Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (730)
Miksi et suostu tekemään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap miksi et suostu tekemään elämässäsi mitään.
KYLLÄ MINÄ TEEN. JOKA PÄIVÄ TEEN MONTA ALOITUSTA TÄSTÄ SAMASTA AIHEESTA JOTTA PÄÄSEN HUUTAMAAN PAHAA OLOANI ULOS
AP
Vierailija kirjoitti:
Minä en jatka keskustelua kunnes saan ap:lta rehellisen vastauksen miksi hän välttelee kaikkea tekemistä.
EN VÄLTÄ MITÄÄN, EI OLE MINUN VIKA JOS KOULUUN EI PÄÄSE, TÖIHIN EI PÄÄSE!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap miksi et suostu tekemään elämässäsi mitään.
KYLLÄ MINÄ TEEN. JOKA PÄIVÄ TEEN MONTA ALOITUSTA TÄSTÄ SAMASTA AIHEESTA JOTTA PÄÄSEN HUUTAMAAN PAHAA OLOANI ULOS
AP
Onko tuo nyt minkään arvoista elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200€ riittää ihan hyvin ruokaan. Viimeissijaisella etuudella ei kuulu muuta ostellakaan
2 viikon ruokaan voi riittää mutta ei koko kuukauden, ja pitää muutakin ostaa kuin ruokaa esim. vaatteet, kodinkoneet, hygienia tuotteet, salikorrti, bussikortti yms.
AP
Bussikortti ja salikortti ei ole pakollisia. Kodinkoneet kuuluu vuokraan. Vaatteita et tarvitse joka kuukausi ja parranajoterät saa parilla eurolla.
PYYKINPESU KONE, KUIVAUSRUMPU, TISKIKONE , IMURI, TIETOKONE, PUHELIN, MIKRO, KAHVINKEITIN KUULUU SINULLA VUOKRAAN????
AP
kun rahaa ei ole niin nämä eivät ole tärkeimpien joukossa, nämä ehtii saamaan vaikka facen roskalava ryhmistä pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jatka keskustelua kunnes saan ap:lta rehellisen vastauksen miksi hän välttelee kaikkea tekemistä.
AP
Pääset heti kun soitat sinne ammattikouluun. Omistat puhelimen? Osaat puhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, miksi muiden pitää rahoittaa terveen aikuisen eläminen Suomessa? Töihin siitä, vaikka siivoamaan vessoja jos et muuta keksi.
OLEN HAKENUT SIIVOJAAKSI 10-12 YRITYKSEEN MUTTA KAIKKIIN TARVITSEE TUTKINO TODISTUKEN, AJOKORTIN, OMAN AUTON, TYÖKOKEMUSTA YMS. ETKÖ YMMÄRRÄ???
AP
Jännä juttu, kun minä teet siivoojan työtä ilhan ilman ajokorttia ja omaa autoa. Työkokemusta toki on, koska olen tehnyt näitä hommia jo 10 vuotta.
VOIT ITSE KATSOA SIIVOJA HELSINGISSÄ TYÖPAIKAT JA KAIKKII VAATIN KORTTI AUTO TUKTINO KOKEMUS!
AP
Miksi katsoisin, kun asun Helsingissä ja tiedän omasta kokemuksesta, että on paljon siivouskohteita, joissa ei tarvita autoa. Kuten vaikkapa minun työni Helsingin yliopistossa. Yliopisto ei toki palkkaani maksa, mutta se on minun työkohteeni.
Suomessa on iätajat hyysätty vapaaehtoisia työttömiä. Eihän sitä ole kannattanut töihin/ opiskelemaan lähteä, kun tuet ovat mahdollistaneet olla tekemättä mitään. Onneksi asiat nyt muuttuu eikä tarvitse verorahoilla näitä loisia elättää.
Köyhyys on oma valinta !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Heti tiistaina soitat. Kerrot mitä se opo sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
OLEN SOITTANUT JA HAKENUT 8 ERI AMMATTIKOULUUN 5 ERI LINJALLE ENKÄ OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
OLEN SOITTANUT JA HAKENUT 8 ERI AMMATTIKOULUUN 5 ERI LINJALLE ENKÄ OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ?
AP
Heti tiistaina soitat uudestaan. Kerrot tänne mitä se opo sanoi. Sanasta sanaan.
Sinä olet ap töissä, kokoomuksen puoluetoimistossa. Sinulle maksetaan siitä, että trollaat netissä, kun muutakaan et osaa.
Mä jaksoin jotain kymmenen sivua lukea, ihmisillä saman jankkaamista tuon ap:n kanssa.
Kaikenlaisia selityksiä löytyy, vaikka jotkut ihan yrittävät fiksusti auttaakin.
No trollihan tuon täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Ei, vaan en usko juttujasi, koska en ole typerys kuten sinä.
Mä olin pitkään työtön ja viimein sain töitä, palkka on 40e isompi kun sain työttömänä. Yhtään aloitusta en ole tehnyt palstalle enkä ole raivonnut kun rahat ei riitä. En halunnut muuttaa kuten et sinäkään mutta en valita. Näin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle paskanmarja, joka kirjoitit, että ammattikouluun on vapaita paikkoja. Niin on, mutta ne eivät aina kohtaa. Esim. eläintenhoitaja - eläinallergia jne.
Tärkeämpänä ongelmana kuitenkin se, että amiskatutkinnon suorittamiseen tarvitaan nykyisin työharjoittelupaikka. Ilman sitä tutkintoa ei voi suorittaa. Työharjoittelupaikkoihin on yhtä vaikeaa päästä, kuin työpaikkoihinkin. Itse en saanut yliopistotutkintoon harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK samalla alalle. Siitäkään en saanut harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK eri alalle. Siitä huolittiin harjoittelupaikkaan, joka on oikeastaan toisen AMK:n alaa. Että ei tämä tosiaan helppoa ole.
-eri
Aina löytyy tekosyitä kotona loisimiselle. Hyvä, että tukia leikataan niin saatte tuntea nahoissanne laiskuuden hinnan.
Eipä ne leikkaukset merkittävästi mun talouteen vaikuta t:eri
Sä et halua omaa tilannettasi oikeasti parantaa, sä haluat vain känistä.
Ps. Kuole pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, miksi muiden pitää rahoittaa terveen aikuisen eläminen Suomessa? Töihin siitä, vaikka siivoamaan vessoja jos et muuta keksi.
OLEN HAKENUT SIIVOJAAKSI 10-12 YRITYKSEEN MUTTA KAIKKIIN TARVITSEE TUTKINO TODISTUKEN, AJOKORTIN, OMAN AUTON, TYÖKOKEMUSTA YMS. ETKÖ YMMÄRRÄ???
AP
Olen eri, mutta minä en ymmärrä. Minulla ei ole titkintotodistusta, ei autoa, eikä sitä "yms". Silti lähdin siivoamaan. Pääsin ensimmäiseen yritykseen, johon hain. En tiedä, oliko satumainen tuuri vai vaikuttiko asenne tms.
Älä selitä. Jatkuvasti näitä tyhmiä aloituksia.
Jep, mun äiti teki 20v siivoojan työtä ilman ajokorttia.