Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä riittää rahat?

Vierailija
25.03.2024 |

Meidän taloudessa on kaksi töissä käyvää ja yksi opiskelija. Asunto on maksettu ja auton lainanlyhennyskulut ovat 306 euroa kuussa. Asutaan paritalossa niin yhtiövastiketta ei ole. Laskut maksetaan kun niitä tulee postilaatikkoon. Asuminen on siis suhteellisen edullista. Asunnon ostossa pappa betalar eli sain ennakkoperintöä.

Normaaliin arjen elämiseen riittää ihan hyvin ja kaupoista saa ostettua ruokaa muuta tarvittavaa. Mihinkään luksukseen ei todellakaan jää ylimääräistä. Juu ei todellakaan lähdetä talvilomalla Karibialle. Ei ole venettä eikä kesämökkiä. Ei harrasteta mitään kovin kallista. Sähköpyörät ollaan ostettu ja salikortti on mutta siihen menee ns. liikuntasetelit ja joutuu vähän maksamaan päälle. Lapsikaan ei harrastele mitään lätkää tai ratsastusta.

Ollaan ihmetelty että millä ihmeellä vuokralla asuvat oikein selviävät. Vuokrat perheasunnoissa ovat aivan älyvapaita. 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan vuokralla ja todellakaan ei rahat tule riittämään. Osa-aikainen työ eli palkkaa tulee max tonni kuussa ja soviteltu päiväraha siihen päälle hyvin leikattuna. Asumistukea saan mutta vuokrankorotus tuli just ja seuraavassa tarkastuksessa leikkaukset. Auton lyhennys ainut laina. Se reilu170 euroa kuussa. Auto välttämätön töissä.

Saas nähdä onko järkevämpää luopua autosta ja jäädä ttt 🤔

Sen näkee kohta. Vakkarisopparia ei ole enkä nyt suostunut sellaista edes tekemään kun ei ole varaa karenssiin. Katsotaan aina muutama kuukausi kerrallaan miten osa-aikatyö kannattaa. Tunteja ei enempää ole. Teen jo nyt kahteen eri firmaan hommia. Tämä onnistuu siksi kun toisessa joustava työaika. Ärsytti kun työkkäristä käskettiin hankkia kolmas osa-aikainen paikka. Harvassa on ne työpaikat jossa töitä voi tehdä silloin kun huvittaa eli kolmen osa-aikaisen työn yhteensovittaminen liian stressaavaa ja varsinkin kun ei vuoropäiväkotia ole lähimainkaan ja varsinkaan sellaista minne saisi ekaluokkalaisen laitettua.

Vierailija
22/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhtiövastiketta ei ole." Arvaa, mitä yhtiövastike sisältää?

Vastaus: vakuutuset, kiinteistöveron, tontin vuokran jos ei ole oma, lämmityksen, huollot, pihatyöt, jätehuollon yms. Tuskin sinä siinä paritalossa täysin kuluitta asut.

Tontti on oma ja ne muut laskut siis tulevat postiluukusta. Pihatyöt ja huollot tehdään mahdollisuuksien mukaan itse. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sulla siis menee kaikki rahat, kun asuminen ei maksa käytännössä mitään eikä ole velkaa, harrastuksia tms.? 

Vierailija
24/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksikaa nyt vi........ . Saan noin 2500€ kuussa käteen. Asunto on suomessa ja italiassa, auto on ja saan ihan kaiken mitä tarvitsen elämääni.

Vierailija
25/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhtiövastiketta ei ole." Arvaa, mitä yhtiövastike sisältää?

Vastaus: vakuutuset, kiinteistöveron, tontin vuokran jos ei ole oma, lämmityksen, huollot, pihatyöt, jätehuollon yms. Tuskin sinä siinä paritalossa täysin kuluitta asut.

Tontti on oma ja ne muut laskut siis tulevat postiluukusta. Pihatyöt ja huollot tehdään mahdollisuuksien mukaan itse. 

AP

Miten se vaikuttaa laskun suuruuteen tuleeko se postiluukusta vai ei?

Vierailija
26/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei :) Myyn pikkareita ja vähän tuhmia kuvia netissä. Onneks on mobilepay niin on aika turvallista. Tekis mieli mennä vähän eteenpäin ja myydä rajunpia bitcoineilla, mut en ton Onlyfans verottaja jutskan takia ihan heti uskalla. Hih saan kyl vähän feikki profiililla Onlystäkin :) Oon joskus antanu vähän jos kovasti on haluttu, mut ei live oo mun jutska. Oon kans alaston suomessa ja siel on aika helppo sopii kannattavia treffejä.

Vierailija
27/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää. Kaksi työssä käyvää ja yksi yläkoululainen lapsi. Ei ole enää velkoja riesana ja kumpikin saatiin viime vuonna palkankorotus.

Vierailija
28/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen valinnut vuokra-asumisen. Ei tule laskuja postiluukusta ja joka kuukausi jää säästöön vähintään 2 000€. 

Vierailija
29/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työssä käyvää ei oikein kerro mitään. Nettokäyttövarat voi olla 1000e/kk tai 10 000e/kk.

Olen lapseton, mutta saan pidettyä aikaisemman elintason sijoituksen tuotoilla, vaikka kaikki ovat kallistuneet.

Nettona toinen saa yli ja toinen vähän alle 2000 kuussa. Eli suunnilleen 4000 euroa kuussa. 

AP

Vierailija
30/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin juuri ja rahareikiä olisi vaikka kuinka paljon. Edellisen asunnon makuuhuoneen verhot eivät sovi tämän asunnon tunnelmaan ja koska tämä on matalammalla kuin edellinen asunto niin valon määrä vaikuttaa kaikkeen.

Olen esteetikko ja joudun kestämään hetken aikaa kunnes saan tästä asunnosta mieleiseni.  

Olen vielä kaiken lisäksi työtön ja aikamoista kauhua ja murhetta kohdannut. Sormeni kuitenkin syyhyävät sillä tämä on tabula rasa, tyhjä taulu, uusi alku.

Vierailija
31/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta aloitus jossa "vuokralla ei kannata asua". Miten huominen, joko olet käsikirjoituksen aloittanut?

t. Omassa velattomassa asuva joka ei murehdi miten toiset asuu.

Vierailija
32/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työssä käyvää ei oikein kerro mitään. Nettokäyttövarat voi olla 1000e/kk tai 10 000e/kk.

Olen lapseton, mutta saan pidettyä aikaisemman elintason sijoituksen tuotoilla, vaikka kaikki ovat kallistuneet.

Nettona toinen saa yli ja toinen vähän alle 2000 kuussa. Eli suunnilleen 4000 euroa kuussa. 

AP

Poltatteko rahaa takassa vai miten on mahdollista, että tuolla summalla ei jää rahaa harrastuksiin jne.? 

Vierailija
33/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvin koska olen fiksu ja säästän rahaa. En osta kaikkea kerralla vaan säästän. Elän vaatimattomasti halvassa vuokra asunnossa. Minulle on tärkeämpää että tilillä on rahaa kuin että tili menee heti laskuihin ja lainoihin ja sitten elän liian tiukasti eikä ole varaa ruokaan tai harrastuksiin. Näin olen elänyt jo 20 vuotta. Voisin ostaa asunnon käteisellä mutta nyt ei ole kannattavaa enkä tarvii omistusasuntoa.

Vierailija
34/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun puoliso tekee ylitöitä  lähes joka viikko.Ei muuten säästöön saisi.

Vierailija
35/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on kallista ruokaa, kun 4k ei riitä kolmehenkisessä perheessä mihinkään ylimääräiseen :D

Vierailija
36/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sulla siis menee kaikki rahat, kun asuminen ei maksa käytännössä mitään eikä ole velkaa, harrastuksia tms.? 

Kyllähän se asuminen käytännössä jotain maksaa. Sellainen 200 euroa kuussa menee veroihin, veteen, jätemaksuun, vakuutuksiin, polttopuihin ja muuhun sellaiseen. Kolmen kuukauden sähkölasku tärähti juuri. 500 euroa ja siihen siirrot päälle. Kesällä tietenkin paljon vähemmän.

AP

Vierailija
37/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin vuokralla, ja rahat riittävät ihan hyvin. Sijoituksiin menee tonni kuussa, ja silti rahaa jää yli. Vuokra n. 900 e/kk. Säästän isoon tonttiin ja omakotitaloon. 

Vierailija
38/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok menee toistaiseksi. Nettotulot kuukaudessa vaihtelee 4500-5500€ 

2 kotona asuvaa lasta, lisäksi opiskelevia nuoria joita autetaan taloudellisesti. On asuntolainaa ja eläimiä, jotka vievät n.200€/kk ja autolainaakin on.

Säästöön saadaan n.600€/kk

Vierailija
39/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se asuminen käytännössä jotain maksaa. Sellainen 200 euroa kuussa menee veroihin, veteen, jätemaksuun, vakuutuksiin, polttopuihin ja muuhun sellaiseen. Kolmen kuukauden sähkölasku tärähti juuri. 500 euroa ja siihen siirrot päälle. Kesällä tietenkin paljon vähemmän.

AP

Eli asumiskulut ovat pyöreästi tonnin? Mihin se loppu 3 tonnia menee? 

Vierailija
40/63 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa on kallista ruokaa, kun 4k ei riitä kolmehenkisessä perheessä mihinkään ylimääräiseen :D

Niin on. Rahat siis riittävät hyvin arjen pyörittämiseen eikä tarvitse mitenkään pihistellä. Prismasta ostetaan sitä ruokaa mitä halutaan syödä. Välillä käyttötilillä on muutama tonni, välillä ei ole. 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan