Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (729)
Vuokraovi.com, sieltä voi löytyä edullisempi asunto. Sinne vaan laitat hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä tekevälle löytyy. Jos osaaminen on matalaa tasoa, niin aika matalaa tasoa se palkkauskin sitten on. Mutta aina voi myös kouluttautua. Ihan oikein, että edes jotain rajoja laitetaan tuolle yhteiskunnan rahoille elelyyn.
Tämä olkoon hyvä ajatus johon voi tukeutua. Luoja on ehkä ajatellut minun olevan sopivampi työttömyyteen.
Hok Elanto palkkaa just 200 uutta työntekijää uudelle verkkokaupan keräilyvarastolle. Ootko jo hakenut?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap on ihanaa että siinä joudut kadulle.
Onko sulla kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Hok Elanto palkkaa just 200 uutta työntekijää uudelle verkkokaupan keräilyvarastolle. Ootko jo hakenut?
Missä tämä työmaa sijaitsee konkreettisesti?
Ei pidä paikkaansa. Jokainen voi laskea kelan laskureilla paljonko saa asumistukea ja peruspäivärahaa 1.4.2024 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Tee töitä. Niitä pitää tehdä enemmän, jos alkaa tuleen vilu ja nälkä. Jos vain passiivisena ulvoo, ettei niitä töitä ole, pitää mennä syvälle itseensä ja lopettaa laiskottelu ja alkaa töihin töiden saamiseksi.
Juu niin pitää, varoa myös puuttinia ja kannattaa Natoa koko sielullaan. Esim. sinun työpaikan voisi jakaa parin kolmen työttömän kanssa tasan, sitähän Petterikin tavoittelee että moni työllistyy. Nyt vaan pitää mennä kohti PAHAA VASEMMISTOA että kun kertakaikkiaan käypäisiä työpaikkoja on liian vähän niin eikös sitten nykyisiä työpaikkoja voisi jakaa niin enemmän työllisiä ja velkalaiva kääntyy?
Itsekkäiden oman edun tavoittelijoiden takia Suomen velkalaiva ei käänny kuten pitäisi. Siispä hyväpalkkaisia töitä joissa haaste on syödä joka päivä maukkaat pitkät lounaat ja neukkarissa hyvän shown tuottaminen ohjausryhmälle enemmän kaikille työttömille. Eiks je?
Minustakin on sukulaisten oikeus auttaa heikommassa asemassa olevia läheisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap on ihanaa että siinä joudut kadulle.
Onko sulla kaikki hyvin?
Kela viivyttää tahalleen päätöksiä, että henkilö joutuisi kadulle niin kuin teki ennen vanhaan sossu.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Jokainen voi laskea kelan laskureilla paljonko saa asumistukea ja peruspäivärahaa 1.4.2024 alkaen.
No jos nyt lasket nuo ja vähennät siitä vuokran niin tuo pari huntti jää. Laskutkin vielä tästä, kaikki eivät saa sitä toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ja samaa mieltä asiasta olen minäkin mutta eivät kaikki vain halua auttaa.
Monet ihmiset ovat eläneet vuosikausia ennen uudistusta vastaavilla tuloilla. Tulot jäävät rajalle, ja toimeentulotukea ei saa. Etenkin pieneläkeläiset, työttömät ja pätkätöitä tekevät osa-aikaiset ovat saaneet tottua tilanteeseen kauan sitten. Tämän uudistuksen myötä toimeentulotukiasiakkaat pääsevät kokemaan millaista on olla oikeasti pienituloinen. 200 e pakollisten laskujen jälkeen ei ole paljon. Se on kuitenkin saman verran tai jopa enemmän kuin monella muulla. Sillä parjää jos on pakko. Ja aika monella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Kai sinä nyt kantaa osaat itse? Jonkun tutun otat/palkkaat ajamaan muuttoautoa. Ja varmasti onnistuu sinkun muutto pakettiautolla. 20 km matkan voi ajaa pariin kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole sukulaisia. Joidenkin sukulaiset ovat voineet kuolla (esim. korona), jotkut ovat voineet olla orpolapsia, toiset ovat voineet syntyä väkivalta/alkoholisti/huumeperheeseen ja jotkut toiset köyhään perheeseen, joillakin on varakas, mutta sitäkin pihimpi ja vittumaisempi suku. Toiset on huostaanotettu jo lapsina.
Ja sitten sitä mietitään, että miten ihmiset tekisivät lisää lapsia. Ei, kaikki ihmiset eivät ole hyviä vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Pyydä kavereita, tuttuja ja sukulaisia! Niin kaikki muuttaa. Ja pakulla ajetaan tietenkin useampi reissu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kai sinä nyt kantaa osaat itse? Jonkun tutun otat/palkkaat ajamaan muuttoautoa. Ja varmasti onnistuu sinkun muutto pakettiautolla. 20 km matkan voi ajaa pariin kertaan.
Ei ole välttämättä tuttuja jos jo on joutunut jo kertaalleen (tai useampaan kertaan) muuttamaan pois juuriltaan ja kaikki tuttavat ovat jääneet kauas sinne edelliseen asuinpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraovi.com, sieltä voi löytyä edullisempi asunto. Sinne vaan laitat hakemuksia.
Ap on tehny tämän saman aloituksen jo sen sata kertaa. Sinun ehdotuksesi ei käy, koska hänellä on luottotiedot menneet. Joku saattaisi vuokrata työssäkäyvälle luottotiedottomalle mutta ei ikityöttömälle, jonka ainoa koulutus on ylioppilastutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Pyydä kavereita, tuttuja ja sukulaisia! Niin kaikki muuttaa. Ja pakulla ajetaan tietenkin useampi reissu!
Jos ne kaverit, tuttavat, sukulaiset ovat vaikkapa kuolleet, niin huonossa fyysisessä kunnossa tai vaikkapa jääneet kauas sinne edelliselle paikkakunnalle! Jos on vaikkapa ollut Supo tarkistaa taustat-töissä niin Supon mielestä kavereita, tuttavia, sukulaisia, kumppania ei saa olla, koska se on turvallisuusriski!
Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön.