Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetelkaa kalastamaan.

Vierailija
25.03.2024 |

Kalastus on hyödyllinen herrastus ja rahaa säästyy jos saa kalaa niin ei tarvii kaupasta ostaa niitä jauhelihapaketteja. Itse kalastan ja viikossa voi saada kuukauden ruuat.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä on oikea kalastajatar, vein tänään kavereiden kanssa verkot taas jään alle, torstaina nostetaan kalaa, eli kuhaa ja ahvenia sekä haukia. Kuhafilee on meille ilmaista, kaupasta saa vanhempaa kuhaa noin 35 euroa kilofilee, ahvenet kanssa kalliita ja hauesta teen jauhelihaa ja siitä massasta sitten pasteijoita ja pihvejä. Rahaa säästyy ja voi vaikka nekin ruokarahat käyttää huvitteluun ja matkailuun. Joko käy kateeksi, kohta merelle nostamaan siikaa ja lohta sekä silakkaa, oijoi, kunhan jaksetaan odottaa vielä pari viikkoa.

Vierailija
22/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastuslupa on sairaan kallis

Ethän sinä edes tiedä, paljonko se maksaa. Eläkeläiset ja lapset eivät sitä tarvitse.

Tähän aikaan vuodesta on vähän hankala kalastaa, kun on paksu jää.  Pilkillä käynti on uhkarohkeaa, kun paksussakin jäässä on heikkoja kohtia ja reikiä. Mutta sitten laitetaan särkiverkot veteen, kun jäät sulaa ja tulva laskee. Särjestä tulee maailman paras kalamureke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastelin paljonkin ja sain ehdonalaista petoksesta. Kiittämättömyys on maailman palkka. 

Vierailija
24/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 euroa vuodessa. Mahdat työntää kuntosalille enemmän kuukaudessa.

Vierailija
25/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi leikkiä allergiani kanssa. Kaikki eivät pysty syömään kalaa. 

Vierailija
26/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa näpertää, ostan mieluummin kaupasta.

Vierailija
27/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastuslupa 47 euroa ja verkkolupa 4 euroa kappale. Minulla on 6 verkkolupaa. Saan 100 kg ahvenia verkoilla kesän ja syksyn aikana niin kyllä  ne kalat maksaa ne kalastusluvat takas. Myyn joskus kalaakin ja saan niistä rahaa.

Vierailija
28/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä edes tiedä, paljonko se maksaa. Eläkeläiset ja lapset eivät sitä tarvitse.

Tähän aikaan vuodesta on vähän hankala kalastaa, kun on paksu jää.  Pilkillä käynti on uhkarohkeaa, kun paksussakin jäässä on heikkoja kohtia ja reikiä. Mutta sitten laitetaan särkiverkot veteen, kun jäät sulaa ja tulva laskee. Särjestä tulee maailman paras kalamureke.

Mistäs pilkit jos ei jäässä ole reikää?  Orpo fiksuna päätti nostaa eläkeläisten lupavapaan kalastusta 65v rajaa 70 vuoteen.

Vierailija
29/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vad får man för den pengen?

Vierailija
30/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ihan pottuilematta)  työttömille kalastus kortti puoleen hintaan ja Sossu eläjille maksuton.  Se 47€ kohtuuton vähävaraiselle varsinkin jos vaan harvoin käy.  Itse maksan nöyrästi ja muitakin kalastuslupia joki alueille.

Vierailija
31/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man fiskar med spön. Kostnaderna per fisk blir rätt hög då man längsmed fiskedagen bara tar upp det man äter. En fiskedag kräver spö, rulle, lina, drag, håv och en präst. Summan lätt över 500 €. Utöver det behövs givetvis en båt och bränsle samt elektronik till båten. Försummar man de fasta kostnaderna och investeringarna, äter motorns service och vinterförvaring lätt upp 1.500 €/år. Utöver det behövs en bryggplats för några hundringar.

Då fisken är upptagen och rensad (fisksax och skärbräde samt rinnande vatten) bör den rökas, grillas, ångas eller stekas. De apparaterna kostar också pengar.

Vid hantering av fisken kan det gå åt lite öl och kanske t.o.m. en fångstsup. I affären har man inte sådana kostnader.

Överlägset billigast blir det med färdigrökt fisk i sådana mängder som man vill ha för stunden, men det är mycket roligare att fiska.

Vierailija
32/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vad får man för den pengen?

KVG kalastuksenhoitomaksu. Voit tuolla harrastaa viehekalastustakin.

Vierailija
33/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kuha ja ahven näistä yleisimmistä saaliskaloista on syötäviä mutta ei niitäkään jaksa alkaa silppuamaan. Savustaa jaksaa silloin tällöin. Lohikalat tietysti on maukkaita mutta niidenkin kalastus on nykyään erittäin rajoitettua ja muutenkin harvinaisempi saalis. Ruokaisia haukia on helppo saada mutta sitä nyt ei syö pirukaan

Vierailija
34/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotain 35 vuotta kalastanut. Nykyään kun ei saa töitä niin olen kalastanut ja myynyt kalaa. Saa siitä 300 euroa kk rahaa ei paljon mutta lisätuloa työttömälle.

Vierailija
35/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin äkkiseltään että ensin menee 400-600 euroa kalastusvälineisiin jos haluaa kalastaa niin että kalaa saa ruuaksi usein. Venekin pitää olla. Itse maksoin veneestä 3000 euroa mutta olen sen jo maksanut kalaa myymällä.

Vierailija
36/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin äkkiseltään että ensin menee 400-600 euroa kalastusvälineisiin jos haluaa kalastaa niin että kalaa saa ruuaksi usein. Venekin pitää olla. Itse maksoin veneestä 3000 euroa mutta olen sen jo maksanut kalaa myymällä.

Kalasta rannalta, et tarvitse venettä. Onki ei paljon maksa ja viehekalastusvälineitäkin saa satasellakin aika paljon.

Vierailija
37/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs pilkit jos ei jäässä ole reikää?  Orpo fiksuna päätti nostaa eläkeläisten lupavapaan kalastusta 65v rajaa 70 vuoteen.

Osta kaira, ei tarvitse tyytyä vanhoihin reikiin.

Vierailija
38/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkiminen ei maksa 

Vierailija
39/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalasta rannalta, et tarvitse venettä. Onki ei paljon maksa ja viehekalastusvälineitäkin saa satasellakin aika paljon.

Kalat ei ole aina rannalla. Soutuvenekin auttaa jo paljon että saa isompia saaliita.

Vierailija
40/60 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kaira, ei tarvitse tyytyä vanhoihin reikiin.

Pilkillä saa hyvin kalaa laiturinpäästä, veneestä, ja jos on äkkisyväranta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi