Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (729)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minä pystyin hakemaan harkkapaikkaa opiskelujen aikana. Ei tarvinut valmiiksi olla paikka tiedossa ennen opintoja. Eihän sitä ennen opintojen aloittamista välttämättä edes tiedä, millaiseen paikkaan haluaisi mennä. Minäkin luulin haluavani kauppaan töihin, mutta olin harjoittelussa pankissa ja siitä tulikin minulle vakituinen työpaikka.
t. merkonomi
Sehän kiva sinulle. Olen opiskellut 2 ammatillista perustutkintoa ja 3 ammattitutkintoa ja saanut jokaisesta harjoittelupaikasta kiitettävät paperit. En silti saanut yhdestäkään niistä työpaikkaa. Mitäs nyt?
T. myös merkonomi
Kuulostaa että olet kusipää persoona.
Ehkä tämä palsta voisi yhteisrahoituksena piffata sinulle omasta talosta parvekkeellisen asunnon, niin ratkeaa ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee töitä. Niitä pitää tehdä enemmän, jos alkaa tuleen vilu ja nälkä. Jos vain passiivisena ulvoo, ettei niitä töitä ole, pitää mennä syvälle itseensä ja lopettaa laiskottelu ja alkaa töihin töiden saamiseksi.
Miten voi tehdä töitä jos ei ole töitä? Ap hakee koko ajan.
Ei se ole työkkärin listoilla joten tuskin hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paku maksaa noin satasen vuorokausi.
Muuta vaan halvempaan jos rahat ei riitä nykyiseen asuntoon.
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Aina nää selitykset. Jos mikään ei käy niin kuole vaikka nälkään.
Teille empatiakyvyttömille narsistille tosiasiat ja niistä puhuminen on selityksiä. Kun ei vaan millään mene kaaliin, että toisella on erilainen elämäntilanne ja olosuhteet kuin itsellä. Mitä ei ole itselle tapahtunut, niin sitä ei voi tapahtua sitten muillekaan. Ymmärrystä ei vain riitä.
Varmasti
Äitini ei käytä alkoholia
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minä pystyin hakemaan harkkapaikkaa opiskelujen aikana. Ei tarvinut valmiiksi olla paikka tiedossa ennen opintoja. Eihän sitä ennen opintojen aloittamista välttämättä edes tiedä, millaiseen paikkaan haluaisi mennä. Minäkin luulin haluavani kauppaan töihin, mutta olin harjoittelussa pankissa ja siitä tulikin minulle vakituinen työpaikka.
t. merkonomi
Sehän kiva sinulle. Olen opiskellut 2 ammatillista perustutkintoa ja 3 ammattitutkintoa ja saanut jokaisesta harjoittelupaikasta kiitettävät paperit. En silti saanut yhdestäkään niistä työpaikkaa. Mitäs nyt?
T. myös merkonomi
Haet oikeita töitä niin kuin muutkin valmistuneet. Ei niitä töitä tietenkään automaationa saa juuri siitä harkkapaikasta. Pointtini oli vain se, että harjoittelupaikan ei tarvitse olla tiedossa ennen kouluun hakemista. Lainaamani kirjoittahan väitti, että kouluun ei kannata hakea ellei ole harkkapaikka tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tukien vähennys on 350e/kk niin mistä tuo koostuu? Työttömyysturvan lapsikorotuksien poisjäännistä? Vai siitä että asumistuki on tarkistettu 1.4. alkaen se on vähän aikaisempaa pienempi ja sen lisäksi jokin muu vähennyt. Lapsikorotuksen pois jääminen? Jos on peeaa, niin osan tuosta saa kyllä toimeentulotuesta takaisin.
Ennen minulla huomioitiin koko vuokra toimeentulotuessa, 1.4 alkaen joudun omasta perusosasta maksamaan tuon vuokran ylityksen, Helsingissä raja on noin 700€ minun vuokra melkein 900€ + vesi
AP
Ihan oikein että leikataan, kenenkään ei tarvitse minun verorahoillani asua Helsingissä noin kalliissa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mene tukitöihin, niihin pääsee kaikki.
Töihin mennään vain työnantajan maksamaa palkkaa vastaan jos työpaikan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tukien vähennys on 350e/kk niin mistä tuo koostuu? Työttömyysturvan lapsikorotuksien poisjäännistä? Vai siitä että asumistuki on tarkistettu 1.4. alkaen se on vähän aikaisempaa pienempi ja sen lisäksi jokin muu vähennyt. Lapsikorotuksen pois jääminen? Jos on peeaa, niin osan tuosta saa kyllä toimeentulotuesta takaisin.
Ennen minulla huomioitiin koko vuokra toimeentulotuessa, 1.4 alkaen joudun omasta perusosasta maksamaan tuon vuokran ylityksen, Helsingissä raja on noin 700€ minun vuokra melkein 900€ + vesi
AP
Erittäin hyvä uudistus. Yksinasuvalle riittää vähempikin kuin 900€/kk vuokra.
t. yksinasuva tuilla elävä, jonka vuokra Helsingissä on 650€/kk
Vierailija kirjoitti:
Olen yh ja siivoan työkseni. Rahaa jää vuokran jälkeen käteen sama kuin jäi toimeentulotuesta meille kahdelle,, sisältää lapsilisän ja elatustuen. Ei tämäkään loistavaa elämää ole. Lapsi joutuu elämään köyhyydessä vaikka kirjaimellisesti teen töitä hiki päässä ja joutuu olemaan yksin 18 asti illalla:/
Eikö lapsen isä tienaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ihan oikein että leikataan, kenenkään ei tarvitse minun verorahoillani asua Helsingissä noin kalliissa asunnossa.
Samaa mieltä, halvempia asuntoja on Helsingin ulkopuolella vaikka kuinka paljon, jos nämä eivät kelpaa niin sitten suu kiinni, oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. merkonomi
T. myös merkonomi
Olen hiljainen ja vähän arka, mutta teen työni hyvin.
Se on tarkoituskin että rahat loppuu niin työnteko alkaa maistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu minun tavarat pakuun eikä minulla ole ajokorttia, tarvitsee rekan tai kuorma-auton, kuskin ja 2-3 kantajaa....
AP
Aina nää selitykset. Jos mikään ei käy niin kuole vaikka nälkään.
Teille empatiakyvyttömille narsistille tosiasiat ja niistä puhuminen on selityksiä. Kun ei vaan millään mene kaaliin, että toisella on erilainen elämäntilanne ja olosuhteet kuin itsellä. Mitä ei ole itselle tapahtunut, niin sitä ei voi tapahtua sitten muillekaan. Ymmärrystä ei vain riitä.
Varmasti
Sitten kun mielensä pahoittaa siitä kun joku sanoo totuuden niin kommentit on tuota luokkaa. t:eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki duuni, työtön häviäjä.
ANNA OSOITE JA PALKKA NIIN ALOITAN HETI ELOKUUSSA
AP
Miksi vasta elokuussa? Mulla on paikka auki jo toukokuusta lähtien.
OLEN KESÄLOMALLA. EI KESÄLLÄ TÖITÄ TEHDÄ
AP
Huomaan tässä porsaanreiän. Elokuussa aloittaisit, mutta vuodesta et sanonut mitään.... Oletan, että tämä teoreettinen töihintulo tapahtuisi edes tämän vuosisadan puolella vai ollaanko liian optimistisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. merkonomi
T. myös merkonomi
Haet oikeita töitä niin kuin muutkin valmistuneet. Ei niitä töitä tietenkään automaationa saa juuri siitä harkkapaikasta. Pointtini oli vain se, että harjoittelupaikan ei tarvitse olla tied
Ei siinä sanottu, että ei kannata, vaan, että se ei ole niin helppoa. Kyllä olen lähettänyt yli 1000 hakemusta, mutta ei ole työpaikkaa irronnut. Opiskelen myös jatko-opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku tekee satasen paksulla kun ei ole varaa autokorttiin? Kyllä huomaa miten kultalusikka suussa jotkut on kasvaneet kun luulevat että kaikilla on varaa 2000e autokorttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. merkonomi
T. myös merkonomi
Haet oikeita töitä niin kuin muutkin valmistuneet. Ei niitä töitä tietenkään automaationa saa juuri siitä harkkapaikasta. Pointtini oli va
Elämässä mikään ei ole helppoa. Ja tuota ei usko kukaan, että olisit oikeasti yli 1000 hakemusta lähettänyt. 100 ehkä maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. merkonomi
T. myös merkonomi
No kommenttisi osoittaa vain sen että olet paljon kusipäisempi ja tyhmä t: eri
Sen mutsi on tainnut ryypätä rajusti raskauden aikana