Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olla ihan kypsä tähän MENE TÖIHIN jankkaukseen

Vierailija
26.03.2024 |

Asia ei koske minua suoraan, sillä olen pienyrittäjä enkä työtön. Mutta kypsyttää tämä jatkuva jankkaus että ns. loisten eli työttömien pitäisi mennä töihin.

Voiko typerämpää ja murskaavampaa kehotusta ollakkaan ihmiselle, joka jo tekee kaikkensa?

Uskokaa jo pää peessä elävät aivopestyt urpot että töitä EI OLE kaikille halukkaille. Kukaan terve ei HALUA olla työtön ja joutua kituuttamaan pienellä toimeentulolla, käymään turhilla aktivointikursseilla ja tulla kohdelluksi yhteiskunnan syöpäläisenä. Sairaat ja muuten ongelmaiset oikeat työstä kieltäytyjät ovat asia erikseen, heistä ei puhuta nyt.

Nyt puhutaan tavallisista ihmisistä, jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet tarvitsemaan yhteiskunnan tukea.

Töihin ei vaan mennä niin kuin 80-luvulla. Helvetti, sadat ihmiset tappelevat saadakseen nollatuntisopparin, ja joutuvat käymään nelivaiheisia haastattelusirkuksia läpi. Vain pettyäkseen taas, kun eivät tulleet valituiksi.

Sosiaalitukien on tarkoitus auttaa ihmistä pääsemään taas jaloilleen. Ne keksittiin sitä varten. Turha byrokratia, kepillä hakkaaminen ja suoranainen pahantahtoisuus eivät auta ketään pääsemään jaloilleen, päin vastoin.

Aloitus on vihainen mutta olen kyllästynyt heikommassa asemassa olevien potkimiseen ja kuluneisiin fraaseihin ja asenteisiin.

Joskus sinäkin, joka vihaat työttömiä ja pienituloisia, voit tarvita apua.

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mun veroeurot on myös suosittu fraasi.

Tiedoksi, että veroeurojasi haaskataan paljon turhempiinkin asioihin kuin heikossa asemassa olevien ihmisten tukemiseen. Kuten massiivisiin yritustukiin.

Mutta ei, tärkeintä että saa tehdä jonkun köyhän elämän vielä kurjemmaksi kuin se on.

Vierailija
2/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Itsellä on kaksi osa-aikatyötä ja olen hakenut kokopäivätyötä jo todella kauan. Tulot on todella pienet. Just näitä typeriä fraaseja, "hae kunnolla töitä" ym. en todellakaan jaksa enää kuunnella. Teen koko ajan kaikkeni, se ei ole kannustavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit sinäkin kunnan töihin.

Vierailija
4/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.

Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.

Vierailija
5/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisena en usko että olet pienyrittäjä, vaan palstalla päivästä toiseen itkevä pummi.

Yrittäjyydessä on se kiva että päätän itse työaikani, että ehdin sitten päivisin itkeä palstalla.

- ap

Vierailija
6/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saamarin suomen kansa on niin traumatisoitu empatiakyvyttömyydellä ja kurjuudella, että täällä kadehditaan avunsaajia ja heidän saamiaan satasia tai jopa muutamaa kymppiä.

Surkuhupaisaa.

En ole kyllä yhdessäkään keskustelussa kuullut, että joku kadehtisi työttömiä.

Se on eri asia, jos joku kritisoi työttömien saamia tukia.

Vierailija
7/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.

Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.

Kiitos asiallisen puoleisesta vastauksesta. Kysyisin kuitenkin, että mihin perustat väitteen, että valitettavan suuri osa ei hae töitä? Tämä kiinnitti huomioni.

Lisäksi, taiteellisen työn tulot koostuvat yleensä apurahoista plus sitten muista päivätöistä tai sitten työttömyysturvasta jos ei ole saanut töitä. Apurahaa myöntävät enimmäkseen yksityiset säätiöt, ne eivät ole tukia. Muissa tuloissa tilanne on sama kuin kenellä tahansa: toisilla on töitä ja toiset eivät saa töitä vaikka kuinka hakisivat.

Ja vielä lisäksi, media ei kerro paljoakaan niistä työttömistä jotka eivät saa töitä vaikka tekevät kaikkensa. Ei ole yleistä ilmapiiriä mukaileva uutinen, siksi niistä ei kirjoiteta.

-ap

Vierailija
8/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti kyllä pummin tekstiltä.

Vierailija
9/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sitten on jankkausta että köyhä ei saa kuluttaa mitään. Hyvä jos happea saa haukata.

Vierailija
10/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan kyllästynyt. Ei myöskään ole yhteiskunnan tehtävä taata kuin välttävä koti ja minimi elanto jos on työtön,

Ja jos haluat olla ideologisesti työtön tai muuten taiteilla päivärahoilla, kaikki pois

Vierailija
11/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TLDR, mee töihin.

Vierailija
12/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää. Itse ollut koko aikuisiän töissä, tällä hetkellä työtön ja työnhaku kokoajan päällä. (Jouduin hakea toimeentulotukea) 

Vierailija
13/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet eivät ole niin suuria mitä yleisesti väitetään eri keskustelupalstoilla.kelan sivuilta saa oikeaa tietoa .lehtijuttuja voi tehdä mutta onko haastateltu kaikki sadat tuhannet työttömät työnhakijat? Jos et usko että tuilla ei elä ,niin ota lopputili ,silloin selviää hetkessä totuus että ne tuet ovat todellakin niin pieniä että niillä ei elä.siitä sitten lopputiliä ottamaan .toimi heti!! 

Vierailija
14/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan yhtä kypsä "Hallitus vaihtoon", "Satonen pois", "Vallankumous", "Kaikki lakkoon" yms. jankkaukseen.

Vierailija
15/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TLDR, mee töihin.

Lukeminen voisi tehdä sinulle hyvää. Vaikka sivistää sinua ja opettaa vähän empatiaa.

Vierailija
16/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saamarin suomen kansa on niin traumatisoitu empatiakyvyttömyydellä ja kurjuudella, että täällä kadehditaan avunsaajia ja heidän saamiaan satasia tai jopa muutamaa kymppiä.

Surkuhupaisaa.

No kerro sitten v***n pelle miten ne työttömät tulee toimeen jos heillä ei ole töitä eikä tukia? Rikoksia tekemällä vai!?

Vierailija
17/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan yhtä kypsä "Hallitus vaihtoon", "Satonen pois", "Vallankumous", "Kaikki lakkoon" yms. jankkaukseen.

Mikäli hallitus pyrkisi kohtelemaan myös pienituloisia ja työttömiä ihmisarvoisesti TAI edes noudattamaan vaalilupauksiaan niin näitä luettelemiasi fraaseja ei tarvitsisi vihastuneen kansan toistella.

Vierailija
18/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon jankkauksen tarkoituksena olekaan kuin vittuilla ja lyödä henkisesti heikommassa asemassa olevia. Miksi, sen tietävät vain nämä jankkaajat. Nauttivat varmaan toisten kiusaamisesta, ikävä kyllä jotkut ovat sellaisia.

Vierailija
19/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkuhupaisaa.

Mä olen nähnyt lukuisia keskusteluja, joissa keskiluokkaiset ihmiset itkevät, miten Suomessa ei kannata tehdä töitä, kun työttömät loiset saavat saman elintason tekemättä mitään ja kivahan se on siellä sohvalla maata ja räkiä kattoon. Ja että tuet pois, niin menisivät laiskurit töihin eikä minun tarvitsisi täällä raataa heidänkin edestään. Tuollainen on ihan vaan kadehtimista, vaikka sitä itse väittäisi millaiseksi yhteiskunnalliseksi analyysiksi.

Muutenkin samaa mieltä ap:n kanssa. Oikeasti elämäntapatyöttömiä on niin vähän, että heihin keskittyminen on täysin turhaa. Mutta työttömien demonisoiminen on toki eduksi niille, jotka eivät halua kriittistä huomiota esim. suuryritysten tukien ja veronkierron suuntaan. 

On myös hassua, kun työttömien haukkujat samaan aikaan ihailevat sijoituksilla elämistä. Veroja itketään, mutta jostain syystä se ei haittaa yhtään, että joutuu tekemään töitä tuottaakseen jollekin toiselle mahdollisuuden elää omistamalla. Vaikka se (toisin kuin verojen maksu) ei edes tuota mitään turvaverkkoa itselle. Suuryritys voi kevyesti pistää tuottavankin työntekijän pihalle, jos sattuu katsomaan sen pitkällä tähtäimellä edulliseksi, eikä niiden maksamista korvauksista ole työttömyysturvaksi. On nähty omassa lähipiirissäkin.

Vierailija
20/179 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap, sinä persu jumalan armosta (tai ilman).

Vuoden 2024 tammikuussa Suomessa oli työttömiä 231 000 (virhemarginaali 21 000). Tästä tietenkin puuttuu kaikki tempputyöllistetyt yms.

Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin työ- ja elinkeinotoimistoihin sekä kuntakokeiluihin vuoden 2024 helmikuun aikana yhteensä 66 700, mikä on 25 200 vähemmän kuin edellisen vuoden helmikuussa. Kaikkiaan helmikuussa oli avoinna 151 400 työpaikkaa, mikä on 46 900 vähemmän kuin vuosi sitten.

500 työpaikkaa ei pystytty täyttämään.

-Lähde: Työ-ja elnkeinoministeriön työllisyyskatsaus https://temtyollisyyskatsaus.fi/

Veikkaisin, että aamulla kattelet peiliin suunnattoman ylpeänä omasta typeryydestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme