Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.03.2024 |

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.

Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto  muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.

Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Kommentit (729)

Vierailija
301/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin asiaan sinä tarvitset rekkaa? Ihan pakulla muutto hoituu, riittää pienempi paku ja B-ajokortti, sama kuin henkilöautoille. Ai niin, mutta kun Helsingissä ei ole autoja (erittäin vilkkaasti liikennöity Vihdintie halkoo Konalaa, mutta ei siellä mitään autoja ole) ja ketään et tunne, jolla autoa olisi. Eikä kellään ole käsiäkään, joten ei mitään voi kantaa. Kavereita, naisystävä ja vähintään äiti on, mutta kukaan ei voi auttaa, kun et saa mummoa roudaamaan painavia kamojasi.

TAVARAT EI MAHDU PAKETTIAUTOON, MINULLA EI OLE AJOKORTTIA EIKÄ SUKULAISILLA, MONTA KERTAA TÄMÄ PITÄÄ SELITTÄÄ??

AP

Juurihan sinä kerroit, että sinun isälläsi on ajokortti. Pakulla ajetaan edes takaisin niin monta kertaa kuin tarpeen. Onko lähimuistissa ongelm

EI MENE 500€, KOSKA PAKUN VUOROKAUSIVUOKRA ON 100€ JA SINÄ ITSE KANNAT TAVARAT VAIKKA SEN ISÄSI KANSSA. NIIN ME MUUTKIN TEEMME!!!!

Vierailija
302/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.

VANHEMMAT ASUU MOLEMMAT 20 NELIÖN YKSIÖSSÄ!

OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????

AP

Paskanmarjat. Ammattikouluun pääsee jokainen. Jokaisen haun jälkeen on vielä jälkihaku, jossa oikein ilmoitetaan että vapaita paikkoja on, kuka vaan saa vastaanottaa.

VARMAAN JOSSAIN JUUJOELLA PÄÄSEE MUTTA HELSINGISSÄ ON AMMATTIKOULUUN 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????

AP

Kuule minä asun Helsingi

JUURI HAIN TAMMIKUUSSA MERKONOMI TUTKINOON HELSINGISSÄ, HAKIJOITA 170 JA OPISKELUPAIKKOJA 35 ETTÄ MIETI SITÄ PÄÄSEKÖ JOKAINEN OPISKELMAAN!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön. 

Hei, ap, vastaapa tähän. Kiinnostaa.

En ole yleensä työkkärin kirjoilla, joskus kun Kela painostaa laittamaan työnhaun voimaan niin laitan kuukaudeksi ettei tukia leikata

AP

Valepukki! Työnhaun pitää olla voimassa KESKEYTYKSETTÄ, jotta tt-tukea ei leikata. Ihan oikein tuollaiselle mulkulle, että tukia leikataan. 

Vierailija
304/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.

OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????

AP

Edelleen täällä pohjoisempana pääsee kouluun kun vain haluaa. Mutta sinä et edes halua.

EN MUUTA MIHINKÄÄN JUNTTI POHOISEEN HELSINGISSÄ OLEN KOKO ELÄMÄNI ASUNUT JA ASUN JATKOSSAKIN

AP

Vierailija
305/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Paskanmarjat. Ammattikouluun pääsee jokainen. Jokaisen haun jälkeen on vielä jälkihaku, jossa oikein ilmoitetaan että vapaita paikkoja on, kuka vaan saa vastaanottaa.

VARMAAN JOSSAIN JUUJOELLA PÄÄSEE MUTTA HELSINGISSÄ ON AMMATTIKOULUUN 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????

A

Kehitysvammaisille on ihan omat koulut. Hae sinne. 

Vierailija
306/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Edelleen täällä pohjoisempana pääsee kouluun kun vain haluaa. Mutta sinä et edes halua.

EN MUUTA MIHINKÄÄN JUNTTI POHOISEEN HELSINGISSÄ OLEN KOKO ELÄMÄNI ASUNUT JA ASUN JATKOSSAKIN

AP

Sitten on turha vinkua. Elämä on valintoja. 

Vierailija
307/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita maksullisia koulutuksia Helsingissä. Esim kuolindoulaksi voi opiskella kuka tahansa,maksaa 2000€. Elämäntapavalmentajakoulutus maksaa 5000€. Voi maksaa vähitellen, kun työllistyy.

Vierailija
308/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Ammattikouluihin on näköjään jatkuva haku. Eli sen kun ottaa puhelimitse yhteyttä ja sopii haastatteluajan. Tässä vaikka yksi jonka kautta voisit valmistua kiinteistöalalle:

https://www.ammattikoulut.fi/koulutukset/vantaan-ammattiopisto-varia/pu…

Vierailija
309/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei yksinkertaisuudessaan ole ymmärtänyt hakea itselleen vammaistukea, siihen hän kun mitä ilmeisimmin on oikeutettu.

Vierailija
310/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäpä hoitajia tarkistamaan lääkityksesi siellä suljetulla. Nyt näyttää siltä, että sulla on paha psykoosi päällä. 

Vierailija
311/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

A

Sinusta ei ole merkonomiksi. Aivotoiminta ei riitä. Mieti jotain muuta koulutusta.

Vierailija
312/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei yksinkertaisuudessaan ole ymmärtänyt hakea itselleen vammaistukea, siihen hän kun mitä ilmeisimmin on oikeutettu.

Myös edunvalvonta jäänyt hommaamatta. 

Vierailija
313/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön. 

Hei, ap, vastaapa tähän. Kiinnostaa.

En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella

AP

Eli sä et edes halua töihin. Mutta älä sitten valita kun rahat ei riitä.

Vierailija
314/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään miten nää kaiken maailman tuet passivoi ihmistä. Tämäkin yksilö on jäänyt ihan lapsen asteelle. Pitää ihan normaalina että joku muu maksaa syömiset ja asumiset. Toivottavasti osaa edes peseytyä ja pukeutua ilman yhteiskunnan apua. Olen sitä mieltä että valtaosa tuista pitäisi lakkauttaa. Ehkä kuulostaa raa'alta ja voi ollakin sitä ensi alkuun mutta siitä olisi pitkällä tähtäimellä kaikille valtava apu. Niin veronmaksajille kuin passivoituneille ihmisillekin kun pitäisi ottaa vastuuta omasta elämästään.

Ei niitä töitä silti riitä kaikille. 

Nimenomaan. Vaikka kaikki avoimet työpaikat  täytettäis heti työttömillä niin edelleen sen jälkeen olisi satojatuhansia työttömiä.

Vierailija
315/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Maksa sitten vuokrasi itse.

Vierailija
316/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään vaimmaistukea koska olen terve ihminen

AP

Vierailija
317/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään miten nää kaiken maailman tuet passivoi ihmistä. Tämäkin yksilö on jäänyt ihan lapsen asteelle. Pitää ihan normaalina että joku muu maksaa syömiset ja asumiset. Toivottavasti osaa edes peseytyä ja pukeutua ilman yhteiskunnan apua. Olen sitä mieltä että valtaosa tuista pitäisi lakkauttaa. Ehkä kuulostaa raa'alta ja voi ollakin sitä ensi alkuun mutta siitä olisi pitkällä tähtäimellä kaikille valtava apu. Niin veronmaksajille kuin passivoituneille ihmisillekin kun pitäisi ottaa vastuuta omasta elämästään.

Ei niitä töitä silti riitä kaikille. 

Nimenomaan. Vaikka kaikki avoimet työpaikat  täytettäis heti työttömillä niin edelleen sen jälkeen olisi satojatuhansia työttömiä.

Voi sitä silti edes yrittää hakea töitä eikä ulvoa täällä joka päivä samaa virttä. 

Vierailija
318/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei terve ihminen spämmää samaa paskaa joka päivä 7-23, kuten sinä teet. 

Vierailija
319/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tarvitset silti erityistä tukea. Täällä on erityisen tuen ammattioppilaitosten tarjoamia koulutuksia:

https://ameo.fi/kouluttaminen/koulutustarjonta/

Vierailija
320/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap just sun pitäis saada rahaa yhteiskunnalta enemmän mitä työssäkäyvä palkkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi