Mies syyttää minua tavaroidensa piilottamisesta
Koen mieheni välillä menevän johonkin ylikuormittuvuustilaan, jossa hän sitten rupeaa oudoksi. Hän on esim joskus syyttänyt minua hänen tavaroidensa piilottamisesta, mitä en ole tietenkään tehnyt, vaan hän ei yleensä itse muista mihin on tavaransa laittanut. Viimeksi syytti minua noin kuukausi sitten puhelimensa piilottamisesta kun se oli mennyt sohvatyynyn väliin ja minä sen sieltä löysin hänelle. No, nyt hänelle tuli jälleen ns. Huonompi päivä ja lähti sitten johonkin enkä minä löytänyt puhelintani mistään. Itse en sitä yleensä hävitä, mutta tongin kuitenkin kaikki paikat, kunnes tajusin, että mies varmaan kostaa kuukauden jälkeen tekoni, jota en siis ollut tehnyt. Ja kyllä, puhelimeni oli sohvatyynyn TAKANA eli paikassa, johon se ei voi vahingossa mennä.
Mikä tuollaista ihmistä voisi vaivata, mielestäni käytös ei ole tervettä?
Kommentit (32)
Huhhuh, vähän peottavaa. Ikä? Muistisairaus?
Mistä hän kuormittuu? Mitä itse sanoo?
Ei ole tervettä. Kuulostaa jopa aavistuksen pelottavalta. Sano että olet aidosti huolissasi ja että tuollaiseen käytökseen on tultava loppu. Aseta rajat ennen kuin huomaat oikeasti epäileväsi itseäsi niistä teoista joita mies harhoissaan olettaa sinun tekevän.
Jatkossa anna etsiä hukkaamansa tavarat itse .
Kauanko olette olleet yhdessä?
Milloin tällainen käytös on alkanut?
Tuota se tulee olemaan jatkossakin että mies hakemalla hakee vikoja sinusta vaikka sitten keksittyjä ja oikeuttaa oman toimintansa sillä.
Ja tuo on vielä "pientä" , eikä sellaiseksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, vähän peottavaa. Ikä? Muistisairaus?
Vasta 40 v, mutta epäilen jotain erityispiirteitä/neuroepätyypillisyyttä. Kuormittuu ns. normaalista arjesta, jos siihen on tiedossa jotain vähääkään poikkeavaa. Tarvitsee myös unta noin 9-10 tuntia yössä ja valittaa silti väsymystä.
ap
Potkase munille nii oppii olemaan
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta yhdessä ja käytös alkoi, kun elämäämme tuli ns. Rankempi jakso hänen vanhempiensa sairastelun yms myötä. Eli sitä on nyt jatkunut kohta vuoden. Ja tuollaista ns. Harhaisuutta ei ole kokoaikaa vaan se on hyvin kausittaista.
ap
Epävakaa persoonallisuushäiriö - tai ainakin taipumusta siihen?
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa persoonallisuushäiriö - tai ainakin taipumusta siihen?
Tätä minäkin vahvasti epäilen
Kuulostaa arvaamattomalta ja pelottavalta. En suoraan sanoen uskaltaisi asua niin vainoharhaisen ja hullun miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Stressi.
Voiko stressi saada aikaan tuollaista käytöstä? Stressiä hänellä kyllä on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta yhdessä ja käytös alkoi, kun elämäämme tuli ns. Rankempi jakso hänen vanhempiensa sairastelun yms myötä. Eli sitä on nyt jatkunut kohta vuoden. Ja tuollaista ns. Harhaisuutta ei ole kokoaikaa vaan se on hyvin kausittaista.
ap
Jatkuva stressi ja kuormitus voi selittää tuota tavaroiden hukkaamista, että ei välttämättä sen vakavampaa neurologista oiretta. Varsinkin, jos on herkästi kuormittuva. Tuo on kyllä ihan klassista muistisairaan käytöstä, että syyttää siitä muita tavaroiden hävittämisestä, kun ei muista mihin on sen itse laittanut. Nuorenakin voi sairastua muistisairauteen. Onko käytös muuten muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressi.
Voiko stressi saada aikaan tuollaista käytöstä? Stressiä hänellä kyllä on.
ap
Mitä väliä? Jos stressi saa jonkun vaikka sekoamqan ja surmaamaan puolisonsa, niin onko se jotenkin vähemmän huono juttu sen puolison kannalta, että taustalla oli stressiä?
Kertookohan ap meille nyt kaiken tai edes riittävästi? Annetuilla tiedoilla en kyllä pysty saamaan kuvaa
Vierailija kirjoitti:
Kertookohan ap meille nyt kaiken tai edes riittävästi? Annetuilla tiedoilla en kyllä pysty saamaan kuvaa
Taustalla paljon muutakin eli jatkuvaa ärtyneisyyttä yms. Olen lukuisia kertoja pyytänyt hakeutumaan lääkäriin, ei halua.
ap
No, lopeta se kätkeminen! Problem solved!