Syönkö liikaa?
Vaimoni kitisee siitä että syön liikaa. Itse olen eri mieltä.
Välillä iltaisin treenin jälkeen menee 600g verran naudanpihvejä, 600g keitettyjä perunoita ja muutama ruisleipä + 0,5 l maitoa.
Olen 188cm pitkä, paino 92 kiloa ja rasvaprossa 12%.
Minä en näe syytä pienentää annoksia, mutta vaimoni sanoo että hän ei pysty katsella tällaista ja että lasten edessä, ravintolassa ja silloin kun on vieraita annokset pitäisi olla järkeviä.
Mutta mikä on järkevä? Minä olen sitä mieltä että järkevä annos on sellainen millä nälkä lähtee ja sellainen mikä ei lihota. Ja minä en ol lihava, en ainakaan omasta mielestä.
Määrä on yksi juttu, mutta kcal-määrä on toinen minkä pitäisi katsoo. Vaimoni ei tuota oikein tajua.
Eikö tuo ole ihan miehen annos kun on nälkä?
- mies 42v
Kommentit (17)
Kunhan muistatte että ikääntyessänne pienennätte ruoan määrää. Voi olla vaikeaa, kun mahalaukku on venytetty. Olisiko parempi syödä pienempiä annoksia, mutta useammin?
vaikea uskoo että tuommoisen annoksen jälkeen pystyy enää liikkua kunnolla. Sängyssä tuommoisen jälkeen tuskin mitään toimi.
Mielestäni syöt vähän. Välillä treenien jälkeen?? Huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Kunhan muistatte että ikääntyessänne pienennätte ruoan määrää. Voi olla vaikeaa, kun mahalaukku on venytetty. Olisiko parempi syödä pienempiä annoksia, mutta useammin?
18/6-pätkäpaasto käytössä. Syön päivittäin vain 18-24 välisenä aikana.
ap
Onhan tuo nyt liikaa, ei treenaavakaan ihminen tarvitse lihaa päivässä enempää kuin normaali lihansyojä syö kuukaudessa. Normaali kerta-annos on 100 grammaa eikä joka päivä tarvitse lihaa lainkaan syödä. Nykyisin suositellaan 50 grammaa 4 kertaa viikossa . Eli ei joka päivä. Kana ja kala ovat parempia vaihtoehtoja.
Jos on tai kuvitelee olevansa joku huippubodari, terveellisimpä ja halvempia ruokia ovat vaikka rahkat, raejuustot ja munat. Vegaanitkin harrastavat treenaamista.
Voit kerätä tarvitsemasi energian eli kalorit ja syömiseen liittyvän mielihyvän haluamallasi tavalla. Syömiseen liittyy myös kohtuullisuus- ja käyttäytymisnäkökulmia, jotka eivät aina aktualisoidu yksin elävillä. Parisuhteessa ja perheessä tulee huomioida myös muut: esimerkki lapsille, miltä syöminen näyttää ja joskus kai myös taloudelliset näkökohdat. Perusperiaatteena voi olla syöminen mahdollisimman paljon tai mahdollisimman kohtuullisesti ja fiksusti.
Minkä verran päälle mt lääkkeitä, kun joka päivä tuo 600g nautapihvi juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18/6-pätkäpaasto käytössä. Syön päivittäin vain 18-24 välisenä aikana.
ap
Venyy se mahalaukku silti, jos sinne välillä tunkee tuollaisen määrän ruokaa, jonka avauksessa kerroit. Pätkäpaastoa parempi on syödä säännöllisesti pieniä annoksia 5 kertaa päivässä. Paasto sammuttaa aineenvaihdunnan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt liikaa, ei treenaavakaan ihminen tarvitse lihaa päivässä enempää kuin normaali lihansyojä syö kuukaudessa. Normaali kerta-annos on 100 grammaa eikä joka päivä tarvitse lihaa lainkaan syödä. Nykyisin suositellaan 50 grammaa 4 kertaa viikossa . Eli ei joka päivä. Kana ja kala ovat parempia vaihtoehtoja.
Jos on tai kuvitelee olevansa joku huippubodari, terveellisimpä ja halvempia ruokia ovat vaikka rahkat, raejuustot ja munat. Vegaanitkin harrastavat treenaamista.
Minä tykkään lihasta proteiinilähteenä. 50g lihaa 4 kertaa viikossa? Mitä ihmettä. Yksi grillimakkara on jo 100g. Naurattaa täysin tuo ajatus että oltais mökillä kaveriporukan kanssa ja antaisin jokaiselle sitten puollikkaan makkaran. kuulostaa ihan pelleilyltä tuo 50g.
Sä voi tmiettiä ihan tuota lihamäärääsi. Viikossa ei saisi punaista lihaa syödä 350g enempää.
Enkä kyllä usko tähän tarinaan ollenkaan tai sitten ap:llä ei todella ole mitään käsitystä ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran päälle mt lääkkeitä, kun joka päivä tuo 600g nautapihvi juttu?
syön myös kanaa ja paljon kalaa. Sekasyöjä.
Kaikkea sitä joutuukin lukemaan.. No, oma valinta avata tämä ketju.
Vaimosi on oikeassa. Vanhemmuuteen nyt vaan kuuluu olla esimerkkinä omille lapsilleen. En ymmärrä miksi Suomessa väheksytään hyviä pöytätapoja.
Voin kuvitella sinut pöydän ääressä, ahmimassa kauheaa vauhtia liian isoa ruoka-annosta, hartiat kyyryssä, otsa melkein lautasessa kiinni. Ja siihen vielä mäyssytys päälle. Ollaan niin miestä että. Siankin ruokailua katselisi mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään lihasta proteiinilähteenä. 50g lihaa 4 kertaa viikossa? Mitä ihmettä. Yksi grillimakkara on jo 100g. Naurattaa täysin tuo ajatus että oltais mökillä kaveriporukan kanssa ja antaisin jokaiselle sitten puollikkaan makkaran. kuulostaa ihan pelleilyltä tuo 50g.
Niille vieraille voi sitten sanoa, että nyt ollaan purra-dieetillä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko 100g makkarassa on 100g lihaa? Oikeasti? Ja jos et osaa soveltaa tuota määrää, niin sille ei hirveästi kukaan mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko 100g makkarassa on 100g lihaa?
Minä ostan kyllä makkaroita missä yli 90% lihaa. Noita passka poprilli makkaroita köyhille missä lihapitoisuus on vain 10% luokkaa ei kyllä tule ostettu
Ihan miehen annokselta tuo vaikuttaa. Minulla menee iltaisin 500g nugetteja ja 600g ristikkoperunoita.
mies, 36v, 183cm, 79kg, penkki 108kg