Opetelkaa kalastamaan.
Kalastus on hyödyllinen herrastus ja rahaa säästyy jos saa kalaa niin ei tarvii kaupasta ostaa niitä jauhelihapaketteja. Itse kalastan ja viikossa voi saada kuukauden ruuat.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin äkkiseltään että ensin menee 400-600 euroa kalastusvälineisiin jos haluaa kalastaa niin että kalaa saa ruuaksi usein. Venekin pitää olla. Itse maksoin veneestä 3000 euroa mutta olen sen jo maksanut kalaa myymällä.
Kalasta rannalta, et tarvitse venettä. Onki ei paljon maksa ja viehekalastusvälineitäkin saa satasellakin aika paljon.
Meinaatko kalojen uivan rannalla? Kädellä vain nappaat kalat?
Särkikalat on aliarvostettuja. Niistä tulee hyvä ruoka.
Ei ole vesistöä olohuoneen ikkunan alla.
Ei näin työttömänä jaksa minnekkään mennä.
Yhden Fisushotin voin ottaa jos tarjoat
Olen kasvissyöjä joten en myöskään kalasta enkä opettele sitä.
"Syökööt silakoita", sano.......!
"Kun Holkerin silakoita paistellaan / kyllä eläkemarkkani riittää" sano (no ok LAULO) toinen.....
Syökää kalaa! Syökää kalaa!
Tiän yhen jonka jalat ol nii huonos kunnos että ku hää kerran seisoi Espoon Westendis polviaan myöten vedessä, parvi ahvenia tuli häen kummastaki jalasta syömään kuollutta ihosolukkoo eikä kuulemmati sattunu yhtään! Hymyilytti vaan kun pikkasee ravisti jalkoojaan jotta ahvenet häipysivät ennen ku lähti lampsimaan kuival maalle! Myöhemmin vasta tajusi että jaa niin olis pitänt tehdä soppaa. Siis niistä affenist. Nii.
No kyllähän kala on hyvää kaikenkaikkiaan,vai miksi maailman ihmiset muuten kalastaa,ei kai huvikseen.Kyllä se vedenelämä ruokkii suuren osan maailman ihmisistä,siinäkin kohtuus pitää olla.
Oon saanut satoja kiloja ahvenia esimerkiksi monena vuotena. Myyn niitä joten kulut saa katettua ja hiukan jää taskuun. Kuluja on venepaikka 200 euroa tietenkin ja kalastusluvat jotain 75 euroa. Loppu on pelkkää voittoa jos kalaa saa. Itsellä 4-5 kalaverkkoa jolla ahvenii kalastan. Kokemusta saa kun etsii kalapaikkoja ja tietää jo mistä kalaa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Olen jotain 35 vuotta kalastanut. Nykyään kun ei saa töitä niin olen kalastanut ja myynyt kalaa. Saa siitä 300 euroa kk rahaa ei paljon mutta lisätuloa työttömälle.
Oletko ilmoittanut olevasi kaupallinen kalastaja? Muutoin saaliin myyminen on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koko suku on harrastanut kalastusta ja taito on siirtynyt isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle, mutta kalastus ei suinkaan ole ilmaista, eikä edes uskalla laskea kilohintaa mitä kalastus maksaa. Kalastusvälineissä rahaa kiinni tuhansia euroja.
Toisin kun ap. väittää, vain mato-onginta on ilmaista, eikä sitäkään saa harrastaa missä tahansa. Ja myös välineet maksavat. Ettei matoonginta ole edes ilmaista.
Jo pelkkä kalastusmaksu on 50€/v ja n. 7€/vrk.verkkoihin uppoaa rahaa useampi sata euroa, veneen hinnasta puhumattakaan ja tarvitaan venepaikka ja sekin maksaaa useamman sata euroa kesä ja lisäksi veneen talvisäilytys se vasta kallista on. Myös virvelit maksavat paljon.
Jos haluaa halpaa kalaa, kannattaa matka suunnata torille, sieltä saa lähes ilmaista kalaa ammattilaista, jos kilohintaa vertaa harrastajien kalasaaliitteen hintaa.
Missä sinä kalastat, jos verkkolupa maksaa 7€/vrk? Meillä heitetään verkko rannasta jokeen eikä kukaan kysele mitään. Samalla verkolla kalastetaan vuosikausia ennen kuin se menee niin reikäiseksi, että ei saa tarpeeksi kalaa. Vene käännetään talveksi nurin pukkien päälle omalla maalla, eikä sekään maksa mitään. Näin täällä syrjäisellä maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin äkkiseltään että ensin menee 400-600 euroa kalastusvälineisiin jos haluaa kalastaa niin että kalaa saa ruuaksi usein. Venekin pitää olla. Itse maksoin veneestä 3000 euroa mutta olen sen jo maksanut kalaa myymällä.
Kalasta rannalta, et tarvitse venettä. Onki ei paljon maksa ja viehekalastusvälineitäkin saa satasellakin aika paljon.
Meinaatko kalojen uivan rannalla? Kädellä vain nappaat kalat?
Et ole koskaan ongista ja virveleistä kuullut? Tässä vinkkejä:https://www.kalastajankanava.fi/jokikalastus-rannalta/
Ei tarvitse lähteä Tenolle vai tunturipuroille vaan voi onkia vaikka Vantaasta.
Me ollaan opeteltu pari vuotta sitten verkkokalastusta ja ollaan mökillä sitten tätä harrastettu. Saaliina on ollut paljon siikoja, lahnoja, ahvenia ja haukia. Just eilen tein kalakeittoa mihin laitoin sekaan viimeiset viime syksyn savukalat.
Ei siinä rahaa säästy kun pitää matkustaa meren rantaan. Täällä ei ole kuin pari sorakuoppaa uimakäyttöön. Kalastaa osaan.
Kyllähän kalastaminen mukavaa touhua on, mutta kun tuli vaimolleni kala-allergia, niin ei voi hyödyntää tätäkään asiaa. Olisi kyllä iso säästö, kun voisi hyödyntää lähijärven haukia. Kerran viikossa kolmikiloinen hauki vain tarvisi pyydystää.
Vierailija kirjoitti:
Särkikalat on aliarvostettuja. Niistä tulee hyvä ruoka.
Purkkikalana parhaimmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koko suku on harrastanut kalastusta ja taito on siirtynyt isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle, mutta kalastus ei suinkaan ole ilmaista, eikä edes uskalla laskea kilohintaa mitä kalastus maksaa. Kalastusvälineissä rahaa kiinni tuhansia euroja.
Toisin kun ap. väittää, vain mato-onginta on ilmaista, eikä sitäkään saa harrastaa missä tahansa. Ja myös välineet maksavat. Ettei matoonginta ole edes ilmaista.
Jo pelkkä kalastusmaksu on 50€/v ja n. 7€/vrk.verkkoihin uppoaa rahaa useampi sata euroa, veneen hinnasta puhumattakaan ja tarvitaan venepaikka ja sekin maksaaa useamman sata euroa kesä ja lisäksi veneen talvisäilytys se vasta kallista on. Myös virvelit maksavat paljon.
Jos haluaa halpaa kalaa, kannattaa matka suunnata torille, sieltä saa lähes ilmaista kalaa ammattilaista, jos kilohintaa vertaa harrastajien kalasaaliitteen hintaa.
Sehän on harrastus, josta saa hyötyä. Esimerkiksi moottorikelkka alusta ei saa mitään hyötyä, mutta rahaa kyllä menee.
Elämässän en ole saanut kuin pari muutaman sentin sinttiä ja yhden hauen. Pilkillä saa kalastaa ilman kalastuslupaa. Mutta täällä ei ole kalavesiä.
Minä kulla osa kalasta tunnusluku. Ei tarvi muuta.