Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (729)
Kela keksii kaikkia valheita, jopa kysely puolisosta, olen ollut koko ikäni ilman asumista puolison kanssa ja ilman puolisoa. Nyt vaatii puolison tiliotetta ja tulo tietoja. Millä tuota voi todistaa, vuokrasopimus on omissa nimissä ja pieni yksiö.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisitko ap näihin kysymyksiin? Miksi 200€ ei riitä vuokran jälkeen ja mihin laskuihin se raha menee? Koitetaan täällä kaikki auttaa sua, mutta ympäripyöreä valitus ilman lisätietoja ei auta.
Ja miten vuokra voi olla 1200e??
Vierailija kirjoitti:
Asumistukileikkaus tulee vasta seuraavassa vuositarkistuksessa.
En ole ap mutta tuo ei pidä paikkaansa, minulle tehty tarkastus joulukuussa ja nyt huhtikuussa heti uusi. Jotta saavat vähentää tukea. Kohtelu mielivaltaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla ei tosiaan ole täällä Suomessa sukulaisia eikä ystäviä eikä muuttoapuakaan eikä töitä jne. Niin miksi et ap suunnittele muuttoa vaikka Espanjaan? Siellä asumiskulut ja ruoka paljon halvempaa ja sääkin mainio. Ehkä voisit siellä vahtia naapureiden lapsia ja koiria tai auttaa vaikka raksalla.
Toinen kysymys: itsellä nettotulot 3000€/kk, ja vuokran jälkeen mulla muut kulut satunnainen sähkö ja vakuutus. Puhelin 20€, kauppaan menee 80€ ja muita kuluja mulla ei ole. En tartte turhia suoratoistopalveluita tai uusia vaatteita. Kirjastosta löytyy vaikka ja mitä kivaa ilmaiseksi. Eli saisin sun tilassa säästettyä 100€ joka kuukausi pahan päivän varalle eli vaikka lääkkeisiin. 1200€/vuodessa riittäis jopa laittamaan Nordnetin rahastoihin se 15/kk.
Tilanne tietenkin eri jos ap:lla on lapsia ja eläimiä.
Millä rahalla muutan Espanjaan? Enkä osaa E
Kuole pois ap, ethän sä mihinkään muuhun kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Nauroin ääneen tälle. Olen muuttanut aikuisiällä jotain 20 kertaa. En omista ajokorttia, kertaakaan en ole tarvinnut rekkaa ja kolmea kantajaa(!) muuton tekemiseen. Mikä sua vaivaa? Ootko sama tyyppi jonka mielestä jauhelihakeiton ainekset maksavat 50€ ja siitä syö kaksi kertaa? Tuli vaan mieleen tosta... kaikki lauseet loppuu näin... yksi piste ei vaan riitä...
Se joka mainosti smarket myyjän työtä Lapissa, niin sinne ei oteta jos on luottotiedot merkintä ei pääse kassalle. Ja kuka maksaa muuton Lappiin? Muuttokuljetus pelkästään yhdessä kaupungissa olisi ollut kysyessä 300 - 500e kun kysyin. Ja se oli vielä opiskelija muutto eli piti olla halvin. Mistä joku työtön taikoo ne rahat. Kelan muutto tuki jos onnistuu sen jotenkin saamaan se on 100-150e just ja just. Ja yleensä käsittelevät niin kauan että ei voi muuttaa ja asunto ehtii mennä. Lykkäävät hakemuksia jopa kuukauden. Kuka voi odottaa niin kauan tietoa saako minituen muuttoa varten. Sitten voi tulla vielä kysely puolison tuloista tai vaikka kuolleen sukulaisen tuloista, tai samoja tiliotetta tuotava uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä jankkaaja. Hankit sen työpaikan jostain pienemmästä kunnasta niin saat muuttoavustusta. Enkä enää jaksa kuunnella sun selityksiä miksi se ei käy. Jos ei käy niin lopetat tuon jatkuvan kitinän ettei rahat riitä.
Tämä jankkaaja taas tosiaan. Jossain vaiheessa alkaa selittelyn selittelyt ja antaa tietoisesti kuvaa työttömästä työnvieroksujasta eli hakee niitä työttömien vihaajia ketjuun haukkumaan.
Eli ei ole työtön eikä edes mikään köyhä vaan trolli joka yrittää saada työttömien haukkujat aktivoitumaan. Onneton on elämäsi.
Muutto toiselle paikkakunnalle... Myyntiin kaikki kamat ja uusi alku.
Kela ei maksa muuttokuljetusta Lappiin, vaikka saisi työn. Ja Helsingissä muuttokuljetus yhdessä kaupungissa olisi ollut 500e, en ottanut. Sellaisia ei korvata ja tuki ei riitä. Jopa yhden huonekalun osto tulee halvemmaksi uutena kuin muuttokuljetukset. Autolliset ja rikkaat ei ymmärrä. Työttömille ei jaeta mitään muutto rahoja muuttoon, ei edes työtä varten. Kaikki tulee maksaa siitä samasta 590e jolla syö ja maksaa vuokraa ja laskuja, ei riitä muuhun. Sänkyä ei voi raahata ulkona jonkun mielestä kai pitäisi.
Sosiaalitoimisto ei myöskään maksa kuljetuksia, sieltä saa kupongin just ja just kierrätyskeskukseen. Ja itse olisi pitänyt hommata kuljetus ja ajaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaa tietää että mihin kaikkeen sen 200€:n pitäis riittää vuokran jälkeen? Mulla puhelinlasku 20€ ja julkisia käytin viimeksi yli vuosi sitten. Kävelen viikottaiset kauppareissut ja välillä saan jonkin kyydin kaverilta tai sukulaiselta jos olen kylään menossa tms. 100€:lla pärjää varmasti kaupassa kun ostaa edullisinta ja tekee itse. Työttömänä on toki aikaa kierrellä ruokajonoissakin. Ei mulla mitään vakuutuksia tai vastaavia ole tai muita maksuja. Mihin työttömällä menee rahaa kun en töissä käyvänäkään saa tuhlattua 200€/kk. Ja työttömälle se ei riitä? Jotain en nyt tajua. Ai no joo! Maksan kerran vuodessa 78€ työttömyyskassarahastoon. Mutta ap:lla ei tätäkään maksua taida olla.
200€ pitää riittää ruokaan ja laskuihun
Ap
Mihin se 1
Vuokra, sähkölasku, vesimaksu
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muutto toiselle paikkakunnalle... Myyntiin kaikki kamat ja uusi alku.
Yritin tuota, mutta se 500e tuki ei riittänyt muuttoon ja kuljetukseen. En ole ap. Kelasta ja sosiaalitoimistolta ei myönnetä muutto tukea eikä kuljetukseen mitään, ainakaan suomalaisille. Kukaan ei osta toisten vanhoja tavaroita, on yritetty lopetin pilaostajien takia oli liikaa harmia ja ostajia jotka ei ostaneet. Suuri vaiva ja voi tienata euron jos joku maksaa luvatusti. Merkittömät tavarat ei käy kaupaksi. Ostaisitko sinä jotain toisilta tuskin.
Jos tienaa nettikirpputorilta jotain kela laskee työksi ja tuloksi, vähentää ne tuesta tai vie jopa oikeuteen. Tiedän tapauksia. Myynneistä jää tieto tilille ja nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaisitko ap näihin kysymyksiin? Miksi 200€ ei riitä vuokran jälkeen ja mihin laskuihin se raha menee? Koitetaan täällä kaikki auttaa sua, mutta ympäripyöreä valitus ilman lisätietoja ei auta.
Vuokra on noin 900€/kk, sähkö 100€/kk, vesi 24€/kk
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei mitään järkeä! Juuri sinun ja sinunkaltaisten takia nämä leikkaukset on nyt vaan PAKKO tehdä.
Teen kahta työtä, minulla on 4 tutkintoa. Töitä teen normaalit tunnit kirjanpitäjänä ja kaupan kassana lisätyönä 20-30 h/vko. Töitä siis 60-70 tuntia vko, enkä ole nuori enää. Se miksi olen tässä tilanteessa johtuu erosta.... tehkää avioehto.
Ja todellakin pikkukaupunki, lisätöitä löytyy kun ei ole ronkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Myy tavarasi pois ja kävele ovesta ulos.
En myy mummon perintö huonekaluja ja kaappeja
AP
Et tietenkään. Mummon rupiset kaapit vuodelta 1924 on niin pirun tärkeät ja arvokkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Myy tavarasi pois ja kävele ovesta ulos.
En myy mummon perintö huonekaluja ja kaappeja
AP
Et tietenkään. Mummon rupiset kaapit vuodelta 1924 on niin pirun tärkeät ja arvokkaat.
Näinhän se menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla lähes sama, kela virkailija mielivaltaisesti hylkäsi tuen ja myös tuen sähköön. Muuttaisin halvempaan mutta ei sekään käy kelalle, he haluaa ettei tarvitsisi maksaa mitään. Hakemusta viivyttävät ja toivovat että halvempi asunto menisi muille. Uusin keksintö oli kysyä puolison tuloja, puolisoa ei ole, keksivät tahalteen. Yksiö asuntona sinkulle, jossa kelan oletuksen mukaan asuu satoja. Tämä on ihmeellistä syyttelyä. Varmaan moni aito huijari jää nappaamatta. Muutto halvempaan ei niin vaan onnistu, kun kela estää, viivyttää hakemuksia, lähettää aiheettomia kyselyitä ja syytöksiä. Hakemus kohta 2 viikkoa roikkunut vailla käsittelyä. Paperi myös viety eivät lue.
Minulla sellainen tilanne että kela jättää hakemukset useaksi viikoksi, olisi ollut muutto mutta ei onnistu rahattomana. Sitten tuli asumistuki tarkastus yks kaks. Ja kyselyt puolison tuloista ja tileistä, vaikka puolisoa ei ole. Siellä saa keksiä mitä tahansa ja estää tuet valheilla.