Miten alkaa tämä "...Ulle dulle dof, kinke laade kof, yksi putosi pelistä pois" -arvontaloru?
Kakruna tuota leikeissä käytettiin, mutta en millän muista alkua.
Kommentit (52)
Entäs sitten Kapteeni komentaa? Meillä maalla leikittiin näin, kaupunkiserkut sanoi: Kapteeni käskee
Muistatteko tämän leikin?
Kun hyppäsitte ruutua, oliko se kinkkausta? Mikä heitettiin ruutuun? Meillä oli lirppa
siiten on tällainenkin versio missä ärtän pärtän puff
Vierailija kirjoitti:
Entten tentten teelika mentten hissun kissun vaapula vissun, eelin keelin vot viipula vaapula kot eskon saun pium paum nyt mä lähden tästä pelistä pois.
*eelin keelin KLOT viipula vaapula VOT eskoN saauN piiuN paauN
..Eskon saun piumpaum ...pieras pox.
Mistä nämä lorut on alunperin. Oisko vierasta kieltä jota on vaan kopsattu.
Vierailija kirjoitti:
Kun hyppäsitte ruutua, oliko se kinkkausta? Mikä heitettiin ruutuun? Meillä oli lirppa
Ei. Meillä vain hypättiin ruutua ja heitettiin kiveä tai risua (tai liitua)
Jok u paikkakunnalle muuttanut joskus sanoi, että mennään kinkkaamaan ja toiset katsoi vähän pitkään, kun tajuttiin kuitenkin, että hän yhdisti kinkkaamisen jotenkin ruuduun hyppäämiseen eikä se oikein sopinut yhtälöön. Meillä kun kinkkaus merkitsi jotain ihan muuta kuin ruudun hyppäämistä yhdellä jalalla.En tiedä osaanko sanallisesti kertoa sitä tarpeeksi hyvin, mutta kinkkauskessa siis hypittiin toki yhdellä jalalla, mutta siten, että kädellä otettiin kiinni siitä koukistetusta jalasta ja sitten lähdettiin hyppimään ympäri pihaa. Se näytti tosi hassulta.
Ulle, dulle, doff, kinkelaade koff, kokkelaade, kinkelaade, ulle, dulle, doff. Noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
No se alkoi just noin.
Ulle dulle dof kinke laade kof, ulle dulle kinke laade ulle dulle dof.
Eipäs kun Ulle dulle dof, kinke laade kof. Koffe laade, kinke laade, ulle dulle dof :)
Ole dole doff, Kinke lane koff, Koffe lane, binke bane, Ole dole doff Ärtan pärtan piff, Ärtan pärtan puff. Simelimaka kuckelikaka Ärtan pärtan Piff paff puff
Vierailija kirjoitti:
Entten tentten teelika mentten hissun kissun vaapula vissun, eelin keelin vot viipula vaapula kot eskon saun pium paum nyt mä lähden tästä pelistä pois.
Tää tuntuu tutulle.
Eikö Koffilla ollut jokin mainos missä luki kinkelaade koff. Hyödynsivät tilaisuuden :)
Tampereella lausuttiin kinkke, vaikka kirjoitetaan kinke.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan: eelin keelin klot, viipula vaapula vot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eelin keelin KLOT viipula vaapula VOT eskoN saauN piiuN paauN
Eri asia, se ei ole ole dole dof
Vierailija kirjoitti:
Nönnnönnnönnöö!
Housuissas pn nönnö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää tuntuu tutulle.
ERI ASIA
Meillä toi loru meni Ulle dulle dof kinkelaade kof koffelaade kinkelaade ulle dulle dof
Meni näin: Ulle dulle dof, kinke laade kof, koffe laade kinke laade, ulle dulle dof
Ulle dulle dof, kinke laade kof. Koffe laade, kinke laade, ulle dulle dof.