Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (729)
Tällä tyypillä alkaa heittää päästä ja pahasti. Etkö edes saisi CAPS LOCK:ia pois päältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat nyt vain halvempaan asuntoon ja lopetat ruikutuksen.
Otat mukaasi vain ne mitä pystyt itse kantamaan ja keräilet loput pikkuhiljaa.
ps. Sossusta saa harkinnanvaraista tukea näitä tilanteita varten
MITEN MUUTAN HALVEMPAAN KERRO MINULLE?
OLEN HAKENUT NOIN 800-1000 ASUNTON ENKÄ OLE SAANUT KÄMPÄÄ
AP
Mikä sussa on vialla, kun noin monikaan hakemus ei tuota tulosta? Jopa narkkarit saavat kämpän helpommalla.
EI OLE LUOTTOTIETOJA ENKÄ MUUTA MIHINKÄÄN KERAVALLE TAI HYVINKÄÄLLE
AP
No sitten elät sillä 200 eurolla mitä jää käteen jos haluat Helsingissä asua. Älä valita.
Vierailija kirjoitti:
Hanki duuni, työtön häviäjä.
ANNA OSOITE JA PALKKA NIIN ALOITAN HETI ELOKUUSSA
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat nyt vain halvempaan asuntoon ja lopetat ruikutuksen.
Otat mukaasi vain ne mitä pystyt itse kantamaan ja keräilet loput pikkuhiljaa.
ps. Sossusta saa harkinnanvaraista tukea näitä tilanteita varten
MITEN MUUTAN HALVEMPAAN KERRO MINULLE?
OLEN HAKENUT NOIN 800-1000 ASUNTON ENKÄ OLE SAANUT KÄMPÄÄ
AP
Mikä sussa on vialla, kun noin monikaan hakemus ei tuota tulosta? Jopa narkkarit saavat kämpän helpommalla.
EI OLE LUOTTOTIETOJA ENKÄ MUUTA MIHINKÄÄN KERAVALLE TAI HYVINKÄÄLLE
AP
No sitten elät sillä 200 eurolla mitä jää käteen jos haluat H
Jep. Kun mikään ratkaisuehdotus ei kelpaa, niin sit ois parempi vaan olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.
VANHEMMAT ASUU MOLEMMAT 20 NELIÖN YKSIÖSSÄ!
OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????
AP
Viimeksi äitisi asui yksin yksiössä, isän asunnosta et ole koskaan kertonut mitään. Opiskelemaan et pääse, koska haet amikseen haussa, jossa sinua ei voida hyväksyä. Sinulle on monta kertaa toistettu, mikä se oikea haku on, jossa pääsisit heti sisään, mutta ethän sinä kykene edes lukemaan itsellesi suoraan osoitettua tekstiä. AMK:hon et voi hakea, koska menettäisit ensikertalaisuuspisteet. Et tosin voinut hakea ikinä ennen kuin en
Ei ole tuollaisia lukemia esimerkiksi jalkahoitajan koulutukseen. Sinne vaan kipi kapi. Työtä sekin on.
Muuta pois sieltä Helsingistä, muualla voit vaikka työllistyäkin ja mikö parasta saat halvemman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.
OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????
AP
Viimeksi äitisi asui yksin yksiössä, isän asunnosta et ole koskaan kertonut mitään. Opiskelemaan et pääse, koska haet amikseen haussa, jossa sinua ei voida hyväksyä. Sinulle on monta kertaa toistettu, mikä se oikea haku on, jossa pääsisit heti sisään, mutta ethän sinä kykene edes lukemaan itsellesi suoraan osoitettua tekstiä. AMK:hon et voi hakea, koska menettäisit ensikertalaisuu
EN HAE KUIN SEMMOISILLE ALOILLE JOTKA KIINNOSTAA MINUA
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Miksi vasta elokuussa? Mulla on paikka auki jo toukokuusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Aina nää selitykset. Jos mikään ei käy niin kuole vaikka nälkään.
Teille empatiakyvyttömille narsistille tosiasiat ja niistä puhuminen on selityksiä. Kun ei vaan millään mene kaaliin, että toisella on erilainen elämäntilanne ja olosuhteet kuin itsellä. Mitä ei ole itselle tapahtunut, niin sitä ei voi tapahtua sitten muillekaan. Ymmärrystä ei vain riitä.
Varmasti jalattomankin pitäisi käydä edes kerran juoksemassa maratooni. Jos ei sitä tee, on se laiskuutta, tekosyiden hakua ja selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Viimeksi äitisi asui yksin yksiössä, isän asunnosta et ole koskaan kertonut mitään. Opiskelemaan et pääse, koska haet amikseen haussa, jossa sinua ei voida hyväksyä. Sinulle on monta kertaa toistettu, mikä se oikea haku on, jossa pääsisit heti sisään, mutta ethän sinä kykene edes lukemaan itsellesi suoraan osoitettua tekstiä. AMK:
Kyllä nyt on sellainen tilanne, että kannattaa hakea sellaisille aloille jotka työllistää. Ja johon sovellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Viimeksi äitisi asui yksin yksiössä, isän asunnosta et ole koskaan kertonut mitään. Opiskelemaan et pääse, koska haet amikseen haussa, jossa sinua ei voida hyväksyä. Sinulle on monta kertaa toistettu, mikä se oikea haku on, jossa pääsisit heti sisään, mutta ethän sinä kykene edes lukemaan itsellesi suoraan osoitettua tekstiä. AMK:
En maksa sellaisille loisille, joilla ei ole todellista halua työllistyä.
t. Suomen valtio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
OLEN KESÄLOMALLA. EI KESÄLLÄ TÖITÄ TEHDÄ
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
"Aloitan HETI ELOKUUSSA" 🤣🤣 Ai hyvää päivää tän tyypin kanssa
Kun tukien vähennys on 350e/kk niin mistä tuo koostuu? Työttömyysturvan lapsikorotuksien poisjäännistä? Vai siitä että asumistuki on tarkistettu 1.4. alkaen se on vähän aikaisempaa pienempi ja sen lisäksi jokin muu vähennyt. Lapsikorotuksen pois jääminen? Jos on peeaa, niin osan tuosta saa kyllä toimeentulotuesta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Aina nää selitykset. Jos mikään ei käy niin kuole vaikka nälkään.
Teille empatiakyvyttömille narsistille tosiasiat ja niistä puhuminen on selityksiä. Kun ei vaan millään mene kaaliin, että toisella on erilainen elämäntilanne ja olosuhteet kuin itsellä. Mitä ei ole itselle tapahtunut, niin sitä ei voi tapahtua sitten muillekaan. Ymmärrystä ei vain riitä.
Varmasti jalattomankin pitäisi käydä edes kerran juoksemassa maratooni. Jos ei sitä tee, on se laiskuutta, t
Tuollaisen spektrumilla olevan olisi pitänyt abortoida jo ennen syntymää ennenkuin tulee kuluttamaan yhteiskunnan varoja.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minä pystyin hakemaan harkkapaikkaa opiskelujen aikana. Ei tarvinut valmiiksi olla paikka tiedossa ennen opintoja. Eihän sitä ennen opintojen aloittamista välttämättä edes tiedä, millaiseen paikkaan haluaisi mennä. Minäkin luulin haluavani kauppaan töihin, mutta olin harjoittelussa pankissa ja siitä tulikin minulle vakituinen työpaikka.
t. merkonomi
Sehän kiva sinulle. Olen opiskellut 2 ammatillista perustutkintoa ja 3 ammattitutkintoa ja saanut jokaisesta harjoittelupaikasta kiitettävät paperit. En silti saanut yhdestäkään niistä työpaikkaa. Mitäs nyt?
T. myös merkonomi
Vierailija kirjoitti:
Kun tukien vähennys on 350e/kk niin mistä tuo koostuu? Työttömyysturvan lapsikorotuksien poisjäännistä? Vai siitä että asumistuki on tarkistettu 1.4. alkaen se on vähän aikaisempaa pienempi ja sen lisäksi jokin muu vähennyt. Lapsikorotuksen pois jääminen? Jos on peeaa, niin osan tuosta saa kyllä toimeentulotuesta takaisin.
Ei tällä sekopäällä (onneksi) mitään lapsia ole. Älä nyt hulluja puhu!
Vierailija kirjoitti:
OLEN HAKENUT JATKUVASSA HAUSSA AIKUISPUOLELLE 20 KERTAA MUTTA EN OLE TULLUT VALITUKSI KUN ON 150 HAKIJAA 30 OPISKELUPAIKKAA ETKÖ YMMÄRRÄ???
AP
Kieltämättä en ymmärrä. Sinä et ollut kuullutkaan tästä jatkuvasta hausta ennen elokuuta 2023, vaan olit hakenut 20 kertaa yhteishaussa, jossa sinun ei pitänyt hakea. Nyt olet alle puolessa vuodessa hakenut jatkuvassakin haussa saman määrän kuin aiemmin yhteishaussa? Lisäksi olet hakenut saman määrän asuntoja kuin tehnyt työhakemuksia, tosin yhtäkään asuntoa et ollut hakenut ennen viime elokuuta.
En ymmärrä, mutta huuda vaikka lisää. Olet sekaisin.
Tyypistä saa tietoa vaikka tästä ketjusta. Siellä on myös listausta tyypin kertomuksista. Tässä ketjussa tyypille myös selvisi ensimmäistä kertaa tämä aikuisten jatkuva haku, sivua en osaa äkkiseltään mainita: https://www.vauva.fi/keskustelu/5255794/2e-raha-tililla-ja-ruoat-loppuu…
Vierailija kirjoitti:
Ennen minulla huomioitiin koko vuokra toimeentulotuessa, 1.4 alkaen joudun omasta perusosasta maksamaan tuon vuokran ylityksen, Helsingissä raja on noin 700€ minun vuokra melkein 900€ + vesi
AP
Amiksen harjoittelu on paljon helmpompi saada kuin AMK:n. Yliopistossa ei yleensä mitään harjotteluja edes ole.