Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla kutinaa mutta miehellä ei? syyhy?

Vierailija
25.03.2024 |

En tiedä olenko  ihan vainoharhainen, mutta olen nyt muutaman viikon kutissut tosi paljon, ja siis ihan oikeaa kutinaa ihan päälaesta jalkapohjiin asti, ihoa pistelee ja sit on pakko raapia. Korvakäytävät, nenäkin kutisee. Tottakai nyt epäilen että syyhy kyseessä kun siitä on nyt uutisoitukin niin paljon, mutta asun mieheni kanssa yhdessä eikä hänellä ole ollenkaan kutinaa, tarttuuko syyhy aina ihan varmasti myös puolisoon? Tulee hullu olo, en tiedä olenko vain luulotautinen kaikkien näiden syyhy-uutisten takia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Alkoi kun syyhy uutiset alkoivat. Päässä varmaan vikaa.

Vierailija
2/3 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin tuttavapiirissä olleessa tartunnassa tarttui tartunnan saaneelta nuorelta aikuiselta myös seurustelukumppaniin. Syyhyä luultiin aluksi atopiaksi, kunnes kutina siirtyi toiseenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläkin voi olla syyhy, mutta hän ei ole sen ulosteille allerginen. Se kutina on nimittäin vain allergiaa ja kuten me ihmiset ollaan yksilöitä - jotkut ovat allergisia koirille kun joku toinen ei. Sama punkeissa. Eli se punkki voi hyvinkin asustaa siellä ihmisen ihon alla, mutta se ei vain tunnu missään. Samasta syystä yhdessä perheessä voi olla vaikka 4 kutisevaa ja yksi joka ei kutise ollenkaan. Saattaa silti olla, että siltä, joka ei kutise, löytyy myös niitä käytäviä ihon alta.