Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.03.2024 |

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.

Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto  muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.

Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Kommentit (730)

Vierailija
341/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap just sun pitäis saada rahaa yhteiskunnalta enemmän mitä työssäkäyvä palkkaa?

KUKAAN TÖISSÄKÄYVÄ EI SAA MITÄÄN 1400€/KK, VÄHINTÄÄN 2000€ SAA KUSSA JOS ON KOKOAIKATYÖ

AP

Lopeta riehuminen. On moniakin töitä, joista saa 1400€/kk käteen. Jopa vähemmän. Silti kukaan sellaista työtä tekevä ei raivoa täällä sekopäisenä siitä, että pitää olla salikorit ja kaikki yhteiskunnan piikkiin. 

Vierailija
342/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, miksi muiden pitää rahoittaa terveen aikuisen eläminen Suomessa? Töihin siitä, vaikka siivoamaan vessoja jos et muuta keksi.

OLEN HAKENUT SIIVOJAAKSI 10-12 YRITYKSEEN MUTTA KAIKKIIN TARVITSEE TUTKINO TODISTUKEN, AJOKORTIN, OMAN AUTON, TYÖKOKEMUSTA YMS. ETKÖ YMMÄRRÄ???

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön. 

Hei, ap, vastaapa tähän. Kiinnostaa.

En ole yleensä työkkärin kirjoilla, joskus kun Kela painostaa laittamaan työnhaun voimaan niin laitan kuukaudeksi ettei tukia leikata

AP

Ja millä oikeudella elät tuilla ja miksi? Miksi et mene töihin tai opiskelemaan tai muuta vanhempiesi nurkkiin loisimaan?

Ei sinne opiskelemaan eikä töihin niin vain mennä. Molempiin pitää ekana laittaa h

Olet käynyt ammattikouluissa haastateltavana eikä sinua ole muka otettu MIHINKÄÄN? Tuo ei pidä paikkaansa, koska se olisi jo lainvastaista syrjintää.

Vierailija
344/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200€ riittää ihan hyvin ruokaan. Viimeissijaisella etuudella ei kuulu muuta ostellakaan

2 viikon ruokaan voi riittää mutta ei koko kuukauden, ja pitää muutakin ostaa kuin ruokaa esim. vaatteet, kodinkoneet, hygienia tuotteet, salikorrti, bussikortti yms.

AP

Bussikortti ja salikortti ei ole pakollisia. Kodinkoneet kuuluu vuokraan. Vaatteita et tarvitse joka kuukausi ja parranajoterät saa parilla eurolla.

PYYKINPESU KONE, KUIVAUSRUMPU, TISKIKONE , IMURI, TIETOKONE, PUHELIN, MIKRO, KAHVINKEITIN KUULUU SINULLA VUOKRAAN????

AP

Vierailija
345/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on silloin ensi kuussa sitten se. Nyt on nyt. Älä murehdi turhista, koska voit kuolta jo ensi yönä jos hyvin käy. Ja se kuittaa univelatkin muiden velkojenkin ohella.

Vierailija
346/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ap joutuu kasvotusten elämän realiteettien kanssa. Toimeentulotukea ei pitäisi saada ollenkaan, jos ei ole valmis edes te-toimistossa olemaan kirjoilla ja osallistumaan heidän koulutuksiinsa jne. Toimeentulotuki pitäisi muuttaa takaisin hätäapurahaksi, joka se alunperin on ollut. Tarkoitettu tilapäiseen hätäkäyttöön, ei vuosien loisimiseen. Jos ihminen ei edes yritä tehdä asioita tilanteensa parantamiseksi, hän voi mennä nukkumaan vaikka kuusen alle. 

Vierailija
347/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei yksinkertaisuudessaan ole ymmärtänyt hakea itselleen vammaistukea, siihen hän kun mitä ilmeisimmin on oikeutettu.

En saa mitään vaimmaistukea koska olen terve ihminen

AP

Ei terve ihminen spämmää samaa paskaa joka päivä 7-23, kuten sinä teet. 

En spämmää mitään vaan keskustelen silloin tällöin

AP

Kyllä spämmäät. Ei ole keskustelua jankuttaa samaa asiaa päivästä toiseen ja raivota pää punaisena, kuten teit tuossa hetki sitten. 

Minä olen seurannut tätä palstaa nyt aika monta vuotta enkä yhtään kertaa ole nähnyt kenenkään raivoavan pää punaisena mistään asiasta. Sinulla on tapana ottaa kierroksia ihan normaalista keskustelustakin. Oletko jotenkin hysteerinen muutenkin?

T.eri

Vierailija
348/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene eläinlääkärille ja pyydä eutanasia. Se auttaa rahaongelmissa ihan pysyvästi. Ei ole mitään järkeä kärsiä rahattomana kun löytyy keino lopettaa kärsimykset.

Vierailija
349/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro nyt miksi vieroksut KAIKKEA tekemistä? Ei kelpaa työkkärin palvelut, kouluttautuminen, "paskaduunit", ei mikään. Oikein välttelemällä välttelet kaikkea. Miksi? Mikä on diagnoosisi?

Vierailija
350/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200€ riittää ihan hyvin ruokaan. Viimeissijaisella etuudella ei kuulu muuta ostellakaan

2 viikon ruokaan voi riittää mutta ei koko kuukauden, ja pitää muutakin ostaa kuin ruokaa esim. vaatteet, kodinkoneet, hygienia tuotteet, salikorrti, bussikortti yms.

AP

Bussikortti ja salikortti ei ole pakollisia. Kodinkoneet kuuluu vuokraan. Vaatteita et tarvitse joka kuukausi ja parranajoterät saa parilla eurolla.

PYYKINPESU KONE, KUIVAUSRUMPU, TISKIKONE , IMURI, TIETOKONE, PUHELIN, MIKRO, KAHVINKEITIN KUULUU SINULLA VUOKRAAN????

AP

Noista aidosti tarpeellisia ovat vain pyykinpesukone, puhelin ja imuri. Niitäkään ei tarvitse uusia jatkuvasti, vaan kestävät monta vuotta käyttökelpoisina. 

Vierailija
351/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, miksi muiden pitää rahoittaa terveen aikuisen eläminen Suomessa? Töihin siitä, vaikka siivoamaan vessoja jos et muuta keksi.

OLEN HAKENUT SIIVOJAAKSI 10-12 YRITYKSEEN MUTTA KAIKKIIN TARVITSEE TUTKINO TODISTUKEN, AJOKORTIN, OMAN AUTON, TYÖKOKEMUSTA YMS. ETKÖ YMMÄRRÄ???

AP

Jännä juttu, kun minä teet siivoojan työtä ilhan ilman ajokorttia ja omaa autoa. Työkokemusta toki on, koska olen tehnyt näitä hommia jo 10 vuotta. 

Vierailija
352/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi opiskellessa vuokran jälkeen -50€.

Vierailija
353/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee ap mitään? 

Vierailija
354/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap miksi et suostu tekemään elämässäsi mitään.

Vierailija
355/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sossusta harkinnanvaraista tukea muuttoon, tai seurakunnalta.

Pyydät Facebookissa apua ja kerrot tilanteen. Otat vain pakolliset tavarat mukaan ja loput jätät asuntoon (takuuvuokra jää varmaan tämän vuoksi saamatta mutta vuokranantaja saa korvauksen)

sitten pikkuhiljaa keräilet ilmaiseksi uusia tavaroita

Olen itse joutunut lähtemään kotoani pienen lapsen kanssa, mukana vain matkalaukku

Vierailija
356/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on että köyhiä valittajia riittää satoja tällakin palstalla. Joka päivä tulee monia aloituksia joissa toisten rahoilla elävät valittavat kurjuuttaan. Ihmetyttää miksi nämä työtä vieroksuvat veijarit eivät viitsi mennä töihin vaan laiskottelie jatkuu vuodesta toiseen.

Vierailija
357/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seurannut tätä palstaa nyt aika monta vuotta enkä yhtään kertaa ole nähnyt kenenkään raivoavan pää punaisena mistään asiasta. Sinulla on tapana ottaa kierroksia ihan normaalista keskustelustakin. Oletko jotenkin hysteerinen muutenkin?

T.eri

Siinä tapauksessa olet sokea. Ap:han tässäkin ketjussa huutaa pää punaisena tikkukirjaimin. 

Vierailija
358/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jatka keskustelua kunnes saan ap:lta rehellisen vastauksen miksi hän välttelee kaikkea tekemistä.

Vierailija
359/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle paskanmarja, joka kirjoitit, että ammattikouluun on vapaita paikkoja. Niin on, mutta ne eivät aina kohtaa. Esim. eläintenhoitaja - eläinallergia jne.

Tärkeämpänä ongelmana kuitenkin se, että amiskatutkinnon suorittamiseen tarvitaan nykyisin työharjoittelupaikka. Ilman sitä tutkintoa ei voi suorittaa. Työharjoittelupaikkoihin on yhtä vaikeaa päästä, kuin työpaikkoihinkin. Itse en saanut yliopistotutkintoon harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK samalla alalle. Siitäkään en saanut harjoittelupaikkaa, joten vaihdoin AMK eri alalle. Siitä huolittiin harjoittelupaikkaan, joka on oikeastaan toisen AMK:n alaa. Että ei tämä tosiaan helppoa ole.

Sinun ja ap:n ero onkin siinä, että ongelmatilanteessa olit aktiivinen ja hait vaihtoehtoisen tien, etkä jäänyt kotiin valittamaan.

Vierailija
360/730 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jännä juttu, kun minä teet siivoojan työtä ilhan ilman ajokorttia ja omaa autoa. Työkokemusta toki on, koska olen tehnyt näitä hommia jo 10 vuotta. 

VOIT ITSE KATSOA SIIVOJA HELSINGISSÄ TYÖPAIKAT JA KAIKKII VAATIN KORTTI AUTO TUKTINO KOKEMUS!

AP