Tiedän ettette ole lääkäreitä, mutta kysyn kuitenkin
Elikkäs mulla alkoi 5vk sitten kurkkukipu joka levis koko ruokatorveen. Soitin terkkariin ja hoitaja kyseli onko närästystä. Sanoin, ei oo. Hoitaja puhui lääkärin kanssa ja lääkäri laitto mulle somacia ja Buranaa vaikka sanoin ettei närästä. No kuurista huolimatta kipu jatkuu ja suuontelossa kipeä patti ja tajusin et se patti säteilee kipua ympärilleen. Soitin hammaslääkäriin ja sieltä antoivat ajan vasta 16.4. En tiedä voinko odottaa niin kauan.
Eli: Kannattaako soittaa terkkariin uudestaan vai odotanko hammaslääkärin aikaa?
Kommentit (16)
Kuulostaa kurkkupaiseelta. Päivystykseen. Jos ei ole vielä puhjennut niin hyvä, jos puhkeaa niin on jo kiire.
Aika kiireellä menisin tutkituttamaan tilanteen. Kyllä sen ajan saa, jos hätä on.
Lopeta se suuseksi, kun ilmiselvästi olet siten tuon taudin saanut.
Varaa akuuttiaika. Sano, ettet kestä enää kipua.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se suuseksi, kun ilmiselvästi olet siten tuon taudin saanut.
Lopeta kirjoittaminen tänne, kun ilmiselvästi olet idari.
No mä kyllä menisin heti päivystykseen.
Saako hammaslääkäri kysyä, missä päin suuonteloa patti on? Joskus kysymys voi olla tukkeutuneesta sylkirauhasesta.
Nielun paisetta kannattaa näyttää yleislääkärille.
Olisi parempi käydä lekurilla, joka puhkaisee paiseen. Yksi tuttu heräsi kerran siihen, että tuollainen paise oli puhjennut itsestään. Ei mikään mieltä ylentävä tapa herätä mätää suussa.
Apteekissa myydään aftoja varten lääkettä kysy ensin sieltä jos on niitä.
Nielussa oleva afta on kyllä kipeä ja voi vaivata pitkään.
Soita ja huuda että SATTUU NIIN SAATANASTI.
Lopeta hyssyttely.
Onko sinne sun nieluun kukaan katsonut? Jos ei niin kävisin näytillä, yksityisellä. Jos nielupaise niin tärkee hoitaa nopee. Kts vaikka netistä nielupaise kuvii. Toispuoleista turvotusta?
Liika suuseksi aiheuttaa juuri tuollaisia oireita.
Lääkäri
Jos kyseessä on suun kipeä patti, mene päivystykseen. Ei nyt heti, mutta päiväsaikaan huomenna.
Soita ja sano ettet ole saanut nukuttua kivun vuoksi. Et varmaan ookasn?