Kertokaa joku mikä mun hampaassani on vialla kun särkee aina vain :(
Mikä mun hampaassa on, särkenyt varmaan 3 vuotta jo, tuntuu kuin olisi reikää täynnä koko hammas, en voi syödä sillä puolella. Tutkittu julkisella, kahdella eri yksityisellä, otettu bite wing röntgenit pariin kertaan ja panoraamaröntgen kerran, on tutkinut ainakin 4 eri hammaslääkäriä, 4 eri suuhygienistiä, muutama hammashoitaja... Ja mitään ei vaan löydy! Suuhygienistit sanoo että hammasperäinen juttu ja lääkärit sanoo että ienperäinen juttu. Ei ole reikiä eikä hammaskiveä. Mikä tää voi olla :( Mitä tutkimuksia voin vielä vaatia?
Kommentit (24)
Minulla oli samankaltainen vaiva. Kävin lopuksi erikoishammaslääkärille ja asia oli niinkin yksinkertainen, että minun leukalihakset ja purulihakset olivat niin jumissa, että se säteili yläkulmahampaaseen.
Hammaslääkäri hieman hio hammasta ja antoi venyttely sekä hieronta ohjeet. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Pienikin hampaan madaltaminen hiomalla voi auttaa - siis jos narskuttelet.
Minulla ainakin auttoi kun paikkaa alennettiin oikein kunnolla, saman hampaan paikat olin narskutellut monta kertaa irti ja aina vaan oli kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli samankaltainen vaiva. Kävin lopuksi erikoishammaslääkärille ja asia oli niinkin yksinkertainen, että minun leukalihakset ja purulihakset olivat niin jumissa, että se säteili yläkulmahampaaseen.
Hammaslääkäri hieman hio hammasta ja antoi venyttely sekä hieronta ohjeet. Ongelma ratkaistu.
Korjaan hieman, siis hio hampaita. Hiroi myös itse melkein tunnin ajan niitä kipeitä lihaksia.
Hiushalkeama.