Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.03.2024 |

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.

Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto  muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.

Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Kommentit (729)

Vierailija
641/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin ap:n asemassa (irtisanouduin töistä kun halusin matkustella ja elää sossun tuilla - toki mulla oli omiakin säästöjä, mutta niitä ei tarttenut käyttää) niin suosittelen tekemään kuin mä. Nostat tuet ja kiertelet Aasiassa hostelleissa asuin ja ryypäten joka päivä muiden reissaajien kanssa ja jäi vielä rahaa säästöön! Elämän parasta aikaa oikeesti! Vaikka joka ilta söi ravintolassa sen kanan ja riisin ja päivällä osti tuoreen hedwlmäsmoothien kadulta jne. Et tartte mitään asuntotukiakaan. 500€ riittää vallan hyvin päivittäiseen majoitukseen, alkoholiin ja ruokaan. Bussit kans halpoja. Toki tää vaatii sen, että saat eka säästettyä/lainattua ne lentolippurahat. Myy turhat tavaras? Ite reissasin 3 vuotta mutta varmasti lyhyempiäkin aika riittää.

Vierailija
642/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap harkinnut huonekalujen myymistä ja muuttamista asuntoautoon? Kesäillä vois leiriytyä vielä teltan kanssa upeissa saaristoissa ja järvimaisemassa.

En halua missään autossa asua eikä minulla ole edes ajokorttia

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:lla ei tosiaan ole täällä Suomessa sukulaisia eikä ystäviä eikä muuttoapuakaan eikä töitä jne. Niin miksi et ap suunnittele muuttoa vaikka Espanjaan? Siellä asumiskulut ja ruoka paljon halvempaa ja sääkin mainio. Ehkä voisit siellä vahtia naapureiden lapsia ja koiria tai auttaa vaikka raksalla.

Toinen kysymys: itsellä nettotulot 3000€/kk, ja vuokran jälkeen mulla muut kulut satunnainen sähkö ja vakuutus. Puhelin 20€, kauppaan menee 80€ ja muita kuluja mulla ei ole. En tartte turhia suoratoistopalveluita tai uusia vaatteita. Kirjastosta löytyy vaikka ja mitä kivaa ilmaiseksi. Eli saisin sun tilassa säästettyä 100€ joka kuukausi pahan päivän varalle eli vaikka lääkkeisiin. 1200€/vuodessa riittäis jopa laittamaan Nordnetin rahastoihin se 15/kk.

Tilanne tietenkin eri jos ap:lla on lapsia ja eläimiä.

Millä rahalla muutan Espanjaan? Enkä osaa Espanjan kieltä

Ap

Vierailija
644/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä on tilanteesi? Päivitätkö vähän. Oletko saanut töitä ja kuinka paljon sinulla noin muuten menisi elämiseen, jos 200€ ei riitä? Mihin rahasi menee?

En ole saanut töitä, laskuihin, vuokraan, ruokaa ja muihin pakollisiin menee rahat

Ap

Vierailija
645/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap saisi helposti 500e muutamalla klikkauksella. Mutta ei vaan halua ilmoittautua työkkäriin ettei joudu töihin.

En saisi yhään enempää rahaa

Ap

Miksi et saisi työmarkkinatukea?

En ole työkkärissä työnhakijana

Ap

Edelleen jos ilmoittaudut työkkäriin niin saat yli 500e. Eikö kelpaa?

En pysty ilmoittautumaan koska minulla on työssäolovelvoite

Ap

No mikset sitten mene töihin?

Töihin en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Ap

Vierailija
646/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ei riitä nykyseen asuntoon -> muuta muualle

Rahat ei riitä asuntoon - > muuta kuusen alle

Rahat ei riitä ruokaan -> syö vähemmän

Rahat ei riitä terveydenhoitoon -> kuole pois

On aivan huikeaa miten purralaisissa bemaripersuissa yhdistyy mestarinpalvaajapersujen täydellinen sydämettömyys ja ihmisviha oman onnensa seppyydestä vakuuttuneiden libertaanien äärettömään itserakkauteen ja turvonneeseen egoon.

Olen hämmästynyt. Nykypersujen arvot ovat paljon lähempänä puhdasta satanismia kuin randilaisimpienkaan kokoomuslaisten koskaan.

Vierailija
647/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa jää käyttöön asumiskulujen jälkeen noin vähän, niin olisit oikeutettu toimeentulotukeen. Kuulostaa siltä, että maksat jotain velkoja, ja rahat menevät siihen. Jos on näin, niin voit tehdä sen, että annat velkojen mennä ulosottoon, jolloin käyttöön jää enemmän rahaa, ja pystyt elämään kohtuullisesti. Jää myös energiaa miettiä sitä, miten voisit päästä töihin tai kouluttautua lisää, jottet ole tuossa tilanteessa lopun ikääsi.

Vierailija
648/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa jää käyttöön asumiskulujen jälkeen noin vähän, niin olisit oikeutettu toimeentulotukeen. Kuulostaa siltä, että maksat jotain velkoja, ja rahat menevät siihen. Jos on näin, niin voit tehdä sen, että annat velkojen mennä ulosottoon, jolloin käyttöön jää enemmän rahaa, ja pystyt elämään kohtuullisesti. Jää myös energiaa miettiä sitä, miten voisit päästä töihin tai kouluttautua lisää, jottet ole tuossa tilanteessa lopun ikääsi.

Saan jo toimeentulotukea, en maksa mitään velkoja

Ap

Vierailija
649/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä on tilanteesi? Päivitätkö vähän. Oletko saanut töitä ja kuinka paljon sinulla noin muuten menisi elämiseen, jos 200€ ei riitä? Mihin rahasi menee?

En ole saanut töitä, laskuihin, vuokraan, ruokaa ja muihin pakollisiin menee rahat

Ap

Eli? Mitkä ne sun laskut on? Entä ruokakulut? Entä mitä muita pakollisia menoja sulla on? Itsellä onneks töitä, mutta mun kaikki menot siis 130€/kk. Kiinnostais tietää miksei sulle 200€ riitä. Erittele vähän sun menoja.

Vierailija
650/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tietää että mihin kaikkeen sen 200€:n pitäis riittää vuokran jälkeen? Mulla puhelinlasku 20€ ja julkisia käytin viimeksi yli vuosi sitten. Kävelen viikottaiset kauppareissut ja välillä saan jonkin kyydin kaverilta tai sukulaiselta jos olen kylään menossa tms. 100€:lla pärjää varmasti kaupassa kun ostaa edullisinta ja tekee itse. Työttömänä on toki aikaa kierrellä ruokajonoissakin. Ei mulla mitään vakuutuksia tai vastaavia ole tai muita maksuja. Mihin työttömällä menee rahaa kun en töissä käyvänäkään saa tuhlattua 200€/kk. Ja työttömälle se ei riitä? Jotain en nyt tajua. Ai no joo! Maksan kerran vuodessa 78€ työttömyyskassarahastoon. Mutta ap:lla ei tätäkään maksua taida olla.

Vierailija
651/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmaan toimeentulotukea sen verran enemmän kuin mitä asumistukeasi leikattiin. Jos käsitin oikein että kyse on kohdallasi asumistuen leikkauksesta.

Vierailija
652/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukileikkaus tulee vasta seuraavassa vuositarkistuksessa.

Vierailija
653/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa tietää että mihin kaikkeen sen 200€:n pitäis riittää vuokran jälkeen? Mulla puhelinlasku 20€ ja julkisia käytin viimeksi yli vuosi sitten. Kävelen viikottaiset kauppareissut ja välillä saan jonkin kyydin kaverilta tai sukulaiselta jos olen kylään menossa tms. 100€:lla pärjää varmasti kaupassa kun ostaa edullisinta ja tekee itse. Työttömänä on toki aikaa kierrellä ruokajonoissakin. Ei mulla mitään vakuutuksia tai vastaavia ole tai muita maksuja. Mihin työttömällä menee rahaa kun en töissä käyvänäkään saa tuhlattua 200€/kk. Ja työttömälle se ei riitä? Jotain en nyt tajua. Ai no joo! Maksan kerran vuodessa 78€ työttömyyskassarahastoon. Mutta ap:lla ei tätäkään maksua taida olla.

200€ pitää riittää ruokaan ja laskuihun

Ap

Vierailija
654/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200€ pitää riittää ruokaan ja laskuihun

Ap

Mihin se 1200e menee?

Vierailija
655/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieleni tässä välissä mainita (yli 40 vuotta töitä tehneenä) ja 62 vuotiaana ettei niihin kokopäivä vakituisiin töihin ihan tuosta vaan mennä!! 

Mielelläni niin menisin, mutta kukaan ei huoli.

Vierailija
656/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro mitä laskuja sinulla sitten on? Ja mitä ruokaa ostat? Et avaa nyt ollenkaan tilannetta. Sanot vaan että on laskuja ja ruokaan menee rahaan ja 200€ ei riitä kun aiemmin sait 550€. Etkö nyt voi syödä edullisemmin ja olla ottamatta niitä laskuja? Mitä pakollisia laskuja?

Vierailija
657/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä johonkin pääset töihin. 

Lapissa S-ryhmä kaipaa myyjiä. 

Palkkaa saa tonnista puoleentoista bruttona.

Sinne.

Vierailija
658/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla negatiivinen, mutta epäilen että kun ap kertoi ettei hakenut Kelan ehdottamia työpaikkoja tai vastaavaa, että menetti työmarkkinatuen, niin mitä sillä kaikella työttömän ajalla on sitten tehnyt että unohtaa tehdä tuollaisen yhden homman? Epäilen että ap:n rahat menee tupakkaan tai alkoholiin tai on joku peliongelma, ja siksi ei ole kyennyt hakemaan töitä ja nyt ärsyttää, kun dokaus/röökisumma pienenee. Toivottavasti olen väärässä. Mutta kyllähän 200€ pitäisi riittää ruokaan kuukaudessa per henkilö ja laskuihin, jotka kuulostaa tosi hämärältä jollei ap avaa tilannetta ja kerro mitä pakollisia laskuja hänellä on puhelimen datalaskun lisäksi. Rajaton puhelimen netti maksaa 20€ ja siitä voi yhdistää netin läppäriin, jolla voi hakea niitä töitä. Outoja pakollisia laskuja kun vielä kertonut ettei velkaa ole.

Vierailija
659/729 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapaongelmaiset ei valitettavasti pärjää itsekseen. Ihan sama saako vuokran jälkeen käteen 200 vai 550€. Ei osata hallinnoida elämää ja säästääkään ei saa jos tosiaan saa toimeentulotukea yrittäjiksi heistä ei ole koska luonne ei siihen taivu, vaikka taitoja olisi. Karu fakta. Tsemppiä kuitenkin ap:lle ja mun vinkki vaan, että koita silti säästää vaikka kirjekuoreeseen, niin sossu ei nillitä.

Vierailija
660/729 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisitko ap näihin kysymyksiin? Miksi 200€ ei riitä vuokran jälkeen ja mihin laskuihin se raha menee? Koitetaan täällä kaikki auttaa sua, mutta ympäripyöreä valitus ilman lisätietoja ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi