Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lähihoitaja yksinhuoltaja pystyy elämään?

Vierailija
27.03.2024 |

Miten ihmeessä yksinhuoltajana pärjää, kun on matalapalkkaisella alalla. 

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Tulot viime vuonna 43 000 ekee. 

Lapsia kaksi. Lisäksi elatustuet lasten isältä, sekä lapsilisät. Ei asumistukia.

Hyvin ollaan pärjätty, mistään ei olla jääty paitsi.

Pojat harrastaa, käydään lomilla reissuilla.

En ymmärrä miksi pitää valittaa, jos ei näillä palkoilla elä, niin on ihan oma moka.

Vierailija
82/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski hankkiutua YH :ksi???? Niin makaat kuin petaatkin. Ainoa hyväksyttävä syy olla YH, on olla leski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä yh saa päivähoidon ilmaiseksi, elatusmaksut ja varmasti asumislisääkin. Että loppuviimein käteen jää todennäköisesti jopa enemmän kuin nipin napin maksukykyrajat ylittävillä matalapalkkaisilla ydinperheillä.

Lähäri on toivottavasti käyttänyt myös ylipäätään edes sen verran, että on tajunnut jättää toisen, kolmannen ja viidennenkin lapsen tuolla matalapalkkakoulutuksella hankkimatta. Jos ei ole, vaan on hommannut lapsia yli oman maksukyvyn, oma on ongelmansa. 

Vierailija
84/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käski hankkiutua YH :ksi???? Niin makaat kuin petaatkin. Ainoa hyväksyttävä syy olla YH, on olla leski.

Tämähän se on. Itse vakka kantensa valitsee ja haaransa aukaisee. Omista paskoista valinnoista, impulssikontrollin puutteesta ja omasta vasemman jalan saapakseen verrattavissa olevasta tyhmyydestä on ihan turha ulista ja niitä muiden syyksi yrittää sysätä. Elämä on täynnä valintoja, ja kaikilla niillä valinnoilla on seurauksensa muodossa tai toisessa.

Vierailija
85/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en suostuisi lähihoitajaksi mistään hinnasta. Karmea työ ja huono palkka.

Mielestäni 3900 euroa kuussa on ihan ok korvaus näistä lähihoitajan hommista. En valita.

Vierailija
86/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on. Itse vakka kantensa valitsee ja haaransa aukaisee. Omista paskoista valinnoista, impulssikontrollin puutteesta ja omasta vasemman jalan saapakseen verrattavissa olevasta tyhmyydestä on ihan turha ulista ja niitä muiden syyksi yrittää sysätä. Elämä on täynnä valintoja, ja kaikilla niillä valinnoilla on seurauksensa muodossa tai toisessa.

Totta. Esimerkiksi sinun ilkeytesi ja toisten arvostelusi on myös vain sinun syysi, tosin typeryydellesi et tietenkään itse voi mitään.

Vierailija
87/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lähäreillä edes ole enää kovin huonot palkat

Vierailija
88/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lähäreillä edes ole enää kovin huonot palkat

Ei olekaan. Minä saan noin 3500 kuussa. Ihan hyvä mielestäni.

Vierailija
89/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Esimerkiksi sinun ilkeytesi ja toisten arvostelusi on myös vain sinun syysi, tosin typeryydellesi et tietenkään itse voi mitään.

Aha, vai niin....

Olisko lisätietoja tuosta arvostelusta? Se että toteaa tosiasiat sellaisena kuin ne on, ei tietääkseni ole arvostelua tai ilkeyttä. Maailma on kova paikka ja jos siellä meinaa pärjätä, on syytä perehtyä omaan olemiseensa ja tekemiin valintoinhinsa sekä niiden pitkäaikaisiin vaikutuksiin. Ai nii, eihän teillä akoilla olekaan (ainakaan omasta mielestänne) mitään muuta kuin oikeuksia, vailla mitään vastuuta elämästänne tai valinnoistanne. Aina kaikki on muiden syytä, ikinä ei löydy syytä peilistä kun menette katsomaan.

Vierailija
90/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajilla ei ole mikään huono liksa. Bruttoansiot yleensä n. 3000 e. Kirivät ohi esim korkeammin koulutettujen sosionomien liksoista.

Vierailija
91/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajien huono palkkaus on myytti. Osa tienaa jopa enemmän kuin sairaanhoitajat. Ennemmin kysyisin miten esimerkiksi siistijät tai ravintola-alan työntekijät pärjää, kun työ usein osa-aikaista ja palkat pyörii jopa alle 12 euroa tunti. 

Vierailija
92/93 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei yh pärjäisi? Noin 2500€ palkka plus lapsilisät ja elatusmaksut (jos ne tulee) 

Minä ainakin kahden lapsen yh pärjään vallan mainiosti lähihoitajana. Lapsilisät noin 300€ ja elareista saman verran palkan päälle. Hyvin tässä eletään. 

Vierailija
93/93 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oon pärjänny. Oon ollu pitkään Medistaffin kautta töissä ja saan kuukausittain 3450€ palkkaa ja siihen päälle vuorolisät. Ei oo ollu mitään ongelmia.