkemaan jalkaa ja huutamaan täyttä kurkkua. Voi vaikka vähän nyrkkiäkin näyttää, mutta ei saa sentään tömäyttää Petskua, vaikka miten mieli tekisi. Sen hyypiön takia ei kannata itseään putkaan järjestää, ei se ole sen arvoinen jätkä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän