Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (729)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hok Elanto palkkaa just 200 uutta työntekijää uudelle verkkokaupan keräilyvarastolle. Ootko jo hakenut?
Missä tämä työmaa sijaitsee konkreettisesti?
https://hok-elanto.fi/kerailykeskus/
Tässä sulle oikein suora linkki sivulle mistä voi jättää hakemuksen, kun ilmeisesti tiedonhakutaitosi ovat vähän rajalliset.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön.
En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella
AP
Yritin muuttaa halvempaan asuntoon mutta kela ei maksanut takuuta eikä muuttoautoa. Ei ole kuulemma riittävää syytä muuttaa kun sanoin syyksi halvempi asunto ja harrastukset lähempänä. Asun keskustasta 3.5 kilsaa ja olisin muuttanut kaupungin toiselle puolelle 7 km päähän koska harrastukset olis lähempänä ja olis pienemmät kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Kai sinä nyt kantaa osaat itse? Jonkun tutun otat/palkkaat ajamaan muuttoautoa. Ja varmasti onnistuu sinkun muutto pakettiautolla. 20 km matkan voi ajaa pariin kertaan.
Ei ole välttämättä tuttuja jos jo on joutunut jo kertaalleen (tai useampaan kertaan) muuttamaan pois juuriltaan ja kaikki tuttavat ovat jääneet kauas sinne edelliseen asuinpaikkaan.
No tää tyyppi ei oo ikinä muuttanut.
Monesko aloitus jo samasta aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Jokainen voi laskea kelan laskureilla paljonko saa asumistukea ja peruspäivärahaa 1.4.2024 alkaen.
Pitää koska minun vuokra ylittää rajan yli 250€/kk joten joudun maksamaan tuon jatkossa omasta perus osasta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Jokainen voi laskea kelan laskureilla paljonko saa asumistukea ja peruspäivärahaa 1.4.2024 alkaen.
En saa mitään peruspäivärahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön.
En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella
AP
Viimeksi kerroit että saat työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Mä olen aina muuttanut pakulla. Reissuja on pitänyt tehdä useampia tavaroiden siirtämiseksi. Näin ihmiset toimivat. Miksi sä et voisi tehdä samoin?
Jätä tekosyyt!
Jep, tää on se sama trolli ja samasta aiheesta jolle mikään ei käy mitä ehdottaa, koska haluaa vain trollata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Myy tavarasi pois ja kävele ovesta ulos.
Voi ne tavarat jättää sinnekin, lasku tulee mutta taitaa olla sama valittaja jolla on velka lista voutilla
Vierailija kirjoitti:
Tee töitä. Niitä pitää tehdä enemmän, jos alkaa tuleen vilu ja nälkä. Jos vain passiivisena ulvoo, ettei niitä töitä ole, pitää mennä syvälle itseensä ja lopettaa laiskottelu ja alkaa töihin töiden saamiseksi.
Miksi kirjoitat noin raakasti oudolle henkilölle jonka elämäntilannetta et tiedä.?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sanaa: Only Fans.
Monen työpaikkasavusta/jankuttajan mielestä OnlyFans ei ole oikeaa työtä eikä pidä kenenkään antaa tehdä OnlyFansissa töitä eikä ansaita ollenkaan rahaa, koska
- EIVÄTHÄN NE KUITENKAAN MAKSA VEROJA (viimeisi eilen oli tällä vauva-palstalla joukko jankuttajia sitä mieltä, että kukaan ei kuitenkaan maksa veroja)
- tuo ei ole oikeaa työtä
- ei saa kenenkään antaa mainostaa TiKTokissa omaa OnlyFanssia, koska TikTok on kiinalainen vakoolisovellus ja se pitää lopettaa
- myös kaikkialla muualla oman OnlyFans profiilin mainostaminen pitää lopettaa eli Insta, X jne pitää sulkea ja lopettaa KOSKA TUO EI OLE OIKEAA TYÖTÄ
- ja yhyy miksi naiset saa tienata rahaa, tämä on väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee töitä. Niitä pitää tehdä enemmän, jos alkaa tuleen vilu ja nälkä. Jos vain passiivisena ulvoo, ettei niitä töitä ole, pitää mennä syvälle itseensä ja lopettaa laiskottelu ja alkaa töihin töiden saamiseksi.
Miksi kirjoitat noin raakasti oudolle henkilölle jonka elämäntilannetta et tiedä.?
Kaikkihan se tietää. Joka viikko tää sama jankkaus. Mitään ei ole valmis itse tekemään vaan yhteiskunnan pitää vaan antaa lisää rahaa. Tää tyyppi on jo 38v eikä ole hankkinut edes ammattia. Aina sata selitystä miksi ei voi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Myy tavarasi pois ja kävele ovesta ulos.
Voi ne tavarat jättää sinnekin, lasku tulee mutta taitaa olla sama valittaja jolla on velka lista voutilla
Paljonko tulee maksamaan uuden sängyn, työpöydän, tuolin, vaatteiden hankkiminen? Myös sänky, pöytä, tuolit, vaatteet, lamput voivat olla työvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Miksi et ilmoittaudu työkkäriin? Vai pelottaako että joudut töihin.
Hae toimeentulotukea. Se kompensoi ainakin osittain leikatun asumistuen. Asumistuestahan sinä käytännössä nyt valitat.
Ja noita-akka vaan irvistelee sakset kädessään..
Muuta Ouluun. Vuokra 123€/kk.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/oulu/mantyla/luhtitalo/1605082?…
Asunto on myös kalustettu eli riittää kun saat muutettua berseesi.
En myy mummon perintö huonekaluja ja kaappeja
AP