Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.03.2024 |

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.

Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto  muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.

Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Kommentit (729)

Vierailija
401/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jatka keskustelua kunnes saan ap:lta rehellisen vastauksen miksi hän välttelee kaikkea tekemistä.

EN VÄLTÄ MITÄÄN, EI OLE MINUN VIKA JOS KOULUUN EI PÄÄSE, TÖIHIN EI PÄÄSE!

AP

Pääset heti kun soitat sinne ammattikouluun. Omistat puhelimen? Osaat puhua?

OLEN SOITTANUT JA HAKENUT 8 ERI AMMATTIKOULUUN 5 ERI LINJALLE ENKÄ OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ?

AP

Vain 8? Eli et ole yrittänyt tosissasi. Suomessa on kymmeniä amiksia ja kymmeniä eri linjoja. 

EN HAE MUUALLE TIETENKÄÄN VAIN HELSINKI ESPOO VANTAA AMMATTIKOULUHUN OLEN HAKENUT

AP

NO SE ON SINUN VALINTASI. TURHAAN SIITÄ MEILLE HUUDAT KUSIPÄÄ!

Vierailija
402/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 16v tyttö pääsi Helsingissä siivoushommiin soittamalla ja kysymällä paikkaa. Surullista, että aikuinen (?) ihminen ei pysty samaan kuin alaikäinen teini. 

NAISET PÄÄSEE PILLUA NÄYTTÄMÄLLÄ TÖIHIN SAMAN TIEN, MIESTEN ELÄMÄ ON VÄHÄN VAIKEMPAA

AP

Älä kerro enempää sinun voimafantasioistasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on sukulaisten oikeus auttaa heikommassa asemassa olevia läheisiään.

Olisi ja samaa mieltä asiasta olen minäkin mutta eivät kaikki vain halua auttaa.

En minäkään suoraan sanottuna halua auttaa sukumme erästä hunsvottia, joka ei ole koskaan tehnyt töitä. Nyt sitten vinkuu rahaa, mutta se olisi loputon suo. 

Eri asia jos kyseessä olisi sairas ihminen, mutta ihan terve ja työkykyinen, ei vaan ole viitsinyt ikinä tehdä mitään. Kärsiköön nyt sitten valintansa seurauksista. Ennemmin lahjoitan rahaa oikeasti kaikkensa tehneille hyville ihmisille, jotka ovat syyttömänä  joutuneet ahtaalle.

Vierailija
404/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat nyt vain halvempaan asuntoon ja lopetat ruikutuksen.

Otat mukaasi vain ne mitä pystyt itse kantamaan ja keräilet loput pikkuhiljaa.

ps. Sossusta saa harkinnanvaraista tukea näitä tilanteita varten 

Vierailija
405/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennevammaisia ei kukaan suostu töihin ottamaankaan. Siksi tämä yksinäinen runkkariäijäkin riehuu täällä. 

Vierailija
406/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITEN MUUTAN HALVEMPAAN KERRO MINULLE?

OLEN HAKENUT NOIN 800-1000 ASUNTON ENKÄ OLE SAANUT KÄMPÄÄ

AP

Vierailija
407/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso mies ja parkuu kuin pikkuvauva. Pyydä äitiä antamaan sulle tisulia niin rauhoitut. 

Vierailija
408/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.

VANHEMMAT ASUU MOLEMMAT 20 NELIÖN YKSIÖSSÄ!

OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????

AP

Viimeksi äitisi asui yksin yksiössä, isän asunnosta et ole koskaan kertonut mitään. Opiskelemaan et pääse, koska haet amikseen haussa, jossa sinua ei voida hyväksyä. Sinulle on monta kertaa toistettu, mikä se oikea haku on, jossa pääsisit heti sisään, mutta ethän sinä kykene edes lukemaan itsellesi suoraan osoitettua tekstiä. AMK:hon et voi hakea, koska menettäisit ensikertalaisuuspisteet. Et tosin voinut hakea ikinä ennen kuin ensikertalaisuuspisteet edes tulivat.

Ennen et sentään valehdellut. Mikä on muuttunut?

Vierailija
409/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Pakkaat tavarat ja menet nukkumaan kuusen alle. Ei maksa mitään. 

Vierailija
410/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä? Sika pestä.

Mikä sika? Maasika.

Mikä Maa? Isänmaa.

Mikä isä? Taivaanisä.

Mikä taivas? Enkelitaivas.

Mikä enkeli? Musta enkeli.

Mikä musta? Pikimusta.

Mikä piki? Suutarin piki.

Mikä suutari? Kenkäsuutari.

Mikä kenkä? Puolikenkä.

Mikä puoli? Takapuoli!

Vierailija
411/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mikä sussa on vialla, kun noin monikaan hakemus ei tuota tulosta? Jopa narkkarit saavat kämpän helpommalla. 

Vierailija
412/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle paskanmarja, joka kirjoitit, että ammattikouluun on vapaita paikkoja. Niin on, mutta ne eivät aina kohtaa. Esim. eläintenhoitaja - eläinallergia jne.

Tärkeämpänä ongelmana kuitenkin se, että amiskatutkinnon suorittamiseen tarvitaan nykyisin työharjoittelupaikka. Ilman sitä tutkintoa ei voi suorittaa. Työharjoittelupaikkoihin on yhtä vaikeaa päästä, kuin työpaikkoihinkin. Itse en saanut yliopistotutkintoon harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK samalla alalle. Siitäkään en saanut harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK eri alalle. Siitä huolittiin harjoittelupaikkaan, joka on oikeastaan toisen AMK:n alaa. Että ei tämä tosiaan helppoa ole.

-eri

Eli kun EHKÄ et saa harjoittelupaikkaa joskus hamassa tulevaisuudessa, niin ei kannata edes aloittaa koko koulua? Just. Hieno asenne.

Se harjoittelupaikka pitää olla, tai ei valmistu. Sitä ei tarvita hamassa tulevaisuudessa, vaan mieluummin heti. Amiksen harjoittelu on erilainen kuin AMK tai yliopisto. Ja on todellakin täysin turhaa velkaantua yliopistotutkinnon vuoksi, josta ei valmistu harjoittelupaikan puutteen vuoksi.

Vierailija
413/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi nyt ihan aikuisten oikeesti hakea opiskelemaan, niin pääsisit normaaliin elämisen rytmiin. Mielenterveytesi kohensi, eikä tarvitsisi täällä huutaa ja valehdella.

MONTA KERTAA SEKIN PITÄÄ SANOA ETTÄ OLEN YLI 30 KERTAA HAKENUT OPISKELMAAN ERI OPPILAITOKSIIN MUTTA EN OLE PÄÄSSYYT??

AP

Vierailija
414/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mikä sussa on vialla, kun noin monikaan hakemus ei tuota tulosta? Jopa narkkarit saavat kämpän helpommalla. 

EI OLE LUOTTOTIETOJA ENKÄ MUUTA MIHINKÄÄN KERAVALLE TAI HYVINKÄÄLLE

AP

Vierailija
415/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Missä vaiheessa tämä on tapahtunut? Yli 1000 työhakemusta olit tehnyt, mutta yhteenkään kämppään et hakenut koskaan, koska Helsingissä ei ole alle 900 euron asuntoja vai miten se nyt meni. Alat vaikuttaa aika sekopäiseltä.

Olet tehnyt tälle palstalle uskoakseni kymmeniä ketjuja. Olen nähnyt niistä ehkä viisi, mutta et sinä ennen noin sekaisin ollut.

Vierailija
416/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

vapaita asuntoja Etelä-Suomessa kyllä löytyy vaikka kuinka paljon. Ja jos ei tärppää niin koko ajan vain pohjoisemmaksi..

Älä hae asuntoa Helsingistä.

Vierailija
417/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle paskanmarja, joka kirjoitit, että ammattikouluun on vapaita paikkoja. Niin on, mutta ne eivät aina kohtaa. Esim. eläintenhoitaja - eläinallergia jne.

Tärkeämpänä ongelmana kuitenkin se, että amiskatutkinnon suorittamiseen tarvitaan nykyisin työharjoittelupaikka. Ilman sitä tutkintoa ei voi suorittaa. Työharjoittelupaikkoihin on yhtä vaikeaa päästä, kuin työpaikkoihinkin. Itse en saanut yliopistotutkintoon harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK samalla alalle. Siitäkään en saanut harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK eri alalle. Siitä huolittiin harjoittelupaikkaan, joka on oikeastaan toisen AMK:n alaa. Että ei tämä tosiaan helppoa ole.

-eri

Eli kun EHKÄ et saa harjoittelupaikkaa joskus hamassa tulevaisuudessa, niin ei kannata edes aloittaa koko koulua? Just. Hieno asenne.

Se har

Jaa. Kyllä minä pystyin hakemaan harkkapaikkaa opiskelujen aikana. Ei tarvinut valmiiksi olla paikka tiedossa ennen opintoja. Eihän sitä ennen opintojen aloittamista välttämättä edes tiedä, millaiseen paikkaan haluaisi mennä. Minäkin luulin haluavani kauppaan töihin, mutta olin harjoittelussa pankissa ja siitä tulikin minulle vakituinen työpaikka.

t. merkonomi

Vierailija
418/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.

VANHEMMAT ASUU MOLEMMAT 20 NELIÖN YKSIÖSSÄ!

OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????

AP

Viimeksi äitisi asui yksin yksiössä, isän asunnosta et ole koskaan kertonut mitään. Opiskelemaan et pääse, koska haet amikseen haussa, jossa sinua ei voida hyväksyä. Sinulle on monta kertaa toistettu, mikä se oikea haku on, jossa pääsisit heti sisään, mutta ethän sinä kykene edes lukemaan itsellesi suoraan osoitettua tekstiä. AMK:hon et voi hakea, koska menettäisit ensikertalaisuuspisteet. Et tosin voinut hakea ikinä ennen kuin ensikertalaisuuspisteet edes tulivat.

Ennen

OLEN HAKENUT JATKUVASSA HAUSSA AIKUISPUOLELLE 20 KERTAA MUTTA EN OLE TULLUT VALITUKSI KUN ON 150 HAKIJAA 30 OPISKELUPAIKKAA ETKÖ YMMÄRRÄ???

AP

Vierailija
419/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella ihmisistä 10 %:lla on jotain älyä, kun tunnistavat nämä samanlaiset aloitukset yhden ja saman henkilön tekemäksi. Aina tekeytyy vähän eri ongelmaiseksi.  Ne jotka ei tunnista, onko teitä IRL elämässä yhtä  helppo vedättää? Tai netissä noin muuten? 

Vierailija
420/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki duuni, työtön häviäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi